• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۶۳۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
علمی و فرهنگی » راديو تلويزيون
معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما

رضایت ۷۰ درصدی مخاطبان از شبکه‌های استانی

معاون امور استان‌های رسانه ملی از رضایت ۷۰ درصدی مخاطبان از شبکه‌های استانی خبر داد.

پخش ۶۵۰ ساعت برنامه انتخاباتی در سیمابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علی دارابی در نشست خبری امروز گفت: بر اساس نظرسنجی تابستان امسال مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما، ۷۰ درصد مخاطبان از برنامه‌های شبکه سبمای استان‌ها و ۷۷ و ۶ دهم درصد نیز از برنامه‌های رادیویی شبکه‌های استانی رضایت دارند.
آقای دکتر دارابی درباره برنامه‌های انتخاباتی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران، سی و هفتمین انتخابات از اول انقلاب اسلامی تا کنون است.
وی ادامه داد: نخستین انتخابات بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود و از طرفی نخستین انتخابات بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب را پیش‌رو داریم و با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت جمهوری اسلامی از مسببان آن و در هم کوبیدن آمریکا و لزوم نیاز بیشتر به تشکیل مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است.
وی عنوان کرد: از آن‏جا که هر رأیی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود نشان‏‌دهنده مشارکت گسترده مردم در اداره امور و مانور قدرت برای دشمنان است شبکه‏‌های استانی به وسعت سراسر ایران با ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی، محلی، برون‌مرزی و سراسری در نظر گرفته‌ایم. این برنامه‌ها نقش مؤثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش‌رو خواهند داشت.
آقای دارابی در خصوص نظرسنجی رسانه ملی توضیح داد: آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در تابستان سال ۱۳۹۸ بیان‌کننده میزان رضایت ۷۰ درصدی خیلی زیاد و ۷۷ و ۶ دهم درصدی خیلی زیاد و زیاد شنوندگان شبکه‏‌های استانی و محلی تلویزیونی و رادیویی است و این شبکه‏‌ها انتخاب دوم مردم ایرانند.
وی افزود: با توجه به تعداد ۲۹۰ کرسی‏ نمایندگی مجلس، ۲۶۰ نفر آن‏ها برابر با ۸۹ و ۷ دهم درصد نمایندگان انتخابی استان‌های مختلف کشور به جز تهران خواهند بود که برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌‏های رأی برنامه‏‌ریزی شده است.
معاون امور استان‌ها درباره سیاست‏‌ها و راهبرد‌های انتخاباتی رسانه ملی توضیح داد: تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک به دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملیِ اقوام، مذاهب، قشر‌ها و گروه‌‏های مختلف مردم، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بخشی از سیاست‌های رسانه ملی در حوزه انتخابات است.
وی افزود: برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم تولید و پخش خواهد شد، همچنین نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی را نشان خواهیم داد و همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برنامه‌هایی درباره تبیین و تحلیل آرمان‌های سردار سپهبد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب و تبیین دستاورد‌های مجاهدت‏‌های مخلصانه و شجاعانه او و سایر شهیدان پخش خواهیم کرد.
معاون رئیس صدا و سیما تأکید کرد: از زمستان ۱۳۹۷ ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما تشکیل شده است و حدود ۳۷۵ جلسه برگزار کردیم و در خصوص انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز استان‌ها گزارش‌هایی داشته‌ایم. قرار است هزار و ۲۹۲ ساعت برنامه‌های رادیویی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۷۵ ساعت برنامه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در فرصت باقیمانده هزار و ۶۹۲ ساعت برنامه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و ۱۸۰ ساعت برنامه انتخاباتی خبرگان رهبری پخش می‌شود.
