پخش زنده
امروز: -
با دستیابی به افزایش ظرفیت تولید محصول در شرکت فولاد مبارکه از خروج سالانه یک میلیون و 500 هزار دلار واردات فولاد جلوگیری شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با دستیابی به این موفقیت در تولید محصول، واردات چهار میلیون تن فولاد در سال 94 به 700 هزار تن در سال 97 کاهش پیدا کرده است.
محمود اکبری پیشبینی کرد امسال این میزان واردات به 500 هزار تن کاهش یابد که بخشی عمدهای از آن مربوط به محصولاتی است که توان تولید آن در داخل امکان پذیر نیست.
وی گفت: بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور برای رهایی کشور از واردات به سمت تولید محصولاتی با ضخامت پایین در محصولات گرم پیشی گرفته است از جمله این محصولات تولید ورقهایی با ضخامت یک ونیم میلیمتری تا 16 میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: همچنین این شرکت متعهد به عرضه شش میلیون تن محصول تا پایان سال شده است.
محمود اکبری، همچنین یکی از اقدامات مهم فولاد مبارکه را سرمایهگذاری در حوزه افزایش ظرفیت در بخشهای مختلف دانست و گفت:در سال 1394 ظرفیت عرضه محصولات فولادی این شرکت به بازار داخلی سه میلیون تن بودهاست درحالیکه در سال 97 این میزان به پنج میلیون و 800 هزار تن رسیده است.
محمود اکبری افزود: این شرکت امسال متعهد شده تا پایان ظرفیت عرضه محصولات تولیدی خود را به شش میلیون تن افزایش دهد و در تلاش برای عمل به تعهد خود است.
وی گفت: همچنین ظرفیت گروه فولاد مبارکه اصفهان از دو میلیون و 400 هزار تن میلیون تن در سال به 10 میلیون و 300 هزار تن در سال افزایش یافته همچنین میزان توزیع در بازار هم به طور چشمگیری رشد داشته است.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، یکی از مشکلات صنعت فولاد کشور را سطح پایین (آماده به کاری) این صنعت دانست و گفت: میزان آماده به کاری و یا بهرهبری تولید در صنعت فولاد ایران با میزان 60 درصد از متوسط جهانی با عددی حدود 74 درصد به شدت پایینتر است.
محمود اکبری، در حال حاضر بیشترین میزان آماده به کاری را مربوط به کشور آلمان، با حدود 88 تا 90درصد بیان کرد و افزود: این میزان برای کشوری همچون ایران با این میزان از ذخیره معدنی و نیروی انسانی، خوشایند نیست و این معظل باید هرچه سریعتر حل شود.
اکبری عامل اصلی کاهش بهرهوری را تمرکز روی بحث قیمت دانست و افزود: تمرکز روی بحث قیمت باعث میشود شرکتهای توانمندی که میتوانند با قیمت تعریف شده، فعالیت کنند، باقی بمانند و شرکتهایی که بهایی تمام شده آنها بیشتر از قیمت تعیین شده باشد، از گردونه رقابت خارج شوند. بهتر است به جای تمرکز روی قیمت، روی توزیع و تولید تمرکز شود.