خبر « درجه دانشیاری شرط استخدام رسمیِ قطعی اعضای هیئت علمی» را در خبر علمی و فرهنگی پیگیری کنید .
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳- ۰۸:۲۲

آزمایش انسانیِ واکسن ایرانی کرونا ، از اواسط هفته آینده

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می گوید ، آزمایش انسانیِ واکسن ایرانی کرونا، اواسط هفته آینده آغاز می شود. 
آقای مخبر ، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام افزود : بخش ِعظیمی از مردم ، بویژه جوانان عزیز ، اعلام داوطلبی کرده اند.
 
اما انتخابِ داوطلبان فرآیندی دارد و ابتدا ، این واکسن فقط روی یک نفر تزریق خواهد شد ، و بعد از چند روز ، روی ۳ نفر ، و سپس کم کم بر روی ۵۶ داوطلب ، آزمایش می شود. او این را هم گفت که ، داوطلبان می توانند ، در سامانه 4030 نام نویسی کنند ، و پس از این مرحله ، با آنها تماس گرفته خواهد شد.

پیگیری وارداتِ واکسن کرونا ، از موثق ترین منابعِ خارجی

وزیر بهداشت ، از پیگیری وارداتِ واکسن کرونا ، از موثق ترین منابعِ خارجی خبر داد.
 
دکتر نمکی در ارتباط تلویزیونی با رسانه ملی گفت : دلسوزی و پیگیری های مستمر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ، درباره ساخت واکسن کرونا ، نشان از آن دارد ، که مردم این سرزمین در اوج تحریم های ظالمانه ، نباید قدمی از مردم سرزمین های برخوردار و دارای منابعِ فراوان و سرشار ، عقب تر باشند.

ساخت موفق آمیز واکسن سرطان مغز و سینه

محققان زیست فناوری دانشگاه ارومیه ، نخستین بار در غرب آسیا ، موفق به ساخت واکسن سرطان مغز و سینه شده اند. این تحقیقات هم اکنون ، در مرحله بالینی است.

پایان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت ، در آن به ایستگاه پایانی رسید و برگزیدگانش را شناخت. جشنواره امسال ، به علت شیوع کرونا ، از 25 آذر بصورت برخط ، و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد. سحر قناعتی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این باره توضیح می دهد.

معرفی نامزدهای جشنواره «سینما حقیقت» 

نامزدهای بخش مسابقه ملیِ چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» ، معرفی شدند. هیئتِ داورانِ این جشنواره ، فهرستی از بهترین کارگردانیِ فیلم مستندِ کوتاه ، نیمه بلند و بلند ، بهترین پژوهشگر ، بهترین صدا و تدوین ، و بهترین موسیقی و فیلم را ، اعلام کرد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره هدهد

در بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترتِ دانشگاه های علوم پزشکی کشور ، با عنوان هدهد ، ۵۱۳ نفر در 52 رشته ، به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
 
در این جشنواره ، که مزین به نام شهید سپهبد سلیمانی بود ، بیش از ۷۴ هزار نفر از دانشجویان ، استادان و کارکنانِ دانشگاه های علومِ پزشکی کشور ، شرکت کرده بودند. امروز از ۱۸ برگزیده از این سه گروه ، به نمایندگی از مجموع ، برگزیدگانِ این دوره ، از جشنواره ، با اهدایِ لوح ، تندیس و هدیهِ نقدی ، تجلیل شد.

برترین های جشنواره ملی شعرِ رضوی معرفی شدند  

14شعر در جشنواره ملی شعرِ رضوی ، برگزیده شد.
بیست و ششمین جشنواره ملی شعرِ رضوی ، امروز در دانشگاه شهید باهنرِ کرمان ، به کار خود پایان داد ، و 14 اثر از بینِ ، هزار و ۸۱۳ اثرِ ارسال شده ، شایسته تجلیل شدند.
 
شاعران این آثار ، از استانهای کرمان ، قم ، اصفهان ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی و لرستان بودند. همچنین نخستین بار ، در بخشِ دانشجویی این جشنواره ، از سه اثر برگزیده ، قدردانی شد.
 

پذیرشِ دانشجو با بودجه دولتی محدود شد

معاون آموزشی وزیر علوم ، محدود کردنِ پذیرشِ دانشجو با بودجه دولتی در برخی رشته ها را ، ضروری خواند.
 
آقای خاکی صدیق ، در یازدهمین نشست هیئت های استانی نظارت ، ارزیابی و تضمینِ کیفیتِ آموزش عالی گفت : با توجه به اینکه ، در بیشترِ رشته‌ها و در همه دوره های تحصیلی صندلی‌ خالی وجود دارد ، محدود کردنِ پذیرشِ دانشجو در برخی رشته ها ، ضروری است.
او افزود: وجود صندلی‌ خالی ، به شرط کنترل ظرفیتِ کلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ، پدیده نامطلوب نیست ، زیرا امکان انتخاب بهترِ بدونِ تنش و رقابت را برای دانشجو فراهم می کند.
 
