• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
اجتماعی » جامعه و شهری
آخرین خبر‌ها از سازمان تامین اجتماعی؛

ناب سازی فعالیت‌ها در اولویت و خط مقدم ما درمان است

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به دستاورد‌ها و کارکرد‌های این سازمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، خدمات سازمان را در پیوند با امنیت ملی دانست و گفت: ­احساس امنیت را در جامعه ایجاد کرده ایم

حفظ خوب هماهنگی و انسجام معاونت امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد حسن زدا در چهارمین نشست هم اندیشی که با حضور مدیران و کارکنان معاونت امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اگر نتوانیم حقوق مستمری بگیران را تامین کنیم که با خانواده هایشان حدود ۶ میلیون نفر می‌شوند، مسلماً امنیت ملی به خطر می‌افتد و این مسائل جایگاه و اهمیت سازمان تامین اجتماعی را نشان می‌دهد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با بیان این که مجموعه تلاش‌های مدیران سازمان این بوده که احساس امنیت اجتماعی در جامعه ایجاد شود ادامه می‌دهد: می‌توانم بگویم که این احساس امنیت را در جامعه ایجاد کرده ایم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش نظام و مجموعه تأمین اجتماعی این بوده که در طول ۴۰ سال گذشته، احساس امنیت اجتماعی را به طرف‌های خود و شرکای اجتماعی‌اش منتقل کند. اعداد و ارقام جای خود می‌تواند ارزش داشته باشد، اما اتفاق مهم این است که توانستیم حس امنیت اجتماعی را به مردم منتقل کنیم. باید توجه داشت که دیدن نیروی امنیتی با احساس امنیت متفاوت است. یعنی اگر شما در خیابان نیروی امنیتی ببینید ممکن است نه تنها احساس امنیت نکنید نگران هم بشوید، اما احساس امنیت برای مردم مهم است.
اکنون نیاز به داشتن یک سیستم پشتیبان برای حمایت از نیروی کار و مولد در برابر حوادث و مشکلات پیش‌بینی نشده نهادینه شده است، زیرا ممکن است فردی در طول خدمتش، دچار بیماری و حادثه نشود و زایمان نداشته باشد، ولی پا به سن می‌گذارد، پس برخی از مشکلات موجود در محیط کسب و کار اجباری است. وجود یک سیستم پشتیبان قوی با ابعاد بزرگ لازم است تا تمام تمرکز نیروی کار روی محور کارآفرینی، اشتغال و تولید بچرخد.
حسن زدا گفت: نهاد‌های نظارتی هم روی ما تمرکز کامل دارند و معتقدند ما باید پای کار باشیم تا مشکلی برای اقشار جامعه بیمه شده پیش نیاید. مردم هم به محض اینکه قصور و کوتاهی ببینند، پیگیری می‌کنند که خود نوعی نظارت محسوب می‌شود. باید گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی با امنیت ملی پیوند خورده است. یعنی اگر ما خدای نکرده نتوانیم حقوق مستمری‌بگیران خود را تأمین کنیم که با خانواده هایشان حدود ۶ میلیون نفر می‌شوند، مسلماً امنیت ملی به خطر می‌افتد. این مسائل جایگاه و اهمیت سازمان تأمین اجتماعی را نشان می‌دهد.
وقتی وضع تامین اجتماعی سال ۵۷ را با سال ۹۶ مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که در سال ۵۷، افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، ۷ میلیون نفر بوده که در سال ۹۶ به ۴۲ میلیون نفر افزایش یافته است. نسبت بیمه شدگان به جمعیت کشوری در آن سال ۱۹ درصد بوده که به ۵۳ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.
تعداد بیمه شدگان اصلی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده که در سال ۹۶ حدود ۱۴ میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد ۹۰ هزار مستمری بگیر در سال ۵۷ اکنون به ۳ میلیون نفر رسیده است. سال ۵۷ حدود ۱۸۰ هزار کارگاه تحت پوشش داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد رسیده است. همچنین تعداد شعب به ۵۵۶ مورد و تعداد کارگزاری‌ها به ۲۱۹ رسیده در حالی که در سال ۵۷، صفر بود. اکنون بیش از ۳۷۰ مرکز ملکی مشتمل بر ۷۶ بیمارستان، ۲۸۹ مرکز درمانی و ۱۰ هزار تخت فعال داریم.
