• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
در ۴۰ سال گذشته؛

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راه

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ساخت ۹ هزار و ۲۲۵ کیلومتر راه آهن، ۲هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۱ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راه‌ها به عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

وی این ایام را زمان مناسبی برای پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد‌ها در هر حوزه است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی درستی درباره آینده داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، با بیان اینکه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل همواره یکی از اولویت‌های توسعه کشور بوده اظهار داشت: ساخت راه‌های روستایی، توجه به توسعه راه‌های مناطق محروم، تکمیل کریدور‌های تزانزیتی و بین المللی، توسعه راه آهن و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی، ساخت بزرگراه‌ها و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و... از جمله برنامه‌هایی بوده که در این سال‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی افزود: تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی و خودکفایی در صنعت راهسازی از دیگر مواردی است که در این سال‌ها حاصل شده است به طوریکه امروز پیچیده‌ترین عملیات‌های راهسازی در ساخت تونل‌ها و پل‌ها و گذر از مسیر‌های صعب العبور تمامی توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه‌های روستایی را یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه راهسازی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ کیلومتر رسیده است.
خادمی ساخت بزرگراه و تبدیل راه‌ها به بزرگراه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته به طوری که تا پیش از انقلاب هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبوده است و امروز ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور زیرعبور ترافیک قرار دارد.
وی نهضت ساخت آزادراه‌ها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت ۲ هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با ۳۴۶ کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. از میان آزادراه‌های مهم احداث شده پس از انقلاب می‌توان به آزادراه‌های خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه آهن در کشور را نسبت به سایر شقوق حمل و نقلی دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ۴ هزار و ۵۶۵ کیلومتر خط ریلی در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر رسیده است. در همین راستا احداث خطوط ریلی در راستای کریدور‌های ریلی بین المللی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه راه آهن همواره در دستور کار بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به راه آهن بافق-بندرعباس، بافق-مشهد، گرگان-اینچه برون، مراغه-ارومیه، مشهد-سرخس، تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، اصفهان-شیراز و... اشاره کرد.
خادمی از ساخت راه‌های اصلی و فرعی به عنوان یکی دیگر از اقدامات در زمینه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل یاد کرد و اظهار داشت: ۶۱ هزار و ۹۱۷ کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور احداث شده که این رقم تا پیش از این دوران ۴۷ هزار کیلومتر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
شکست تیم والیبال شهید املاکی لنگرود در برابر افق قم
جام جهانی شطرنج، صعود مقصودلو به دور چهارم
شاهمیری: داوران زن ایران از نظر دانش و تکنولوژی از مردان جلوتر هستند
تماشای پاییز هزار رنگ در لرستان
کشف ۳۸ دستگاه ماینر در شادگان
دومین جشنواره بین‌المللی «معروف» کلید خورد
شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌رو در راستای توسعه روستا‌ها
باختی دیگر برای داماش گیلان اینبار در برابر مس شهربابک
ترکیه سومین قربانی تیم ملی در ریاض/ تداوم صدرنشینی شاگردان اکبری
ضرورت همکاری دستگاههای اجرایی لرستان برای مبارزه با مواد مخدر
فراخوان ٢۶ بازیکن فوتبال کشورمان برای حضور در رقابت های العین امارات
ادامه کار ساخت سد ماندگان وزیر نیرو را به مجلس کشاند
شعبان‌خمسه: تیم قزاقستان قدرتمند بود
انتصاب قائم مقام صداوسیمای مرکز خلیج فارس
تاکید استاندار خوزستان بر لزوم آسیب‌شناسی موانع تولید در استان
نیمکت‌های امید؛ از وام دانشجویی تا درخشش دانش‌آموزان قزوینی در نوبل ایرانی
ماده ۱۸ و ۱۳ قانون آموزش و پرورش نیاز به اصلاح دارد
تراکتور در خرم آباد زمین گیر شد
مهرصادقی رئیس کنفدراسیون اسکی روی آب آسیا شد
سرمای شبانه همچنان تداوم دارد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استخدام در سازمان صداوسیما
آغاز گازسوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد
مربی ایتالیایی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی شد
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
رد قاطع مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
سرلشکر صفوی: کلید ساخت ایران قدرتمند سواحل مکران است
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
تسهیلات وام ازدواج  (۱ نظر)
همکاری‌ سازنده ایران، چین و روسیه در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا  (۱ نظر)
تشییع و خاکسپاری مادر شهید محمد سلیمانی در شهر ورزنه  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)