• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۵۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
بین الملل » غرب آسیا
وزیر نفت و معادن یمن گفت؛

نفتکش‌های آزاد شده نیاز‌های یمن را برآورده نمی‌کند

وزیر نفت و معادن یمن تاکید کرد نفتکش‌های آزاد شده این کشور توسط رژیم سعودی نیاز‌های یمن را برآورده نمی‌کنند.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ احمد عبدالله دارس، وزیر نفت و معادن یمن روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: نفتکش‌های آزاد شده نمی‌توانند نیاز‌های بازار را تامین کنند. 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
احمد عبدالله دارس همچنین افزود: توافقنامه‌های سری و مخفیانه وجود دارد که به صورت غیر قانونی بین مزدوران سعودی و کشور‌های متجاوز به امضا رسیده و با این توافقنامه‌های سری است که تسلط بر درآمد‌های نفتی یمن صورت می‌گیرد.
عمار الاضرعی، مدیر اجرایی شرکت نفت یمن نیز در گفتگوی ویژه با المسیره گفته بود مقادیر بنزینی که کشور‌های متجاوز، آزاد کرده اند، تنها برای پنج روز از نیاز‌های بازار کافی است و کمیته‌های سازمان ملل متحد برای بازرسی‌های کشتی‌ها در جیبوتی از علل مشکلاتی است که برای کشتی‌ها ایجاد شده است، زیرا این کمیته‌ها به طور عمد آزادسازی کشتی‌ها را به تعویق می‌اندازند.
سه نفتکش توقیف شده یمن روز شنبه توسط نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان به دلیل فشار‌های بین‌المللی آزاد شدند.
عقب‌نشینی نیرو‌های ائتلاف از ادامه توقیف این نفتکش‌ها در حالی انجام شد که وزارت نفت یمن دوشنبه گذشته اعلام کرد که علیه ائتلاف سعودی به دلیل محاصره مردم این کشور شکایت می‌کند.  
شرکت نفت یمن اعلام کرده است که دزدی دریایی از نفتکش‌های این کشور در حالی از سوی نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان انجام می‌شود که این نفتکش‌های حامل مشتقات نفتی از مجوز‌های بین‌المللی برخوردار است و توقیف آن‌ها نقض مفاد کنوانسیون بین‌المللی حقوق بشر و مقررات بین‌المللی بشر دوستانه و کلیه قوانین و عرف معمول و بی‌توجهی دائمی به مفاد اساسی و اهداف توافق سوئد است که بر ورود مواد اولیه و کمک‌های بشردوستانه به منظور تامین نیاز‌های مردم یمن از طریق بندر الحدیده تاکید دارد.  
وزارت بهداشت یمن هشدار داده است در صورتی که نیرو‌های ائتلاف و متجاوز سعودی - آمریکایی - اماراتی همچنان به توقیف نفتکش‌های حامل مشتقات نفتی ادامه دهد، یمن با فاجعه انسانی قریب‌الوقوعی مواجه است، زیرا تاکنون سه کارخانه تولید اکسیژن در صنعا به دلیل نبود سوخت تعطیل شده‌اند.  
عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.  
بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.  
در کنار این مصیبت‌ها مردم یمن با شیوع کرونا و کمبود آب و مواد بهداشتی و غذایی نیز مواجهند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
دو هزار و ۲۹ طرح کشاورزی افتتاح می‌شود
تصویب طرح «حیات تهران» در شورای عالی شهرسازی
پایان رقابت‌های ۲۰۰ امتیازی تنیس ساحلی بانوان کشور در کیش
پای قرارداد‌های یکسان به کمیسیون اصل نود باز شد
وحدت و همدلی مردم مازندران، رمز پیروزی در خیابان
پیام تسلیت بنیاد بین المللی غدیر به مناسبت درگذشت استاد بهروز رضـوی
نگرانی سازمان ملل از وضعیت تغذیه کودکان افغانستان
صعود وفایی به مرحله اصلی اسنوکر چین
ضرورت تبدیل دانشگاه به کانون تولید اقتدار علمی و فناوری
اهدای بیش از ۳۷۰ هزار نسخه قرآن به حجاج در فرودگاه جده
برگزاری نشست منطقه‌ای در کابل
میزبانی خراسان جنوبی از هیئت اقتصادی ولایت هرات افغانستان
نقشه نتانیاهو برای روز دوم جنگ ۱۲ روزه چه بوده؟
آغاز برداشت سیر در همدان؛ قطب تولید سیر کشور
ننه میلاد و خانه‌ای که برای محرم نفس می‌کشد
کتابخانه مرکزی اراک با ظرفیت یک میلیون جلد کتاب به‌زودی افتتاح می‌شود
آغاز سلسله دورهمی‌های جامعه قرآنی
نخستین سامانه هوشمند پایش زیستی آلودگی آب کشور در آذربایجان‌غربی راه اندازی شد
اطلاعیه قطعی گاز در شهر یاسوج
۱۱ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد
نرخ طلا، سکه و نقره در بازار مشهد / یک شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۵
اختلال خدمات بانکی رفع شد
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست
امیر سرتیپ الهامی: همه تجهیزات آسیب‌دیده جایگزین می‌شود
اختلال بانک ملی تا ساعات آینده برطرف می شود
سردار موسوی: گوش به فرمان ولایت باشیم
کالابرگ خردادماه برای کد‌های ملی ۷، ۸ و ۹ فردا شارژ می شود
متن یادداشت تفاهم پایان جنگ میان ایران و آمریکا نهایی شد
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز چهارم و برنامه پنجمین روز
ترامپ به نتانیاهو: چه غلطی می‌کنی؟
آغاز توزیع کارت آزمون‌های سمپاد و مدارس نمونه دولتی از امروز
هوا در خراسان رضوی فردا گرم‌تر می‌شود
شارژ کالابرگ کد ملی‌ ۷ و ۸ و ۹ از امروز
دبیر شورای‌عالی‌امنیت‌ملی: پاسخ ایران در پیش است
اختلال در بانک تجارت و صادرات رفع شد  (۶ نظر)
اختلال خدمات بانکی رفع شد  (۳ نظر)
اختلال خدمات الکترونیکی چهار بانک در حال رفع است  (۲ نظر)
سردار موسوی: گوش به فرمان ولایت باشیم  (۲ نظر)
پس از چراغ سبز برای حمله به ضاحیه، ادامه مسیر ممکن نیست  (۱ نظر)
والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۶؛ نتایج روز سوم، برنامه چهارمین روز  (۱ نظر)
تولید پرچم های مذهبی در بزرگترین کارخانه تولید پرچم در شهر خمین  (۱ نظر)
تکمیل بزرگراه قزانچی _ روانسر نقش مهمی در توسعه اقتصادی اورامانات دارد  (۱ نظر)
ترامپ مدعی شد: قرار است توافق با ایران فردا امضا شود  (۱ نظر)
ادعای ترامپ درباره نهایی شدن توافق با ایران  (۱ نظر)
دستور توقیف اموال ۱۰۰ خائن وطن در اصفهان صادر شد  (۱ نظر)
پیاتزا: بازی بی‌نقصی نبود، اما اشتباهات را پذیرفتیم  (۱ نظر)
آغاز اجرای بزرگ‌ترین طرح بهینه‌سازی مصرف برق در جنوب کشور  (۱ نظر)
دعوت به حضور در اجتماع سراسری یادبود اولین سالگرد شهدای اقتدار ایران  (۱ نظر)
غریب آبادی: ایران، پیروز نبرد یک‌ساله با متجاوزان است  (۱ نظر)