وی اظهار داشت: قانون تأمین اجتماعی سال ۱۳۵۴ تصویب شد. یعنی در زمان انقلاب ما فقط یک تجربه ۳ ساله از این قانون داشتیم، اما اکنون دارای ۴۰ سال تجربه در این زمینه هستیم. در سال‌های گذشته سازمان تامین اجتماعی توانست خود را رشد دهد و به جامعه اثبات کند و اکنون نیاز به اصلاحات پارامتریک دارد تا کار خود را ادامه دهد.
بسیاری از بازنشستگان خوشحالند که یک سازمان با پشتوانه تأمین اجتماعی حامی‌شان است و برای من بار‌ها پیش آمده که عزیزانی خواستار بهره‌مندی از مزایای سیستم ما بودند و وقتی شرایط لازم را نداشتند اکراه داشتند که از سیستم حمایتی دیگر بهره ببرند و اظهار داشتند که ما ترجیح می‌دهیم نصف مبلغ آن سازمان‌های حمایتی را از شما بگیریم، ولی آنجا نرویم، چون پولی که اینجا پرداخت می‌شود توأم با عزت نفس است. به عنوان حقوق است نه خدای نکرده صدقه و خیریه.
در سال‌های اخیر هم مجلس برای بهبود امور، پیگیر مسائل مربوط به تأمین اجتماعی است و پارسال دو جلسه غیرعلنی برگزار کرد. دولت هم پیگیر مسائل مربوط به صندوق‌های تأمین اجتماعی است.
وی درباره اینکه قانون تامین اجتماعی قدیمی است. آیا احساس نمی‌کنید نیازمند تغییر و اصلاح برخی قوانین هستیم؟ افزود: ما بیشتر طالب تغییر قوانین برای بهبود امور هستیم. به تازگی خدمت آقای پزشکیان در مجلس طرحی را برای ۱۵ مورد اصلاحات پارامتریک ارائه کردیم. قطعا این بخش اصلاحات انجام شود، شاهد آن تغییرات قانونی خواهیم بود. کمی تحمل کنید تا به کمیسیون برود و جزئیات و موارد آن مشخص شود.
اگر در کشور‌های اطراف خود که شاید از نظر مالی، قوی‌تر از ما باشند بررسی کنیم، می‌بینیم سازمان تأمین اجتماعی ایران از نظر ارائه مزایا تقریباً در منطقه بی‌نظیر است.
مثلاً در اکثر کشور‌های منطقه، چیزی به اسم بیمه بیکاری وجود ندارد. ما یکی از کامل‌ترین سیستم‌ها هستیم و این موضوع را با استناد به مطالب سازمان ILO و ISSA که سازمان‌های بین‌المللی هستند، عرض می‌کنم. حتی آنان پرداخت‌های ما را تا حدودی سخاوتمندانه می‌دانند.
سخاوتمندانه به معنای این نیست که ما خیلی از خانواده‌ها را تأمین کردیم، سفره‌هایشان رنگین است و مشکل ندارند. از حیث ضریب پرداخت ما سخاوتمند هستیم. گزارش اخیر ILO که از نظر محاسبات بیمه‌ای ما را آنالیز کردند، این موضوع را ثابت می‌کند.
آن‌ها می‌گویند در فرمول‌های جهانی، افراد بازنشسته باید حداکثر ۷۰ درصد حقوق زمان اشتغال خود را دریافت کند تا هم با پرداخت‌های کمتر صندوق‌ها را حفظ کنند و هم برای اشتغال انگیزه لازم وجود داشته باشد و افراد دنبال بازنشستگی زودهنگام خود نباشند.