آقای دارابی گفت: ۶۳۱ ساعت برنامه برای مجلس شورای اسلامی و ۲۰ ساعت خبرگان رهبری از سیمای استان‌ها و در فرصت باقیمانده پیش‌بینی می‌شود. هزار و ۴۴۶ ساعت برای مجلس شورای اسلامی و ۱۲۳ ساعت برای خبرگان رهبری در سیما برنامه تولید و پخش شود.
آقای دارابی درباره توقف برنامه‌های زنده و تولیدی شدن برنامه‌ها توضیح داد: دو سال قبل گفتیم ما بحثی که در دوره آقای دکتر علی‌عسکری مطرح است این بود که برنامه‌های نشان محور مورد توجه قرار بگیرد، صیانت از این برنامه‌ها مهم است ما شرایط مختلفی را در سازمان طی کردیم، در فراز و فرود‌های تحولات سیاسی جهانی و جامعه وجود دارد. من کلی بگویم که معاونان سازمان قرار است در نشست معاون ذی ربط در حوزه کاری خود پاسخ بدهند. آنچه که برای ما مهم است این است که نقد ما باید مشققانه و نباید منجر به سیاه‌نمایی باشد. جامعه جوان ما باید نسبت به راهی که طی کردیم احساس غرور و افتخار کند و راه را ادامه بدهد.
وی افزود: نسل سوم و چهارم می‌خواهند مدیریت کار را برعهده بگیرند. ضبطی شدن برنامه‌ها به معنای محدوددیت و آزاداندیشی و بیان نکردن واقعیت نیست. در برخی ملاحظات و مراقبت‌ها تصمیمی گرفتند که خود آن‌ها باید پاسخ بدهند. حجم برنامه‌های زنده در رسانه زیاد است در استان‌ها هم این مشکل را داریم ما باید کار کارشناسی کنیم چه برنامه‌هایی باید زنده باشد حجم آن‌ها چه قدر است. همه خبر‌هایی که در تلویزیون می‌بینید کار آن‌ها در مراکز است از تهران کسی نمی‌رود. این ملاحظه موجب کاهش مخاطب نشود بلکه حفظ کنیم و مخاطبان را افزایش بدهیم.
آقای دارابی گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس، قم و تهران، سی و هفتمین انتخابات از اول انقلاب اسلامی، نخستین انتخابات بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نخستین انتخابات بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب است.
وی افزود: با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و انتقام سخت جمهوری اسلامی از مسببان آن و درهم کوبیدن هیمنه آمریکا و لزوم نیاز بیشتر به تشکیل مجلس «کارآمد، انقلابی و مردمی» از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است. از آن‏جا که هر رأیی که به صندوق‌ها ریخته می‌شود، نشان‏‌دهنده مشارکت گسترده مردم در اداره امور و مانور قدرت برای دشمنان است، شبکه‌های استانی به وسعت سراسر ایران با ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی، محلی، برون مرزی و سراسری (شبکه شما و رادیو زیارت)، نقش مؤثری در ایجاد وحدت ملی و افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در انتخابات پیش رو خواهند داشت.
آقای دارابی افزود: از ۲۹۰ نفری کرسی‏‌های نمایندگی مجلس، ۲۶۰ نفر آن‏ها برابر با ۸۹.۷ درصد نمایندگان انتخابی استان‌‏های مختلف کشور به جز تهران خواهند بود، که برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‏‌های رأی برنامه‌‏ریزی شده است.
وی درباره سیاست‏‌ها و راهبرد‌های انتخاباتی صدا و سیما نیز گفت: این سیاست‌ها شامل: تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات، کمک بایسته به دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، تلاش برای تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملی سیاسی، اهتمام در راستای تحکیم وحدت وانسجام ملیِ اقوام، مذاهب، قشر‌ها و گروه‏‌های مختلف مردم، تبیین جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس بر اساس وظایف مندرج در قانون اساسی و بیانات و رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی ویژه نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم، نمایش وجهه و اقتدار جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی، تبیین و تحلیل آرمان‌های سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مثابه مکتب و تبیین دستاورد‌های مجاهدت‏‌های مخلصانه و شجاعانه او و سایر شهیدان (به مناسبت تقارن چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی ویوم‏ الله ۲۲ بهمن) است.
