پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه گفت: کسب مهارتهای علمی نوین فروش و بازاریابی نقش بسیار مؤثری در تقویت تولید ملی، حمایت و عرضه کالای ایرانی دارد و برای تحقق شعار سال لازم است تا این مهم در عرصههای مربوطه استقرار یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای عالی رسانه و فضای مجازی بسیج اصناف کشور، مجید طلیمی افزود: در شرایط رکود اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی و تقویت تولید ملی، مستلزم نهادینه کردن راهبردهای علمی مبنی بر مجموعهای از اقدامات آموزشی است که در صورت کسب نکردن علوم و مهارتهای لازم در زمینههای فروش، بازاریابی، مشتری مداری و خدمات پس از فروش امکان دستیابی به اهداف تدوین شده به طور کامل وجود نخواهد داشت.
وی گفت: بازاریابی با ارایه تکنیکهای تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع، موجب فرایند جذب مشتریان و مراجعان بالقوه برای انتخاب کالاها و خدمات در مقایسه با سایر رقبا و کالای خارجی است، بنا براین مهارت ارتباط کلامی (فن بیان)، غیر کلامی (زبان بدن) و اصول و فنون مذاکره برای فروش یکی از راهبردهای علمی و اثربخش است که موجب تقویت فرآیند فروش، رونق کسب و کار و توسعه پایدار اقتصادی است.
طلیمی گفت: بازاریابی بر بسیاری از فعالیتهای روزمره زندگی ما تأثیرگذار است و نقش بسزایی دارد؛ پیوند دنیای فعالیتهای تولیدی و تجاری با مصرفکنندگان و بازارها، توسط اقدامات بازاریابی صورت میگیرد و عرضه و فروش محصولات و خدمات در نتیجه تأمین نیازها و خواستههای گوناگون مشتریان را موجب میشود.
وی افزود: امروزه، یکی از مهمترین مشکلات و چالشها با توجه به جنبههای گوناگون جذب، ارتباط و حفظ مشتری است.
طلیمی گفت: افزایش ظرفیت تولید و مازاد کالاها بهواسطه پیشرفت فناوری و بهبود سیستمها و روشها، نوع محصولات و تشدید رقابت، بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان و بسیاری از عوامل دیگر نیز به این شکل دامن زدهاند و جذب مشتری و مهمتر از آن حفظ و نگهداری وی را سرلوحه دغدغههای مدیران، صاحبان صنایع و عرضه کنندکان کالای ایرانی قرار دادهاند.
رئیس مرکز مطالعاتی مدیریت دانش خاورمیانه تأکید کرد: بازاریابی بهعنوان فرآیندی مدیریتی- اجتماعی تعریف میشود که افراد و گروههای اجتماعی از طریق تولید و مبادله کالا به تأمین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند، این درحالی است که فروش یکی از مهمترین مراتب عرضه کالا به شمار میرود و اگر در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالای مطلوب، قیمتگذاری، عرضه، فروش، توزیع و تبلیغات علمی پیشبردی حاصل شود، دستیابی به عرضه و مصرف کالای ایرانی محقق خواهد شد.
طلیمی گفت: تدوین راهبرد علمی برای عرضه کالای ایرانی با بهره گیری از مهارتهای نوین بازاریابی، فروش، خذمات پس از فروش و تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم، مهمترین راهبرد برای حمایت از کالای ایرانی است.