حسن زاد گفت: سازمان تأمین اجتماعی ایران عضو هیأت رئیسه ایسا است. ایسا سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی زیرمجموعه سازمان ملل است. در این شرایط قطعاً با کشور‌های دیگر در ارتباط هستیم و از خدمات کشور‌های دیگر و نحوه محاسبه آنان الهام می‌گیریم. البته معتقدم در کنار مطالعه و آشنایی با سیستم‌های سایر کشور‌ها ما باید یک تأمین اجتماعی بومی را داشته باشیم و کاری کنیم که اینجا قابلیت اجرا داشته باشد. مثلاً در جریان باشید نرخ حق بیمه در آلمان حداقل ۴۲ درصد است، در حالی که ما ۳۰ درصد حق بیمه دریافت می‌کنیم. اگر بخواهیم خدمات آن کشور را به مردم ارائه دهیم باید نرخ حق بیمه را افزایش دهیم. اما آیا اوضاع اجتماعی ما این تاب‌آوری را دارد؟ خیر. تطبیق دادن خیلی کار درستی نیست، چون شرایط کشور‌ها متفاوت است، اما گام به گام به سمتی می‌رویم که امکانات و ساختار‌های لازم را ایجاد کنیم تا مردم راحت‌تر باشند.
وی تصریح کرد: خط مقدم ما در تأمین اجتماعی معمولاً بخش درمان است. اگر درمان باکیفیتی داشته باشیم فردی که در اوج جوانی حق بیمه پرداخت می‌کند تا ۳۰ سال بعد پس بگیرد، مطمئن می‌شود این سیستم، مکانیزم سالمی دارد. به نظرم اکنون یکی از بهترین مراکز درمانی کشور بیمارستان میلاد است. متاسفانه ما متولی درمان کشور نیستیم و توقع من به عنوان یک ایرانی این است که بهترین بیمارستان کشور توسط متولی خودش ایجاد شود.
وقتی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دومین تولیدکننده درمان، بهترین بیمارستان کشور را نمایش می‌دهد، یعنی جامعه هدف برایش اهمیت داشته است.‌ای کاش می‌توانستیم در همه امور مربور به درمان مداخله کنیم تا اوضاع بهتر شود. مثلا می‌شد از محل مالیاتی که بیمه‌شدگان ما می‌پردازند، نظام درمانی کشور خدمات سطح ۱ و ۲ را رایگان در اختیار بیمه شدگان قرار می‌داد و بیمارستان‌های ملکی ما برای بیمه‌های تکمیلی باقی می‌ماند، ولی، چون اختیار آن طرف را نداریم، فعلاً مجبوریم از واکسیناسیون و سرماخوردگی تا عمل پیوند اعضاء و جراحی‌های سنگین را در بیمارستان‌های خودمان انجام دهیم. این مسائل، موانع اصلی تحقق آرزوهایمان در بخش درمان است، ولی با همه مشکلاتی که داشتیم، پارسال طرح تفکیک بیمارستان‌هایمان را اجرا کردیم که مردم تغییر کیفیت را به چشم ببینند، چون این مسائل ظاهراً در قضاوت عمومی مردم بیشتر تأثیر می‌گذارد.
در بخش بیمه‌ای هم خدمات را غیرحضوری کردیم که قابل توجه است. از طریق گسترش خدمات غیرحضوری سلیقه پرسنل در مواجهه با مراجعان به صفر می‌رسد. کسب و کار را آسان کردیم. اکنون کارفرمایان ما از طریق اینترنت، حق‌بیمه را پرداخت و از طریق ایمیل ابلاغ‌های خود را دریافت می‌کنند. نامنویسی کارگاه و افراد از طریق اینترنت انجام می‌شود. مستمری‌ها را متمرکز پرداخت می‌کنیم. مقرری بیمه بیکاری متمرکز پرداخت می‌شود و این اقدامات باعث بالا رفتن کیفیت خدمات می‌شود و به زودی از طریق اپلیکیشن، گوشی تلفن همراه و وب سرویس حدود ۶۵ سرویس سازمان تأمین اجتماعی را در اختیار مردم قرار می‌دهیم و همه این‌ها را در پنجره واحد دولت می‌گذاریم تا بتوانیم همزمان با پیشرفت‌هایی که در سایر حوزه‌ها انجام می‌شود، ما هم جلو برویم.
