• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۵۷۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
نخستین بار در کشور

نخستین راه‌آهن دو خطه کشور افتتاح می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها : یکی از دلایل اجرای مسیر به صورت دو خطه، جابه‌جایی ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر در افق طرح است.

نخستین راه‌آهن دو خطه کشور افتتاح می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ آقای عباس خطیبی افزود: علت اصلی اجرای دو خط همزمان در این طرح ریلی، توجیه فنی-اقتصادی و ظرفیت قابل قبول آن مبنی بر جابه‌جایی ۷ میلیون تن بار و ۲ میلیون مسافر در افق طرح است.
وی اضافه کرد: با افتتاح راه‌آهن میانه-بستان‌آباد در اواخر آبان‌ماه امسال و پس از دست‌یابی به پیشرفت فیزیکی مناسب در عملیات روسازی از بستان‌آباد تا تبریز، انجام عملیات روسازی و ریل‌گذاری خط دوم نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: در دو سال گذشته راه‌آهن‌های تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، مراغه-ارومیه و قزوین-رشت در راستای طرح اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی و تکمیل بخشی از کریدور‌های ترانزیتی افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
آقای خطیبی با اشاره به عملیات اجرایی راه‌آهن میانه-بستان آباد-تبریز و افتتاح حدفاصل میانه-بستان‌آباد در روزه‌های آینده برای اتصال استان پنجم از مسیر جدید افزود: بهره‌برداری از این طرح ریلی نه تنها موجب کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر ریلی تهران-تبریز می‌شود بلکه زمان سفر را ۵.۵ ساعت نسبت به خط موجود کاهش داده و شرایط حمل‌ونقل بار و مسافر را تسهیل می‌کند.
وی با توجه به وجود ۵ کریدور ترانزیتی شرقی-غربی برای اتصال آسیا به اروپا و نقش راه آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز در ترانزیت کالا گفت: از مجموع پنج کریدور، سه کریدور از مرز‌های شمال شرق و جنوب شرق ایران عبور می‌کنند و تنها دو کریدور از روسیه و دریای خزر برای اتصال به اروپا عبور می‌کنند و خط آهن تهران-زنجان-تبریز از مسیر جدید نقش قابل توجهی در ترانزیت آسیا-اروپا ایفا خواهد کرد.
طرح احداث راه‌آهن دوخطه میانه- بستان‌آباد- تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که مسیر میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از طرح فوق است و در ۶ قطعه و بخشی ازقطعه هفتم، از ایستگاه موجود راه آهن میانه شروع شده و با گذر از مسیری کوهستانی که از شهر‌های ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرده و به ایستگاه راه آهن بستان‌آباد متصل می‌شود. این طرح در شرایط اقلیمی۲۰درصد دشت، ۳۰ درصد تپه ماهور و ۵۰ درصد کوهستانی واقع شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل با اشاره به ساخت سه ایستگاه در راه‌آهن میانه-بستان‌آباد-تبریز گفت: در محور ریلی میانه - بستان آباد سه ایستگاه مسافری در نظر گرفته شده است که در این مرحله ایستگاه راه آهن بستان آباد به بهره برداری می‌رسد. همچنین در طراحی این ایستگاه به موضوعات اقلیم و شرایط محیطی منطقه توجه شده به گونه‌ای که آن را فراتر از یک ایستگاه به یک عنصر شاخص شهری و توریستی تبدیل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
ارتقای سواد محیط‌زیستی دانش‌آموزان در بلداجی
تساوی نماینده کردستان در رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور
افتتاح کریدور شهدای اقتدار منطقه آزاد ارس
کاهش ۱۴ درصدی ورودی سد‌های استان اردبیل
شیوه جداسازی یارانه‌های اعضای خانوار تغییر کرد
پیگیری لیگ بسکتبال بانوان با دیدار‌های هفته پنجم
بانوی یزدی، مرهمِ درد فرشتگان کوچک
مادر شهیدان گلگون آسمانی شد
برخورد ۲ سواری در جاده نورآباد به رستم با یک کشته و پنج مصدوم
­هشدار درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی به مناسبت بلک فرایدی یاجمعه سیاه
شهربابک در جمع شهرستانهای تولید زعفران
نشان برنز تیم اپه مردان قطعی شد
پایداری وضعیت جوی در کردستان
مراسم تشییع شهید گمنام در باخرز
کشف ۲۰۰۰ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان
نوزاد عجول زرندی پیش از رسیدن به بیمارستان در منزل به دنیا آمد
نشست خبری و همایش فعالان رسانه محله محور بویین میاندشت
تشریح برنامه‌های وداع و تشییع شهدای گمنام در آذربایجان شرقی
دانشگاه‌ها محور توسعه صنایع خلاق و فرهنگی هستند
توسعه تبادلات تجاری با کشور‌های آسیای میانه اولویت دولت است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
خوزستان، بی باران تا هفته آینده، جاده ها اما مملو از مه
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)