آقای دارابی گفت: ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما از زمستان ۱۳۹۷ تشکیل شد و تا کنون ۳۷۵ جلسه در خصوص انتخابات در معاونت امور استان‌ها برگزارشده است.
وی اضافه کرد: صدا و سیمای مراکز تولیداتی در حوزه نمایشی دارند از جمله، صدا و سیمای البرز: تهیه و تولید مجموعه نمایشی (طنز ترکیبی) راه میانبر یا همان فصل دوم "ناخونک" در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات (تولید مشترک سیمای استان‌ها و صدا و سیمای مرکز البرز)، صدا و سیمای خراسان رضوی: پخش مجموعه ۱۶ قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» تولید مرکز خراسان رضوی ازجمله این برنامه هاست.
آقای دارابی افزود: پوشش انتخابات از هزار نقطه کشور (شهر‌ها – روستاها) به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های استانی و سراسری در نظر گرفته شده است.
معاون رسانه ملی گفت: تهیه ۲۵۰ موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات، استفاده از رادیو نما به عنوان رسانه‌ای مؤثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت‌های شنوندگان در قالب عکس و انتخابات، تولید و پخش برنامه‌های مرتبط با انتخابات در " شبکه شما " از جمله برنامه «انتخاب شما» و گفتگو باچهره‌های سیاسی استان‌های مختلف، تولید ۶ نماهنگ و ۳۰ سرود برای پخش در ایام انتخابات و برنامه‌ریزی برای برگزاری پویش‌‏های مردمی در راستای حضور گسترده
همچنین تولید و توزیع ۲ هزار و ۴۷۵ قطعه پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و ۳ هزار و ۹۶۰ دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئوکلیپ، پویانمایی، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی، ۷ هزار و ۴۲۵ قطعه و ۱۱ هزار و ۸۸۰ دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی، با استفاده از راه‌اندازی پویش‌‏ها استان‌ها برگزار شده است.
وی درباره برنامه‌های دهه فجر امسال شبکه‌های استانی رسانه ملی نیز افزود: صدا و سیمای مراکز تولیداتی در حوزه نمایشی دارند از جمله: صدا و سیمای البرز: تهیه و تولید مجموعه نمایشی (طنز ترکیبی) راه میانبر یا همان فصل دوم "ناخونک" در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای با رویکرد طنز برای ایجاد فضای شاد و مفرح در جامعه مرتبط با انتخابات (تولید مشترک سیمای استان‌ها و صدا و سیمای مرکز البرز) و صدا و سیمای خراسان رضوی: پخش مجموعه ۱۶ قسمتی طنز نمایشی «برگ برنده» تولید مرکز خراسان رضوی را می‌توان ذکر کرد.
معاون رسانه ملی اضافه کرد: پیش‌بینی ویژه برنامه کاروان فجر، برای اجرای برنامه در شهرستان‏‌ها و کارنامه‌خوانی انقلاب، تولید ۲۰ سرود با موضوع دهه مبارک فجر توسط هنرمندان در استان‌ها، دعوت از مبارزان دوران انقلاب و خانواده‌های مبارزان در برنامه‌‏های دهه فجر، راه‌‏اندازی پویش‌‏های سراسری «من انقلابی‌ام» برای بهره‌گیری از تولیدات مردمی و «ترانه‏‌خوان انقلابم» با هدف بازخوانی سرود‌ها و ترانه‌های انقلاب، طراحی مسابقه «دوربین من! رسانه من!» با هدف دریافت عکس‌های مردمی و خاطرات صوتی انقلاب برای انتشار در فضای مجازی و رادیونما، تولید برنامه «چهل - ۵۷» شامل پنج میزگرد ۵۰ دقیقه‌ای، به صورت گفتگو با چهره‌های سیاسی کشور و با موضوعات گام دوم انقلاب و محورمقاومت و معرفی کارنامه انقلاب و خدمات و سیاست‌های نظام از دیگر برنامه‌های شبکه‌های استانی در دهه فجر است.