اکنون حدود یک سال است که در سازمان تامین اجتماعی پرونده تشکیل نمی‌شود و انجام امور به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. همه این پیشرفت‌ها را در کنار این موضوع ببینید که ما نتوانستیم ۸ سال برنامه‌ریزی کنیم، چون ۸ مدیرعامل در طول ۸ سال تغییر کرد و علی‌رغم آنکه آنان افرادی شریف و خوبی بودند، ولی تا بتوانند به سیستم بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی مسلط شوند و برنامه‌ریزی کنند، باید جایگاه را به نفر بعدی می‌سپردند و این چرخه تکرار می‌شد. این ۸ سال عقب افتادگی به ما لطمه زد وگرنه جلوتر بودیم.
وی گفت: مهم‌ترین راهبرد ما، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است. ایده‌های اولیه مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های ابلاغی سازمان تأمین اجتماعی بیرون آمده و مجمع تشخیص در حال نهایی کردن آن است. این سیاست‌ها به شدت برای ما مهم و حیاتی است، چون اگر تصویب شود، یک سند بالادستی خواهد بود.
ما برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی خود را پیگیری خواهیم کرد. مبتنی بر برنامه حرکت می‌کنیم، منتظر هستیم این اتوماسیون ۱۰۰ درصد پیاده شود، برون سپاری‌هایمان به اتمام برسد، سپس اصلاح ساختار را انجام دهیم.
همچنین پروژه ناب‌سازی، کار بزرگی است که در حال انجام آن هستیم. به این معنا که ما در این پروژه، فرایند‌های مربوط به ۴۰ سال پیش را مکانیزه کردیم. خود فرایند را تغییر ندادیم. در ناب‌سازی، از فرایندها، تعریف مجدد می‌کنیم و اگر مثلاً ۳۰ ایستگاه کاری برای یک سرویس باید طی شود تا به نتیجه برسد ما آن را به ۱۰ ایستگاه کاری کاهش می‌دهیم و بعد غیرحضوری می‌کنیم.
از طرفی درحال تنقیح و تلخیص بخشنامه‌ها هستیم. مثلاً برای حکم مستمری ۴۰ بخشنامه وجود دارد که همه را به یک بخشنامه تبدیل می‌کنیم و از همه مهمتر اینکه در حال به اشتراک گذاشتن اطلاعاتمان هستیم و در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جدید مجازی استفاده می‌کنیم، مثلاً در بحث دفترچه‌های درمان از یک شرکت مجازی برای توزیع استفاده کردیم. حذف دفترچه درمان از اهداف اصلی ما تلقی می‌شود که اکنون در بخش درمان ملکی این اتفاق ۱۰۰ درصد افتاده است. بیمار با کدملی کار‌های خود را پیش می‌برد.
آمال و آرزوی ما این است که یک نظام تأمین اجتماعی شایسته مردم ایران داشته باشیم و برای تحقق آرزویمان باید بیشتر زحمت بکشیم.

حفظ خوب هماهنگی و انسجام معاونت امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی

محمد حسن زدا اظهار داشت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه سازمان است و وظیفه داریم که شرایط کاری و زندگی مناسب را برای کارکنان فراهم کنیم.
وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی بحران‌های زیادی را تجربه کرده است و تنها نیروی انسانی متعهد باعث حفظ و ارتقاء خدمات این سازمان شده است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های گسترده صورت گرفته در حوزه بهره برداری از فن آوری اطلاعات، گفت: با وجود فعالیت‌ها و تلاش‌های فراوان همکاران این حوزه هنوز با شرایط مطلوب و ایده آل فاصله داریم و باید با همکاری و هماهنگی بین بخشی به توسعه خدمات غیر حضوری سازمان ادامه دهیم.
زدا با بیان اینکه هدف از ایجاد دفتر راهبری سیستم‌ها در سازمان تأمین اجتماعی تعیین خط مشی و اولویت‌های حوزه فن آوری اطلاعات است، گفت: دفتر راهبری سیستم‌ها باید جای خود را پیدا کند و در کنار شورای فاوا محوریت فعالیت‌ها را بر عهده بگیرد.
وی با تأکید بر لزوم تمرکز هریک از واحد‌های مرتبط با حوزه فن آوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی بر وظایف خود، اظهار داشت: پروژه‌هایی که در دستور کار حوزه IT قرار می‌گیرند، حتما بایستی از ابتدا مراحل تصویب و عقد قرارداد را طی کنند و دفتر راهبری سیستم‌ها بر فعالیت‌های این حوزه نظارت موثر داشته باشد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست بر لزوم بازنگری در ساختار تشکیلاتی این سازمان تأکید کرد و گفت: جذب، نگهداشت، ارتقاء و خروج نیروی انسانی سازمان تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است و همکاران به عنوان مهمترین سرمایه سازمان با شرایط مناسب تری به فعالیت بپردازند.
زدا با بیان اینکه پروژه ناب سازی فعالیت‌ها در حوزه بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در حال اجرا است، گفت: این پروژه در سایر حوزه‌ها نیز بایستی دنبال شود و فرآیند سنتی فعالیت‌های سازمان بر اساس بهره برداری از فن آوری اطلاعات بازطراحی شود.
وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های دفتر فنی مهندسی سازمان تأمین اجتماعی گفت: همکاران این دفتر در سراسر کشور پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارند و در سخت‌ترین شرایط مشغول به کار هستند.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم توجه و تکریم مدیران و کارکنان ادارات کل و مدیریت درمان سراسر کشور که برای انجام مأموریت اداری به ستاد سازمان می‌آیند تأکید کرد و گفت: باید تمامی امکانات لازم برای تکریم این افراد فراهم باشد تا کارکنان واحد‌های اجرایی به نحو صحیح امکان انجام مأموریت‌های خود در ستاد سازمان را داشته باشند.
قائم موهبتی، معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: برگزاری نشست‌های هم اندیشی با همکاران ایده بسیار خوب و خلاقانه‌ای است که در سازمان تأمین اجتماعی با استقبال همکاران در حال اجرا است و باعث نزدیکی بیشتر بین مدیریت و کارکنان شده است.
وی انتصاب مدیری از بدنه سازمان تأمین اجتماعی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این انتصاب برای سازمان تأمین اجتماعی برکاتی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم مأموریت‌ها و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.
در این نشست کارکنان واحد‌های مختلف تابعه معاونت امور استان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظر خود پرداختند.

مجموعه کارگزاری های تامین اجتماعی در دهه فجر به ۲۹۸ واحد می رسد

محمد قوامی مدیرکل دفتر کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی گفت: نخستین کارگزاری تامین اجتماعی در سال ۸۴ افتتاح شد و امروز به ۲۹۸ کارگزاری بیش از ۲۵ وظیفه و فعالیت را واگذار کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ میلیون تراکنش را در سال از طریق کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی به مردم خدمت رسانی می کنیم، اظهار داشت: این رقم بیش از ۵۰ درصد مراجعاتی است که به تامین اجتماعی انجام می شود.
مدیرکل دفتر کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی افزود: ایده ایجاد کارگزاری ها به خوبی اجرا و توسعه یافته و مانع از گسترش واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی شده است.
وی بیان داشت: در سازمان تامین اجتماعی بدنبال واگذاری بخش بیشتری از وظایف به کارگزاری ها بمنظور ایجاد رضایتمندی جامعه هدف و کاهش حجم مراجعات به واحدهای اجرایی هستیم.
قوامی با بیان اینکه هدف از خصوصی سازی در تامین اجتماعی رضایتمندی مردم است گفت: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخشی از وظایف و تکالیف دولت بایستی به بخش خصوصی واگذار می شد‌.
وی ادامه داد: در بین دستگاه های دولتی سازمان تامین اجتماعی پیشروتر از سایر دستگاه ها برای اجرای این قانون بود و خدمات بیشتری را به بخش خصوصی واگذار کرد.
 
از ­ تصویب قانون الزام تامین اجتماعی تا استاندارد سازی خدمات حوزه سلامت
 
ایفای تکالیف درمانی به عنوان یکی از مهمترین تعهدات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان از بدو پیدایش و فعالیت آن مطرح بوده است و این موضوع به خصوص طی سه دهه اخیر که ایفای این مسئولیت مستقیماً به این سازمان واگذار شده، باعث ثبت افتخارات منحصر به فرد و تبلور خدمات درخشانی در سطح کشور شده است.
تصویب قانون الزام تامین اجتماعی، موجب شد در سطوح مختلف سیاستگذاری، مدیریت منابع سهم درمان مجدد به سازمان تامین اجتماعی بازگردد. این موضوع، نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های سازمان هم در عرصه مدیریت منابع بیمه شدگان و هم در عرصه حضور در نظام سلامت کشور در جهت صیانت از حقوق بیمه شدگان تحت پوشش محسوب می شود.
با ورود سازمان تامین اجتماعی به حوزه «تولید درمان» و با احداث مراکز درمانی ملکی و ارائه خدمات در بخش درمان مستقیم، بخش درمان سازمان، مسئولیت راهبری بزرگترین شبکه بزرگ درمانی کشور را پس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد.
این سازمان در عرصه خرید خدمات درمانی نیز به عنوان بزرگترین خریدار خدمت در کشور، نقشی بی بدیل در تجهیز و مدیریت منابع مالی نظام سلامت ایفا می نماید و بیش از نیمی از بازار بیمه خدمات درمانی را در اختیار دارد.
طی چهار دهه اخیر، جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بیش از شش برابر شده است و از 19 درصد جمعیت کشور (6.7 میلیون نفر) در سال 56 به حدود 52 درصد جمعیت کل کشور (حدود 42 میلیون نفر) در سال 96 رسیده است.
در بخش درمان مستقیم، این سازمان خدمات مورد نیاز بیمه شدگان تحت پوشش را در مراکز درمانی خود که مشتمل بر 376 مرکز درمانی (76 بیمارستان، 5 مرکز جراحی محدود، 82 پلی کلینیک، 114 درمانگاه تخصصی، 94 درمانگاه عمومی، 5 کلینیک مستقل دندانپزشکی) است را بصورت رایگان ارائه می دهد.
همچنین در بخش درمان غیرمستقیم در جهت تامین عدالت و تسهیل در دسترسی به خدمات، با توسعه مراکز تشخیصی، بهداشتی و درمانی طرف قرارداد به بیش از 46هزار و 928 مرکز، امکان بهره مندی بیمه شدگان از خدمات درمانی متنوع و تخصصی مراکز غیرملکی در سطح کشور فراهم شده است.
گفتنی است، دغدغه و تعهد به حفظ و ارتقای خدمات، باعث شده است تا این سازمان، نقشی پیشرو در شناسایی و معرفی فناوری های درمانی نوین در کشور ایفا نماید.
سازمان تامین اجتماعی، از نخستین مراکزی بود که موضوع استانداردهای ارائه خدمات در حوزه سلامت کشور را مطرح نمود و طی بیش از دو دهه اخیر، این موضوع را مجدانه پیگیری می کند و همچنان در خط مقدم توسعه استقرار این استانداردها قرار دارد.
در راستای تعهد به مدیریت بهینه منابع و لحاظ اصول هزینه – اثربخشی در توسعه و ساماندهی تجهیزات پزشکی مراکز تابعه، سیاستگذاری های معطوف به این حوزه در چارچوب ضوابط و مقررات مدون، سطح بندی امکانات و تجهیزات درمانی مراکز ملکی سازمان صورت می گیرد.
لازم به ذکر است، استانداردسازی بخش های درمانی و پشتیبانی و اجرای موفق برنامه ارتقای خدمات هتلینگ در بیمارستان های ملکی و به روزآوری امکانات و تجهیزات مراکز تابعه برای بهبود فرآیند ارائه خدمت از برنامه های مهم عملیاتی و دستاوردهای سازمان است که می توان در بخش درمان مستقیم به آن اشاره نمود.
همچنین بهبود مستمر کیفیت خدمات طی سال های پس از تصویب قانون الزام، از دغدغه های اصلی سازمان تامین اجتماعی در تولید خدمات درمانی محسوب می شود و افزایش شاخص رضایتمندی بیمه شدگان از خدمات ارائه شده در مراکز درمانی ملکی به بیش از 85 درصد در سال 96، ماحصل تلاش هایی است که در این خصوص انجام شده است.
گفتنی است، افزایش کارایی با بهبود شاخص های عملکردی، توسعه طرح های فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف از جمله اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی ملکی، ایجاد و استقرار برنامه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی در مراکز ملکی، سیستم تبادل و بایگانی الکترونیک تصاویر پزشکی، تریاژ الکترونیک با بهره گیری از دستگاه های همراه، توسعه سیستم نوبت دهی غیرحضوری، امضای دیجیتال، تولید کاردکس الکترونیک، استقرار سیستم جامع دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی و توسعه فعالیت های نظارت از دیگر دستاوردهای قابل توجه در حوزه درمان تامین اجتماعی است.
در راستای استقرار اصول مدیریت بهینه منابع و ارتقای تاب آوری و پایداری در ارائه خدمات، علاوه بر برنامه های ارتقای کارایی، استفاده از منابع بخش درمان، پیاده سازی دستورالعمل های تجویز داروها و خدمات پر مصرف و گرانقیمت نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
دست متصدی متخلف واحد تشخیص رنگ خودرو در رشت رو شد
نشان ملی گردشگری سلامت ایران رونمایی می‌شود
تعلیق خدمات سازمان ملل به مهاجران افغان در مرز اسلام قلعه هرات
نشست رئیس جمهور و فعالان اقتصاد دیجیتال
تاکید رئیس جمهور بر به روز شدن تجهیزات آموزشی و بهبود مدیریت مدارس
قهرمانی کشور آب‌های آرام بانوان؛ برترین‌های ۵۰۰ متر معرفی شدند
رونمایی از ۴ کتاب در همدان
جنگ ۱۲ روزه یک طرح آمریکایی -صهیونیستی بود
دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی ژیمناستیک هنری جوانان
برگزاری دوره تربیت ممتحن حفظ عمومی قرآن در شهرکرد
برگزاری انتخابات الکترونیکی شورا‌ها در خوزستان
اعطای زمین به متقاضیان مسکن در اولویت کمیسیون اصل ۹۰
افتتاح دو طرح فرهنگی و آموزشی در کاشان
جهاد تببین با هدف تربیت نسلی مومن و تمدن ساز 
دعوت هندبالیست کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان
آئین سنتی دهه اول فاطمیه در روستای مرزیِ گِرمی
اعلام روندبرنامه ثبت جهانی دیوار تاریخی جرجان
عطر رب یاقوت سرخ در کوچه‌های درجزین
توزیع هشت هزار جلد کتاب میان دانش آموزان
حرکت دولت چهاردهم به سوی اقتصاد چرخشی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۸ شهرستان هرمزگان؛ ۱۴ آبان
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
درگذشت پزشک گچسارانی
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند
بازگشت پرواز‌های لوفت هانزا به ایران
کشت موز در اراضی جنوب سیستان و بلوچستان
تسخیر لانه جاسوسی، تصمیمی ملی برای استقلال ایران
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین
آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار، متحد و استوار مقابل استکبار،در مشهد
واکنش عراقچی به تمجید برنده جایزه صلح نوبل از جنایتکاران
گوترش: جنگ سودان از کنترل خارج شده است
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۱۳
سپاهان در ثانیه های پایانی از شکست فرار کرد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)