• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۱۲۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
سیستان و بلوچستان » اقتصادی

ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در سیستان و بلوچستان

سرپرست امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان: ایجاد خط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه براساس استاندارد راه آهن از ضروریات است .

در نشستی مسائل و مشکلات حوزه ریلی سیستان و بلوچستان با حضور تیمی از مسئولان ریلی کشور بررسی شد.

ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ،سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در این جلسه با بیان اینکه خطوط ریلی پاکستان با ایران از نظر فنی یکسان نیست، بر ضرورت احداث خط راه آهن زاهدان – میرجاوه – کویته تاکید کرد .

 کالوندی افزود : استان سیستان و بلوچستان با قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب ، اهمیت ویژه ای دارد و اتصال ریلی به کشور پاکستان باعث اتصال کشور های پاکستان و شبه قاره هند به ترکیه ، اروپا و آسیای مرکزی می شود و زمینه ترانزیت از طریق راه آهن با کشورهای شبه قاره هند را فراهم می کند.

وی ادامه داد : درحال حاضر بسیاری از کالاها از چین از طریق حمل و نقل دریایی وارد عمارات و از آنجا به ایران وارد می شود و اتصال خط راه آهن ایران به کویته پاکستان جهش بزرگی در افزایش ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی و حذف کشورهای واسطه در مسیر ترانزیت کالا خواهد داشت.
وی افزود  : سالیانه 50هزار نفر مسافر پاکستانی به قصد سفر به مشهد مقدس و عتبات عالیات از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان  می شوند و علاوه بر این ، بیش از 200 هزار زائر حسینی از هند و پاکستان در ایام اربعین وارد استان می شوند که حضور این مسافران پتانسیل خوبی برای ایجاد این خط ریلی از کویته پاکستان تا زاهدان است .
کالوندی افزود :همچنین  ظرفیت و پتانسیل لازم از لحاظ جابجایی کالا در استان وجود دارد و تجار و بازرگانان نیز ضرورت ایجاد خط ریلی را تقاضا دارند .

سرپرست امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچسیتان  با ابراز گلاه از کاهش سیر قطار زاهدان – اصفهان به یک روز در هفته گفت :  از این قطار تعداد زیادی از شهروندان برای سفر از شرق به غرب کشور استفاده می کردند ، که این کاهش سیر ؛ باعث نارضایتی این گروه از شهروندان شده است .
رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن کشور هم  در این جلسه با اشاره به قوانین سرمایه گذاری بخش خصوصی برای طرح های حوزه راه آهن گفت : در سالهای اخیر قوانین بسیار خوب و تسهیل کننده ای برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شده که هم کاربرد داخلی و هم کاربرد بین المللی دارد و هم اکنون شرکتهایی از روسیه با استفاده از همین قوانین در کشور فعالیت می کنند .
وی ادامه داد : در خصوص استفاده از فاینانس برای اجرای خطوط ریلی یکی از مشکلات اصلی استفاده از فاینانس در کشور ، تامین 15 درصد سهم دولت است و با توجه به اینکه 15 درصد این بخش رقم بزرگی است و تامین آن در بودجه سالیانه قابل تامین نبود ، مقام معظم رهبری در قانون بودجه سال 97 موافقت کردند که 15 درصد سهم دولت از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که براین اساس امسال ظرفیت بسیار بزرگی فراهم شده است .
رسولی افزود : اعتقاد بر این است که سرویس زاهدان – اصفهان باید خدمات دهی به شهروندان را ارائه دهد اما با توجه به اینکه دولت در خصوص تامین لوکوموتیو و ناوگان کشش با محدودیتهایی مواجه است از توان بخش خصوصی استفاده شده که به علت مقرون به صرفه نبودن برای بخش خصوصی ، این خط به یک روز در هفته کاهش یافته است .

عضو هیئت مدیره راه آهن با اشاره به اهمیت خط ریلی زاهدان – میرجاوه  ، افزود : ایجاد این خط ریلی حل بسیاری از مسائل امنیتی و اجتماعی را بدنبال خواهد داشت و با توجه به وجود حجم بالای کالاو مسافر ، قطعا در اولویت بندی و برنامه ریزی راه آهن کشور قرار خواهد گرفت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اطعام فاطمی بیش از ۷ هزار نفر در روستا‌های محروم نیشابور
زهرا کریمی طلایی پوش شد
تمرکز بر هم‌افزایی علمی در حل مسائل زنان استان قم
هشدار زرد آلودگی هوا در سمنان تا پایان هفته
عزاداران خوزستانی‌ در مشایه فاطمی کوت‌عبدالله
جاری شدن سیره حضرت زهرا (س) در جامعه امروز
دستگاه ها مهارتهای لازم برای پیشگیری از غافلگیری هنگام وقوع بحران را کسب کنند
مهار آتش سوزی جنگلهای دیزمار آذربایجان شرقی
برگزاری نخستین تمرین تیم ملی فوتبال بانوان ایران
بهره برداری مرحله نخست آزادراه شهید سلیمانی تا پایان سال
کرمان شهری که حاج قاسم مکتب انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرد
طنين نوای فاطمی بانوان در سراسر گلستان
مهار و اطفاء چندآتش سوزی نقطه ای عرصه های منابع طبیعی گلستان
تجلیل از حماسه سازان بسیجی در بوانات
درخشش دختر پینگ پنگ باز ایرانی در بوندسلیگا دو آلمان
پایان لیگ ووشوی خلیج فارس کیش با معرفی قهرمانان
برپایی خیمه مادری در بیت الزهرای کرمان
اشراف ضربتی پلیس خرم‌آباد اوباش تحت تعقیب را به دام انداخت
طرح اصلاح نژاد دام‌های سبک کبودراهنگ
استقبال باشکوه ارمو از دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
۹ صندوق سرمایه‌گذاری سود سهامداران را مکانیزه واریز کردند
فرار رئال از شکست
وزیر ورزش و جوانان به عیادت دختر موتور سوار رفت
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
آلودگی شدید هوا در تهران
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)