پخش ۶۵۰ ساعت برنامه انتخاباتی در سیما
معاون امور استان‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از پخش ۶۵۱ ساعت برنامه تصویری در زمینه انتخابات در سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

آقای دکتر علی دارابی در نشست خبری که به تشریح برنامه‌های انتخاباتی و همچنین دهه فجر این معاونت پرداخت و افزود: هزار و ۴۴۶ ساعت برنامه تلویزیونی در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۲۳ ساعت برنامه تصویری در زمینه انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سیمای سراسر کشور روی آنتن خواهد رفت.
وی گفت: تاکنون ۶۳۱ ساعت برنامه در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۲۰ ساعت برنامه در زمینه انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی پخش شده است.
معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: هزار و ۶۹۲ ساعت برنامه رادیویی در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۸۰ ساعت برنامه در زمینه انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز از رادیو‌های کشور پخش می‌شود که تاکنون هزار و ۲۹۲ ساعت برنامه در زمینه مجلس شورای اسلامی و ۷۵ ساعت برنامه درباره مجلس خبرگان رهبری پخش شده است.
آقای دارابی گفت: ۱۵۰ شبکه رادیو تلویزیونی کشور به ۳۵ زبان فعال است که ۸۱ شبکه رادیو و تلویزیون آن در استان‌های کشور تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: ۳۳ شبکه استانی برنامه‌های تصویری تولید می‌کنند که سه شبکه به دو زبان زنده برنامه دارند.
معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: پارسال در ۲۲ بهمن راهپیمایی هزار شهر کشور به تصویر کشیده شد و امسال نیز این اقدام در رسانه ملی صورت می‌گیرد.
آقای دارابی افزود: ۲۲ بهمن امسال مقارن با چهلمین روز شهادت سردار مقاومت صلح و امنیت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که بر اساس نظر مقام معظم رهبری ایشان به عنوان یک مکتب مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کشف سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان
رشد اقتصادی خراسان جنوبی با فرآوری محصولات معدنی در داخل استان
موافقت با استقرار ۴۲۹ واحد صنعتی در زنجان
نصب سقاخانه‌های جدید به یاد شهدای اقتدار در زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۷ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
برداشت سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی شهرستان ابهر
پیروزی استقلال بجنورد در والیبال دسته اول کشور
ورزشی‌های شانزدهم آبان ماه در استان سمنان
بررسی قضایی حادثه خودسوزی جوان اهوازی
آسمان صاف تا قسمتی ابری در چهارمحال و بختیاری
سقوط پاراگلایدر در منطقه جنگلی سوردار نور
بابل فاتح جایزه بزرگ والیبال دودانگه
نمایشگاه رنگارنگ پاییزه با دست پُر به مهران آمد
پیروزی خانگی شوکاشور آمل 
آغاز ثبت‌نام رویداد سرمایه‌گذاری پویانمایی کوتاه
شکار حیوانات با دوربین تله‌ای در متراکم‌ترین جنگل مازندران
جشنواره مجسمه‌های شنی در ساحل خلیج فارس
خبر‌هایی از برگزاری جلسه هماهنگی اعزام دانش آموزان دامغانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
برگزاری مسابقه خانوادگی پدل بورد گرامیداشت روز کیش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
یکطرفه شدن جاده چالوس از بعدازظهر امروز جمعه
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۶ آبان ۱۴۰۴
برپایی کاروان سلامت در مایان 
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با دبیر کل سازمان ملل
عبور تولید شمش آلومینیوم کشور از مرز ۳۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نصب ۱۳ کیلومتر نیوجرسی در محور‌های مواصلاتی ایلام  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)