• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۱۷۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
تا نیمه دوم امسال

اجرای سیستم یکپارچه دریافت عوارض الکترونیکی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از اجرای سیستم یکپارچه دریافت ­عوارض الکترونیکی تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای این اقدام یک روش پرداخت تعریف خواهد شد و از اتلاف وقت خودروها پشت گیت‌های عوارضی جلوگیری می‌کند.

اجرای سیستم یکپارچه دریافت عوارض الکترونیکیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛­ سید حسین میرشفیع در نشست هم‌اندیشی با مهندسان مشاور در بخش قراردادهای مشارکتی و پروژه‌های آزادراهی گفت: این جلسه بر چهار نکته مبنی بر همفکری و مشورتی بودن جلسه، فهم و برداشت مشترک، عملیاتی شدن مباحث در این هم‌اندیشی و دستیابی به نگرش متفاوت نسبت به نظام فنی و اجرایی تأکید دارد.­
وی افزود: در واقع با توجه به اهمیت بالای مدیریت، تضمین کیفیت و کارایی پروژه، انتظار می‌رود که اجرای پروژه مطابق بخش‌نامه‌ها و مصوبات باشد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تأکید کرد: نوع قرارداد‌ها نیاز به بازنگری دارد و باید برای ایجاد انگیزه نزد سرمایه‌گذار، یکسری مشوق‌های مالی تعریف شود. در واقع نیازمند یک دیدگاه جدید برای مشارکت بخش خصوصی هستیم.
میرشفیع با اشاره به تدوین نظام‌نامه تعیین حدود وظایف و ارتباطات میان ارکان پروژه‌های عمرانی بخش آزادراهی از طریق مشارکت عمومی-خصوصی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نظام‌‌نامه مذکور برای نخستین ­بار تهیه شده است، لذا نیازمند بازنگری و دقت بیشتر برای پاسخگویی به موضوعات است.
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: در اجرای آیین‌نامه قانون مشارکت در آزادراه‌ها باید منفعت عمومی و سرمایه گذار برآورده شود.
وی به بهره‌گیری از دانش و ابزارهای نوین همچون فناوری اطلاعات در فرایند ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: توسعه IT در زیرساخت باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت در اجرا شده است و می‌توان از این فناوری‌ها به‌ویژه در بخش آزادراهی بهره‌مند شد.
معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل­ افزود: روش‌های کنترل پروژه سال‌به‌سال در حال تحول است و اگر مبنای کار ما صدور خدمات فنی-مهندسی باشد،‌ باید خود را با دانش روز کنترل پروژه منطبق کنیم و این روش‌ها در داخل کشور مورد بازنگری قرار گیرد.
میرشفیع با بیان اینکه « در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مقرر شده از روش‌های سنتی فاصله گرفته شود» اظهار داشت: در حال تلاش برای فراهم کردن مقدمات ارسال الکترونیکی صورت‌وضعیت‌ها هستیم. همچنین مستندسازی پروژه باید با دقت بالا و بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی انجام شود.
وی در ادامه با اشاره به الزامات قرارداد‌های مشارکتی­ گفت: در این الزامات بحث کنترل کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که توسط سرمایه گذار انجام می‌شود و دولت در این خصوص بیشتر به تضمین کیفیت می‌پردازد که نیازمند به‌کارگیری نظام‌نامه جدیدی است.
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: خوشبختانه در­یک سال گذشته چند قرارداد تضمین کیفیت منعقد شده است و از نتایج ٖآن‌ها در جلسه امروز برای همفکری استفاده خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خطاب به مهندسان مشاور گفت: تقویت بخش‌های مالی و در نظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف مانند هزینه-منفعت در پروژه‌ها موجب اتکا بیشتر سرمایه‌گذار به مشاور می‌شود. همچنین درصورتی‌که نرخ حق‌الزحمه مشاور در پروژه به روش قابل قبولی محاسبه و مورد موافقت سازمان برنامه‌وبودجه قرار گیرد، مشکلات و اختلاف نظرات مربوط به حق‌الزحمه‌ها برطرف خواهد شد.
میرشفیع با اشاره به کاهش خطرات زیست‌محیطی در زمان اجرای پروژه اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی در مجموعه مهندسی مشاور کشور رخ داده و صرفاً از منظر آیین‌نامه‌ نگاه نمی‌شود.
عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به وجود ضعف در بخش ژئوتکنیک و هیدرولوژی گفت: هنگامی که بخش خصوصی مسئولیت پروژه را بر عهده دارد، توجه دقیق‌تری به کیفیت اجرا خواهد داشت. کم‌توجهی به هیدرولوژی راه‌ها و ارائه مطالعات ضعیف موجب افزایش هزینه‌های بهره‌بردار می‌شود.
وی با تأکید بر رعایت آیین‌نامه‌ ایمنی راه‌ها در هنگام ساخت پروژه ادامه داد: کار ارائه شده از سوی مهندسان مشاور، پیمانکاران و شرکت ساخت و توسعه تأثیر زیادی بر تلفات ناشی از تصادفات رانندگی دارد. رعایت دقیق آیین‌نامه ایمنی راه‌ها به‌منظور کاهش تلفات در راه‌ها مورد انتظار مردم از جامعه مهندسی است.
میرشفیع توجه به معماری و منظر راه را مهم خواند و گفت: نباید ساخت یک جاده فقط از نظر طرح هندسی نگاه شود.توجه به معماری و منظر راه از خستگی دید کاربر جلوگیری کرده و احتمال خطر تصادفات را کاهش می‌دهد. از طرفی در ازدراه‌ها می‌توان با طرح مناسب منظر ، جاذبه توریستی و درآمدزایی ایجاد ‌کرد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل افزود: درصورتی‌که مطالعات ترافیکی به‌درستی انجام نشود، سرمایه‌گذار در موقع بهره‌برداری و استهلاک سرمایه با مشکل مواجه می‌شود.
­

