قول مساعد معاون وزیر برای تخصیص یک رام قطار به متروی شیراز
معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: برای کاهش سرفاصله متروی شیراز، تلاش می شود یک رام قطار به خط یک متروی این کلانشهر اختصاص یابد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهدی جمالی نژاد در بازدید از عملیات اجرایی خط دو قطار شهری شیراز گفت: شهرداری شیراز تلاش دارد تا فاز نخست این خط را در پایان سال ۹۹ به بهره برداری برساند و در این راستا عملیات اجرایی آن در سه شیفت انجام میشود.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه از هم اکنون باید برای واگنهای خط دو مترو پیش بینیهای لازم انجام شود، افزود: اگر این سرعت و جدیت برای تکمیل خطوط قطار شهری شیراز ادامه یابد و وزارت کشور بتواند از نظر ریالی، اعتباری و تامین واگنها از متروی این کلانشهر پشتیبانی کند، شاهد بهره برداری از خطوط مترو در شیراز خواهیم بود.
جمالی نژاد اضافه کرد: در دو سال متوالی با تخصیص اوراق مشارکت از نظر ریالی به احداث قطار شهری شیراز کمک کردیم و سال آینده نیز از این جهت به شهرداری شیراز کمک میشود.
وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شیراز افزود: نیازمند آماده سازی زیرساخت از جمله خطوط مترو در این کلانشهر هستیم و در این مسیر باید از ظرفیت نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برای رایزنی در خصوص بودجه شهرداری به ویژه تخصیص اوراق مشارکت به قطارشهری این کلانشهر استفاده کرد.
جمالی نژاد، پیشنهاد تشکیل تیم اقتصادی برای بررسی روشهای مختلف تامین مالی پروژه قطارشهری شیراز را به مجموعه مدیریت شهری داد .
اسکندرپور شهردار شیراز نیز در این بازدید با اشاره به افزایش استقبال شهروندان از خط یک مترو، گفت: به منظور بهبود خدمت رسانی به مسافران نیازمند تخصیص واگن به متروی شیراز هستیم و خواسته من از معاون توسعه عمران شهری و روستایی وزیر کشور این است که از چهار قطار مترویی خریداری شده حداقل یک قطار به شیراز اختصاص یابد.
وی افزود: عملیات عمرانی خط دو قطار شهری شیراز نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که این میزان با فروش اوراق مشارکت محقق شده است.
وی گفت: برای خرید واگنها و تجهیزات به ۲۳ میلیون یورو اعتبار ارزی نیاز است که این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.