• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۵۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

آمار نارضایتی مشترکان از وضعیت تلفن ثابت و همراه

وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و ثابت در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است. در نمودارهای منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت همراه اول در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری شش درصد کاهش داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت همراه اول مربوط به عدم آنتن دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) و پیامک متنی است. از مجموع ۱۴۲۸شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۸۹۳ مورد (حدود ۶۳ درصد) رسیدگی‌ شده است.

 


از طرفی تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت ایرانسل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری تغییر محسوسی نداشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت ایرانسل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت،‌ پیامک متنی و عدم آنتن‌دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) است. از مجموع ۸۸۸ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۵۸۶ مورد (حدود ۶۶ درصد) رسیدگی شده است.

 


همچنین تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت رایتل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، افزایش ۲۹.۵ درصدی داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت رایتل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت بوده است. از مجموع ۲۹۴ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۲۱۸ مورد (۷۴.۲) رسیدگی شده است.
 


تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران هم در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، تغییر چندانی نداشته است. بیشترین شکایت مشترکین از شرکت مخابرات ایران مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکین نقش مهمی ایفا می‌کند. از مجموع ۱۵۶۳ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۱۰۶۷ مورد (۶۸.۳ درصد) رسیدگی شده است.
 

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

مجید حقی  -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود: راه‌اندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاع‌رسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیاده‌سازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع «جمع‌آوری سرویس»؛ از برنامه‌هایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
شاخص ۲۱ درصدی مشارکت اقتصادی زنان در کیش
ظرفیت بالای راهگذر قزاقستان ـ ترکمنستان و ایران
بازدید استاندار خوزستان از روند مهار آتش در شرکت جلگه دز دزفول
زنجان میزبان پویش در سایه مادر
آب سالم با همت نذر خدمت ۸ هلال‌احمر زنجان به چم‌گرداب لرستان رسید
توقیف نفتکش ونزوئلایی برخلاف موازین و قوانین دریانوردی آزاد است
بانوان ایرانی در دفاع مقدس ۱۲ روزه، پشتیبان رزمندگان اسلام شدند
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۱ آذر ۱۴۰۴
مشق مادر، روایت شیرین از یک کلاس درس
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۱ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۲۱ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
آیین تجلیل از کتابخوانان در هریس
توسعه پایدار بدون مشارکت فعال زنان ممکن نیست
مسابقات جام «از محله تا قله» با یاد شهدا در استان البرز برگزار شد
بازگشایی راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در الیگودرز
درخشش عکاسان گیلانی در جشنواره بین‌المللی ایران جوان
جان باختن دو نفر در حادثه تیراندازی در آقاسیدشریف رشت
استمرار بارش ها در سمنان
اقامه نماز جمعه در ایلام
جشن نجات ۱۰ هزار جان با سلول‌های بنیادی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
میزان بارش برف در فریدونشهر
بارش نخستین برف و باران پاییزی در سپیدان
آبگرفتگی معابر شهری در آبادان
میزان بارش‌های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۶:۳۰ امروز
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
آخرین وضع بارش برف در محور‌های مواصلاتی اصفهان
ثبت صد میلیمتر بارش در همدان
میزان بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز
شارژ اعتبار دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ از شنبه ۲۲ آذر
دشمن فهمیده ایران با فشار نظامی تسلیم و تصرف نمی‌شود
ادامه بازگرداندن اتباع فاقد مدرک افغانستانی از ایران
پوتین حمایت خود را از دولت ونزوئلا اعلام کرد
حمایت از توسعه مشاغل خانگی در زنجان
توصیه‌های ایمنی پلیس راه زنجان برای رانندگی در روزهای بارانی و برفی
هدر رفتن آب در تصفیه آب خانگی
مخالفت شهرداری تهران با اجرای طرح ترافیک تا پایان سال  (۷ نظر)
برگزاری آزمون استخدامی صدا و سیمای خراسان جنوبی  (۲ نظر)
شرط آمریکا برای استفاده ترکیه از جنگنده اف-۳۵  (۱ نظر)
تألیف کتاب با موضوع کودکان دیرآموز در کهگیلویه و بویراحمد  (۱ نظر)
آمریکا نمی‌خواهد ایران قدرت تولید کند  (۱ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
نامه وزیر ارتباطات درباره سیم‌کارت‌های سفید  (۱ نظر)
بلیت سینما‌ برای بانوان نیم‌بها شد  (۱ نظر)
تخلیه و بارگیری ۶۶ هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی  (۱ نظر)
لالی، اندیمشک و مسجدسلیمان، پربارش‌ترین نقاط خوزستان  (۱ نظر)
۱۳ مصدوم در پی انحراف اتوبوس در جاده دنا  (۱ نظر)
پیشنهاد میزان افزایش حقوق‌ها با دولت، اما تصویب با مجلس است  (۱ نظر)
دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با وزیر محیط‌ زیست کنیا  (۱ نظر)
اجراي مرحله بيست و سوم طرح آرامش در شهر  (۱ نظر)
پویش سراسری درختکاری در گلستان شهدا؛۲۰آذر  (۱ نظر)