پخش زنده
امروز: -
کارگاه آموزشی سامد (سامانه ارتباط دولت و مردم) ویژه دستگاه اجرایی استان مرکزی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر بازرسی امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استانداری مرکزی گفت: 100 هزار تماس مردمی با سامانه 111 ( سامانه ارتباط دولت و مردم) برقرار شده است.
میرزایی افزود: 87 درصد از این تماس های مردمی در خود درخواست و تقاضا داشته و 13 درصد نیز شکایت از دستگاه های اجرایی استان بوده است.
او موضوعات تماس های مردمی سامد را به ترتیب، تقاضای اشتغال، کمک مالی درمانی، وام بانکی و نارضایتی از دستگاه ها و نهادهای استان عنوان کرد.
مدیر بازرسی امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استانداری مرکزی گفت: مرکز سامد استان 12 نیرو انسانی داشت که اکنون به سه نفر کاهش یافته و با توجه به حجم تماس با سامانه، افزایش نیرو در این بخش ضروری است.
این سامانه ارتباطی، الگوی مناسبی از الکترونیکی کردن امور است و مردم با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن می توانند نکته نظرات خود را با دولت در میان بگذارند.
میرزایی افزود: این سامانه با هدف بیان شکایات، انتقادات، پیشنهادات، طرح ها و ایده های مردم طراحی شده است و مردم می توانند در هر نقطه از استان بدون نیاز به پیش شماره با خط ارتباطی 111 تماس برقرار کنند.
او گفت: کاهش قابل توجه بار سفرهای غیرضروری و امکان پیگیری از طریق کدهای رهگیری از مزایایی استفاده از این سامانه است و متقاضیان می توانند فرایند پیگیری نامه هایی را که در سامانه ثبت می شود، به سهولت انجام دهند.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.