اخبار « ثبت اطلاعات طلاب حافظ » را در خبر قرانی امروز پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۱:۱۲

بیست و دومین جشنواره فرهنگی قرآنی موسسه جامعه القرآن الکریم

بیست و دومین جشنواره فرهنگی قرآنی، موسسه جامعه القرآن الکریم. این رویداد غیرحضوری که با شعار دفاع از حریم قرآن و ولایت‌ و یاد بودسپهد شهید سلیمانی و در دو مرحله مدرسه حضوری وکشوری برگزار شده هم اکنون داوری بخش برادران آن با حضور استادان بین المللی در حال برگزاری است.

ثبت اطلاعات طلاب حافظ

فراخوان ثبت اطلاعات طلاب حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه . معاونت تهذیب حوزه های علمیه در اطلاعیه ای اعلام کرد ، حفاظ می توانند تا 10 اسفند با مراجعه به سامانه ی پیشخوان حوزه ، اطلاعات خود را وارد کنند .
 
بر اساس اعلام این معاونت ، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم و با هدفِ شناسایی، برنامه ریزی ارتقاء آموزشی و انگیزشی، سرعت بخشیدن به حفظ و همچنین تکریم و حمایت های مادی و معنویِ طلاب حافظ، این طرح اجرایی شده است .
 
طلاب، اساتید، مبلغین و شاغلین روحانی حافظِ ۱ تا ۳۰ جزء کلام وحی ، حافظین ثلث، نصف و کل نهج البلاغه می توانند اطلاعات خود را در این سامانه به نشانی reg.ismc.ir ثبت کنند . علاقمندان و متقاضیان امر حفظ هم می توانند با انتخاب گزینه مربوطه در این طرح ثبت نام نمایند. 

ثبت نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت؛ ۱۰ دی

تغییر زمان آغاز ثبت نام نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت. به نقل از ستاد اجرایی این آزمون با توجه به ادامه روند ثبت اطلاعات مؤسسات قرآنی در سامانه جامع موسسات و درخواست مدیران این مجموعه ها برای تمدید مهلت ثبت اطلاعات، زمان شروع ثبت نام به ۱۰ دی تغییر یافت. پیش از این قرار بود ثبت نام، از اول دی(دیروز) آغاز شود.
 

همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) /  بررسی ابعاد شخصیتی حامی پیامبر اکرم (ص)

20 بهمن ، آخرین مهلت ارسال آثار به همایش بین المللی حضرت ابوطالب (علیه السلام ) است . 
قرار است این گردهمایی فراملی، به میزبانی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، ۱۹ تا ۲۱ اسفند ماه و به میزبانی شهر مقدس قم، با حضور شخصیت‌ها و صاحب نظران داخلی و خارجی و علمای اهل سنت، مجازی برگزار شود.  

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۱۰۰ مقاله و ۴۰۰ چکیده به ۵ زبان دنیا، به دبیرخانه‌ی همایش ارسال شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تصریح کرد ، این همایش با هدف وحدت بین مسلمانان ، تقریب مذاهب و جمع آوری آثار ، مقالات و کتب درباره حضرت ابوطالب برگزار می شود .
 
وی افزود : 5 کمیته ی تاریخ و سیره، کلام و عقاید ، ماخذ شناسی ، شعر وادب و کمیته ی ویژه ی مقاومت برای بررسی و داوری آثار تشکیل شده است . گفتنی است ، علاقمندان و پژوهشگران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این همایش بین المللی به نشانی اینترنتی www.ahl-ul-bayt.org مراجعه کنند. 
 

طلاب، پیشگام در اهدای خون

در این روزهای کرونایی، که منابع خونی سازمان انتقال خون و بسیاری از مراکز درمانی، با محدودیت مواجه است، جمعی از طلاب شیعه و سنی خراسان جنوبی، با اهدای خون، به کمک بیماران نیازمند شتافتند.

طرح ملی شهید سلیمانی / جهادی ملی برای کمک به کادر درمان

اجرای طرح ملی «شهید سلیمانی» . این برنامه ی جهادی با هدف کمک به کادر درمان ، شناسایی بیماران نیازمند و کمک به قشر آسیب دیده ی ناشی از بیماری کرونا با همکاری نیروهای بسیجی و داوطلب کشوری در حال اجراست .

 

بیشتر بدانید : 

آرشیو کل اخبار قرانی 

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha