فرهادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ایثارگران مشمول این طرح یعنی جانبازان 25 درصد به بالا، همسران و فرزندان جانبازان 70 درصد به بالا، همسران و فرزندان شهدا و والدین شهدا بعنوان واجدان شرایط ثبت نام می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی isaar.ir وارد سامانه خدمات الکترونیک شوند و ثبت نام کنند.
وی افزود: در مرحله نخست 700 هزار نفر از ایثارگران این کارت را دریافت می کنند و از این پس فرد دریافت کننده می تواند این کارت را جایگزین کارت های قدیمی کند که صرفا جنبه شناسایی داشت.
وی تصریح کرد: این کارت دارای ویژگی های مختلفی از جمله ارائه خدمات متنوع، با امکان اتصال به دیگر دستگاهها است.
وی افزود : ملاحظات امنیتی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد غیر در این کارت لحاظ شده است و همچنین اطلاعات ایثارگران منسوب به صاحب کارت نیز در پشت کارت درج می شود.
مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید گفت : اعتبار این کارت ها 5 ساله خواهد بود و ایثارگران در سراسر کشور می توانند با ورود به پایگاه اینترنتی در بخش خدمات الکترونیک پس از درج کد کاربری (کد ملی) و رمز عبور اطلاعات مشاهده شده را تائید و برای صدور کارت اقدام کنند.
وی گفت: افرادی که رمز عبور ندارند نیز می توانند به مراکز هاتف بنیاد شهید در محل سکونت مراجعه و این رمز را دریافت کنند.
فرهادی ادامه داد : اعتبار کارت های قدیمی تا پایان اسفند است و ایثارگران می توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی برای درخواست کارت هوشمند الکترونیکی اقدام کنند.
وی افزود: همه ویژگی های ایثارگری برای افرادی که بعنوان مثال غیر از جانباز بودند ، فرزند شهید و همسر شهید هستند ، در همین کارت درج شده است.