• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۰۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
اقتصادی » بازاروتجارت
گزارش؛

رضایتمندی مشتری؛ شرط بقا در بازار

اگرچه نمی توان همه مشتریان و مصرف کنندگان را از مصرف کالا و خدمات راضی کرد اما مثلی قدیمی همواره بر سر زبان است که «همیشه حق با مشتری است».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات انتظار دارند در استفاده از کالا و خدمت انتظارات آنها برآورده و به سلیقه های آنان احترام گذاشته شود.

برخی از ارائه کنندگان خدمات بر این باورند که اگر مشتری در اولین رجوع، راضی باشد برای بارهای دوم و سوم و چندم نیز مراجعه می کند و همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

صابر محمدزاده ارائه دهنده خدمات گردش گری در این باره می گوید: همه لوگوها و نشان های ما با این شعار است که «دوباره با ما سفر خواهید کرد».

وی می افزاید: مشتری باید ما را انتخاب کند و اگر راضی باشد در بهره مندی از خدمت ما تداوم خواهد داشت.

پایش محصول یا برند در بازار و استفاده از نظر و سلیقه مشتری هم به رفع عیب ها و کاستی های محصول و خدمت کمک خواهد کرد و هم بر میزان مصرف کنندگان آن کالا و خدمت می افزاید.

اصغر بختیاری تولیدکننده محصولات پلاستیکی در این باره معتقد است: ما در کار خود با همه باغداران و کسانیکه مصرف کننده محصول ما هستند صحبت و براساس نیاز آنها تولید و ایرادات موجود را نیز رفع می کنیم. به طور نمونه در مواردی به ما گفته شد که میوه ای که در جعبه های پلاستیکی قرار می گیرد زخمی می شود از این رو ما با استفاده از نظر مشورتی باغداران عیب موجود را رفع کردیم. این برای ما مهم است زیرا هم کار ما پیشرفت می کند و هم رضایت مشتریان موجب مشهور شدن نشان تجاری ما می شود.

سعید سعیدی تولیدکننده پوشاک اما می گوید: سعی می کنم محصول یا کالای مرجوعی را قبول کنم البته دلیل مرجوع شدن را هم می پرسم که اگر این دلیل منطقی بود و عیبی در محصول ما وجود داشت حتماً آن را رفع می کنم.

ذبیح اله عدالتی تولیدکننده محصولات غذایی می گوید: وقتی مشتری مراجعه می کند از او می پرسند که دقیقاً​ چه کالا و با چه ویژگی و مشخصاتی می خواهد تا بتواند راهنمایی کنم که هدر رفت و دورریزی وجود نداشته باشد.

در شرایط کنونی که شبکه های مجازی و اجتماعی انبوهی از خدمات را عرضه می کنند شرکت ها، محصولات و خدماتی برنده اند که رضایت مشتری را با خود به همراه داشته باشند.

علیرضا دهقان کارشناس اقتصادی در این باره می گوید: بنگاه های سنتی اگر در روند کنونی، رضایت مشتری را جلب نکنند بازار را از دست می دهند در مقابل بنگاه هایی داشتیم که با استفاده از فناوری های جدید و سنجش کیفیت خدمات و نیاز بازار و مشتری توانستند از رکود خارج شوند و سهم خوبی را از بازار کسب کنند.

فناوری جدید این امکان را صاحبان کالا و نشان تجاری می دهد که با سنجش رضایتمندی مشتری کیفیت خدمات خود را بسنجند و با استفاده از آن ضریب ماندگاری خود را در بازار افزایش دهند.

در شرایط کنونی که تلاش همه بر توسعه بازار و کسب سهم بیشتر از بازار قرار گرفته، آنچه که نقش مهم را ایفا می کند رضایت مشتری است یعنی مصرف کننده از خرید محصول و خدمت راضی باشد. این قانون بازار است که ماندن و دوام آوردن در بازار بی علت نیست.
گزارش از « غلامرضا بهرامی» 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کتابخانه‌ای برای سالمندان در زنجان
طنین تعزیه در حسینیه اعظم زنجان
نخبه زنجانی؛ از سکوی قهرمانی ورزشی تا صدرنشینی در کنکور دکتری
ضرورت اصلاح لایه‌های عمیق‌تر فرهنگی و تقویت بنیاد‌های ارزشی
مسیرهای که هموار می شوند؛اجرای ۳۰ طرح راه‌سازی روستایی در زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۱ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
اشتغال ۱۰۰ نفری در دل گلخانه های طارم
ورزشی‌های سی ام آبان ماه در استان سمنان
پایان رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی کیش با قهرمانی تیم اهرزاد
امروز، اتمام مهلت ثبت استعفای داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا
دیپلماسی فعالانه با گام های تاثیرگذار منطقه ای در گردشگری
بر پایی یازدهمین جشنواره چتر نویسی در خرم آباد
افزایش غلظت آلاینده‌ها برای گروه‌های حساس
بسیجی یک خُلق و شیوه زیستن
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی
مجازی شدن برخی مدارس و دانشگاه‌های خوزستان در اول و دوم آذر ماه
پایداری هوا تا اواسط هفته در لرستان
بازفت منطقه ملی چوقا بافی در کشور
تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر ضرورت بسیج همه امکانات کشور برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌‌های هیرکانی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
امامی، آذرپیرا و زارع به دیدار فینال راه یافتند - قاسم پور در دیدار رده بندی
قطعی آب در برخی مناطق شهر کرمانشاه
تشکیل کار گروه اضطرار آلودگی هوا
غیر حضوری شدن مدارس برخی شهرهای آذربایجان شرقی
واکنش زلنسکی به توافق پایان دادن به جنگ روسیه و اوکراین
تعطیلی مدارس مشهد و مدارس شهری تربت حیدریه، نیشابور و تربت جام، فردا شنبه اول آذر
آلودگی هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی
تعطیلی ۵روزه مهد‌های کودک و پیش دبستانی استان تهران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده
زعفران، میراثی کهن برای آیندگان
عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه
تصویب ۶۲ مصوبه در میز خدمت معدن وزارت صمت
تعطیلی مقطع تحصیلی ابتدایی در ارومیه
دستور کار ایثارگران در زنجان؛ از ارتقای جایگاه فرزندان شهدا تا ساماندهی گلزار‌ها
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
وداع مردم فارس با شهدای گمنام  (۱ نظر)