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نسل زدی ها دنبال کارمندی نیستند
برگزاری اختتامیه اجلاسیه سراسری نماز در تیپ ۱۸۴ شهید فتح الهی خرم آباد 
تامین گاز مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان کرمان
بازآفرینی شهری در هادی‌آباد؛ طرح کلید به کلید با خدمات ویژه برای مناطق کم‌برخوردار
تصویب چارچوب توسعه منظومه‌های روستایی و بلندمرتبه‌سازی بندرعباس
 رسید کارتخوان به‌مثابه صورت‌حساب الکترونیکی
آغاز بیست‌وپنجمین المپیاد دانشجومعلمان کشور به میزبانی مازندران
انتخابات شورا‌ها با رویکرد دولت وفاق ملی برگزار می‌شود
ایران جوان ۱۴۰۴/۱۰/۰۱
پیروزی تراکتور مقابل الدحیل قطر
الزام به الکترونیکی شدن نوبت‌های بیمارستانی
خبر‌هایی از بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران شاهرود
پایان اعتبار فاکتور‌های کاغذی از امروز
کشف بیش از ۲۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در تالش
هدیه یلدایی خادمان امام در آباده
بررسی وضعیت برنج خارجی در بازار
جایزه بزرگ فوندو امارات؛ حضور رکابزنان ایرانی در جمع برترین‌های جهان
گلایه شهروندان از مشکلات شهری؛ از آسفالت ناصرآباد تا سگ‌های ولگرد اقبالیه و کمبود آب در الموت غربی
هنرمند باسابقه صداوسیمای مرکز کردستان درگذشت
نماینده‌ای از نسل خدمت در سال‌های نخست انقلاب
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد
فردا ادارات و مدارس با تأخیر آغاز به کار می‌کنند
پایان مهلت ثبت‌نام یازدهمین مرحله فروش محصولات ایران‌خودرو
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
سردار وحیدی: همه تحولات منطقه‌ای را زیر نظر داریم
فارسی ها فردا با ۱.۵ ساعت تأخیر سرکار می روند
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است
۳۰۰۰ اتوبوس جدید تا سال آینده وارد ناوگان کشور می‌شود
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین
قالیباف: اولویت با ترمیم کابینه توسط دولت است
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۳۰ آذر
یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران باردار واریز شد
بارش باران در شمال شرق کشور، امروز ۳۰ آذر
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۲ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
اعلام سامانه ثبت اطلاعات منازل خسارت دیده از سیل در روستا‌های هرمزگان  (۱ نظر)
زنگ خطر همه گیری آنفلوانزا در فارس  (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)