• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۵۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
خراسان رضوی » اجتماعی

مثبت شدن کووید ۱۹ در ۴۰ درصد تستهای کرونا در مشهد

۴۰ درصد تستهای آزمایشگاهی کوید 19 در علوم پزشکی مشهد مثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکیکرونا مشهد گفت: هم اکنون با توجه به افزایش تعداد مراکز آزمایشگاهی و همچنین کاهش رعایت نکات بهداشتی از طرف مردم ۴۰ درصد موارد مورد بررسی، مثبت می‌شود.

دکتر محمد درخشان افزود: بیماری کرونا به شکلی است که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان بدون هیچگونه علائمی بهبود می‌یابند و ۳۰ درصد با علایم خفیف مراجعه می‌کنند و ۲۰ درصد مابقی نیز در صورت وجود بیماری زمینه‌ای نیاز به خدمات درمانی و بستری پیدا می‌کنند.

وی گفت: خواسته‌ما این است که مردم به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه و به آن‌ها عمل کنند تا خودشان و دیگران با آسیب مواجه نشود؛ ما اعلام کرده‌ایم به علت اینکه سلامت خود و همنوعانمان را دوست داریم ماسک می‌زنیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ساعت ۸ تا ۱۸ به طور ویژه به بیماران مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹ خدمات ارائه می‌دهند که با فعال شدن این مراکز نایی از ازدحام بیماران و مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی دولتی جلوگیری شد و بیماران سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع شدند.

درخشان افزود: هم اکنون هزارو ۴۰۰ واحد در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات سطح یک بهداشتی، آموزش و اطلاع رسانی و همچنین غربالگری کرونا را به مراجعان ارائه می‌دهند و در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا به مراکز ویژه خدمات جامع سلامت ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت جداگانه مراکز پاک با مراکز ۱۶ ساعته، گفت: مراکز پاک ویژه کودکان و مادران باردار و سالمندان است که هیچ تداخلی با بیماران دیگر ندارند و در مراکز ۱۶ ساعته هم پایگاه ویژه مادران باردار کرونایی فعال شده است تا هیچگونه ارتباطی میان این گروه از بیماران با دیگر بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: در مرحله دوم غربالگری بیشتر افراد در معرض خطر از جمله بیماران دیابتی، فشار خون بالا، نقص سیستم ایمنی، سرطان و مادران بررسی شدند.
دکتر درخشان افزود: روزانه بیش از ۶۰۰ مورد تست کووید ۱۹ انجام می‌شود.
  • بیشتر بدانید:
حریرچی معاون وزیر بهداشت هشدار جدی داد:مردم کرونا را جدی بگیرند، در حال بازگشت به شرایط فوتی‌های قبل هستیم.
استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی در وضع قرمز قرار دارند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت: هر ۳۳ ثانیه در کشور یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود.
هر ۱۳ دقیقه یک نفر در کشور به علت ابتلا به کرونا فوت و هر فرد مبتلا بدون رعایت فاصله اجتماعی ۴۰۶ نفر را به کرونا مبتلا می‌کند.
موارد ابتلای جدید به کرونا در کشور، دو هزار و ۴۵۶ نفر، فوتی‌های جدید ۱۲۵ نفر و تعداد مبتلایان در کشور ۲۲۰ هزارو ۱۸۰ نفر است.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تأکید بر نقش دیپلماسی علمی در توسعه نظام سلامت کشور
شوک به نیوزلند قبل از بازی با ایران
محدودیت جدید برای واردکنندگان غیرفعال کالا‌های اساسی
بررسی مشکلات ثبتی مراجعان در میز خدمت ثبت اسناد خراسان رضوی
آمل، میزبان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی پیشکسوتان کشور
افزایش همکاری‌های گردشگری با اتحادیه کشور‌های حاشیه اقیانوس هند
دستگیری زورگیر با ۷ فقره سرقت مشابه
تمدید ارسال آثار به جشنواره عکس «روایت میدان»
صدور الکترونیک پروانه‌های غذایی؛ زیربنای هوشمندسازی زنجیره تأمین و نظارت
کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی از فردا
البرزنشینان تا پای جان برای دفاع از ایران ایستاده اند
برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ سازی و کاهش پلاستیک برای بانوان اردبیلی
محرم متفاوت
معرفی بیمارستان رضوی مشهد به عنوان الگوی «بیمارستان سبز»
اردوی تیم ملی فوتسال برگزار می‌شود
راه‌اندازی سامانه نشر و فروش آثار انتشارات دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی
گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدای نیروی انتظامی
۲۶ خرداد ۱۴۰۵، قطع گاز شهری در کوی مهدیس اهواز
کشف ۵۹۹ قبضه سلاح سرد در استان تهران
خسارت خشکسالی به حدود ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کبودراهنگ 
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یک شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵
اختلال خدمات بانکی رفع شد
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست
امیر سرتیپ الهامی: همه تجهیزات آسیب‌دیده جایگزین می‌شود
اختلال بانک ملی تا ساعات آینده برطرف می شود
سردار موسوی: گوش به فرمان ولایت باشیم
کالابرگ خردادماه برای کد‌های ملی ۷، ۸ و ۹ فردا شارژ می شود
متن یادداشت تفاهم پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز چهارم و برنامه پنجمین روز
ترامپ به نتانیاهو: چه غلطی می‌کنی؟
هوا در خراسان رضوی فردا گرم‌تر می‌شود
شارژ کالابرگ کد ملی‌ ۷ و ۸ و ۹ از امروز
دبیر شورای‌عالی‌امنیت‌ملی: پاسخ ایران در پیش است
تولید پرچم های مذهبی در بزرگترین کارخانه تولید پرچم در شهر خمین
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد  (۶ نظر)
اختلال خدمات بانکی رفع شد  (۳ نظر)
اختلال خدمات الکترونیکی چهار بانک در حال رفع است  (۲ نظر)
سردار موسوی: گوش به فرمان ولایت باشیم  (۲ نظر)
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست  (۱ نظر)
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز سوم، برنامه چهارمین روز  (۱ نظر)
 مردم و نانوایان چشم‌انتظار ساماندهی وضعیت نان هستند  (۱ نظر)
تکمیل بزرگراه قزانچی _ روانسر نقش مهمی در توسعه اقتصادی اورامانات دارد  (۱ نظر)
تولید پرچم های مذهبی در بزرگترین کارخانه تولید پرچم در شهر خمین  (۱ نظر)
ترامپ مدعی شد: قرار است توافق با ایران فردا امضا شود  (۱ نظر)
ادعای ترامپ درباره نهایی شدن توافق با ایران  (۱ نظر)
دستور توقیف اموال ۱۰۰ خائن وطن در اصفهان صادر شد  (۱ نظر)
پلمب چهار واحد صنفی متخلف در اراک به دلیل عرضه کالای فاسد و گران‌فروشی  (۱ نظر)
پیاتزا: بازی بی‌نقصی نبود، اما اشتباهات را پذیرفتیم  (۱ نظر)
آغاز اجرای بزرگ‌ترین طرح بهینه‌سازی مصرف برق در جنوب کشور  (۱ نظر)