آقای خاکی صدیق ، به الگوی پیشنهادی برای تعیینِ ظرفیتِ دانشگاه ها هم اشاره کرد و گفت : براساسِ این الگو ، در دوره کارشناسی ، به ازای هر عضوِ هیئت علمی ۴ دانشجو ، به ظرفیت دانشگاه اضافه می شود.
به گفته معاون آموزشی وزیر علوم ، در دوره کارشناسی ارشد ، به ازای هر عضوِ هیئت علمیِ استادیار ۲ دانشجو ، و به ازایِ هر عضوِ هیئت علمیِ دانشیار و استاد ، ۳ دانشجو به ظرفیتِ دانشگاه ها اختصاص داده می شود.
 
آقای خاکی خاطرنشان کرد : در الگوی پیشنهادی ، برای دوره دکتری نیز ، به ازای هر ۳ عضو هیئت علمیِ استادیار ، یک دانشجو، هر ۲ عضو هیئت علمی دانشیار ، یک دانشجو ، و به ازای هر یک عضو هیئت علمی دارای مرتبه استادی نیز ، یک دانشجو به ظرفیت دانشگاه‌ها ، تخصیص می‌یابد.

درجه دانشیاری شرط استخدام رسمیِ قطعی اعضای هیئت علمی

به گفته رئیس هیئت عالی جذبِ شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اعضای هیئت علمی ، برای تبدیل شدن به استخدام رسمیِ قطعی ، باید به درجه دانشیاری رسیده باشند.
 
آقای کی ‌نژاد افزود: در دوره ای به صورت موقتی ، و برای تأمینِ امنیت شغلی ، امتیازهای مورد نیاز برای تبدیل وضع استخدامی اعضای هیئتِ علمیِ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی ، کاهش پیدا کرده بود.
 
او گفت :​ به منظورِ اجرای سیاست‌های آمایشِ آموزش عالی ، و براساسِ مصوبهِ شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تبدیلِ وضعِ همه اعضایِ هیئتِ علمی ، که از ابتدایِ امسال ، بصورتِ پیمانی جذب شده‌اند ، به دریافتِ مرتبه دانشیاری نیاز دارد.
 
آقای کی نژاد خاطرنشان کرد: اجرای این فرآیند ، در دانشگاه های نیروهایِ مسلح هم ، الزامی است.
 

ارتقای جایگاه ایران ، در تولیدِ علوم فنی - مهندسی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ، از ارتقای جایگاه ایران ، در تولیدِ علوم فنی - مهندسی خبر داد. 
آقای محمدجواد دهقانی گفت : براساس داده های پایگاه استنادی اسکوپوس ، ایران رتبه چهارمِ جهان ، در کیفیتِ تولیدِ علومِ فنی - مهندسی را ، به خود اختصاص داده است.
 
به گفته سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ایران ، در کمیتِ تولیدِ علومِ فنی - مهندسی نیز ، در جایگاه یازدهمِ جهان قرار دارد. آقای دهقانی افزود: محققانِ ایرانی در سال 2020 میلادی ، که رو به پایان است 25 هزار و 736 مدرکِ علمی ، در حوزهِ فنی - مهندسی ، تولید کرده اند.
ساخت بتن از ضایعات لاستیک و خاک

محققان کشورمان توانستند ، با مخلوطی از ضایعات لاستیک و خاک ، نوعی بِتنِ مقاوم ، تهیه کنند که می تواند ، در ساختمان سازی و راهسازی ، کاربرد داشته باشد.

نخستین آزمایشگاهِ تولید و تکثیر گونه‌های جانوریِ غربِ کشور

نخستین آزمایشگاهِ تولید و تکثیر گونه‌های جانوریِ غربِ کشور ، با حضورِ معاون علمی و فناوریِ رئیس جمهور ، در لرستان افتتاح ‌شد.

این آزمایشگاه ، برای پرورشِ انواع گونه های جانوری ، مانند خوکچه هندیِ سفید و رنگی ، خرگوش ، موش مایس و رت ، در شرایط استریل و استاندارد ، ایجاد شده است.

آقای ستاری ، در بازدید از پارک علم و فناوری لرستان گفت : حمایت این معاونت از شرکت های دانش بنیان ادامه دارد ، و مردم هر روز شاهد نتایج کار جوانان و فرزندان ، خود در شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

پذیرایی تالاب‌های کشورمان از پرندگان مهاجر

نقده، در استان آذربایجان غربی، دارای ۱۶ تالاب دائمی و ۱۷ تالاب فصلی است. این تالاب‌ها هر ساله، پذیرای بیش از ۲۰۰ گونه پرنده مهاجر است.
 

اخبار تصویری خبر علمی و فرهنگی ؛  ۲ دی

اسپانیا- مقارنه مشتری و زحل
چین - نمایش انواع ربات‎های کاربردی
انگلیس - صف کامیون‎ها پشت مرز فرانسه پس از انتشار ویروس جدید آمریکا
ایتالیا-  فوران آتشفشان اتنا / فوران آتشفشان کیلوئه‌آ در جزایر هاوایی
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha