اخبار «پشت پرده سایت‌های شرط‌بندی و قمار برخط چه می‌گذرد؟» را در بخش خبری ۲۱ پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۳- ۰۸:۲۸
 
ویدئوی بخش خبری ۲۱  به دو بخش تقسیم شده است.

ثبت نام از داوطلبان آزمایش انسانی اولین واکسن ایرانی کرونا / واکسن ایرانی یک گام به پیش 

ثبت نام از داوطلبان آزمایش انسانی اولین واکسن ایرانی کرونا آغاز شد.  این واکسن را یکی از شرکتهای زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ساخته است . رئیس ستاد می گوید: داوطلبان می توانند در سامانه تلفنی 4030 ثبت نام کنند تا با آنها تماس گرفته شود.
 
آقای مخبر گفته: پس از انتخاب 56 نفر، در مرحله نخست این واکسن روی یک نفر ، بعد از چند روز، روی ۳ نفر و سپس کم کم روی ۵۶ داوطلب، آزمایش خواهد شد.
 
وزیر بهداشت هم زمان آغاز آزمایش مرحله نخست انسانی واکسن کرونا را اوایل هفته اینده عنوان کرده و گفته واردات واکسن کرونای خارجی نیز از منابع موثق در دست پیگیری است که در روزهای آینده ، درباره ورود واکسن معتبر اطلاع رسانی خواهد شد. 
 
 
طبق آماری که سخنگوی وزارت بهداشت داده از ظهر دیروز تا امروز 6 هزار و 208 بیمار جدید کرونایی در کشور، شناسایی شدند. در همین مدت 187 نفر از بیماران کرونایی فوت کردند.
 
چهار روزی می شود که رنگ هیچ شهری، قرمز نیست اما اوضاع، همچنان به رعایت و مراقبت همگانی نیاز دارد. رعایتها و مراقبتهایی که اجرای طرح شهید سلیمانی، نتیجه مثبت آن را هم نشان داده است.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفته: بیش از 22 هزار گروه رهگیری، بیش از 6 هزار گروه مراقبت در منزل، و 10 هزارگروه نظارتی تشکیل شده تا کار غربالگری و نظارت محله محور به خوبی پیش رود.
 
وزیر بهداشت هم که قدردان همکاری نهادهای مردمی در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مهار موج سوم کروناست گفت: به وزیر راه و شهرسازی نامه نوشت که پروازهای میان ایران و انگلیس را لغو کند. بگفته وزیر، مسافرانی که از مبدا انگلیس آمده اند تحت آزمایش کرونا قرار می گیرند تا ویروس انگلیسی، در کشور شیوع پیدا نکند.

نگرانی ها در انگلیس در پی انتشار نوع جهش یافته کوید 19

با بالاگرفتن بحثها بر سر خطرهای ویروس کرونای انگلیسی ، مدیر بخش اروپایی سازمان جهانی بهداشت از برگزاری نشستی برای گفتگو درباره راهبرد مقابله با این گونه جدید ویروس خبر داد.
 
پس از اعلام وجود گونه جدید از ویروس در انگلیس، تقریبا همه کشورهای اروپایی مرزهای خود را به روی این کشور بسته اند. دهها کشور دیگر از هند گرفته تا آرژانتین هم از بیم سرایت ویروس انگلیسی که سرعت انتقال آن 70 درصد بیشتر از کووید 19 است، پروازهای ورودی از مبداء انگلیس را ممنوع کردند.
 
با بسته ماندن مرز انگلیس با فرانسه، مدیران فروشگاههای انگلیس نگران کمبود مواد غذایی هستند. انگلیسیها هم از ترس کمبود مواد خوراکی، مقابل فروشگاه های بزرگ صف کشیدند.
 
سی ان ان گزارش داد برخی معتقدند ویروس جدید در انگلیس، نوع جهش یافته کوید 19 نیست بلکه نوعی جدید به نام uk 20 یعنی کرونای انگلیسی 20 است.
 
حالا رئیس حزب کارگر از دولت انگلیس خواسته درخصوص ماجرای ویروس جدید شفاف سازی کند. ویروسی که حداقل سه ماه پیش شناسایی شده بوده ولی تاکنون درباره اش پنهانکاری صورت گرفته است.
 
انگلیس در 24 ساعت گذشته با ثبت حدود 34 هزار ابتلای جدید پس از امریکا در مکان دوم جهان قرار گرفته. با شیوع ویروس انگلیسی، تعداد مبتلایان در این کشور در یک هفته اخیر دوبرابر شده است . فوتی های نیز در 24 ساعت اخیر از 691 تن فراتر رفته است.
 
آقای دکتر رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مهمان تصویری این بخش خبری بودند.

ترس از کرونای انگلیسی

در هند، ترس از کرونای انگلیسی باعث شده در برخی مناطق از جمله ایالت ماهاراشترا رفت و آمد شبانه از ساعت 23 تا پنج صبح ممنوع شود.
 
مقامات فرودگاه بمبئی هم اعلام کردند همه مسافرانی که از اروپا می آیند، باید به محض ورود، آزمایش بدهند و قرنطینه شوند.
دولت عراق هم اعلام کرد در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا, همه گذرگاه های مرزی, رستوران ها و مراکز تجاری به مدت دو هفته بسته می شوند .
 
با اعلام سرایت ویروس از انگلیس به برخی کشورها ازجمله ایسلند، ایتالیا ، هلند و دانمارک و حتی استرالیا، موسسه روبرت کخ آلمان اعلام کرد کرونای انگلیسی به احتمال بسیار زیاد وارد آلمان هم شده است و این کشور هفته های سختی در پیش دارد . 

شک و تردیدها را درباره اثربخشی واکسنهای امریکایی و اروپایی

درحالیکه چند روزیست برخی کشورها تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده اند اعلام انتشار گونه جدید کرونا در انگلیس ، شک و تردیدها را درباره اثربخشی واکسنهای امریکایی و اروپایی افزایش داده. رئیس جمهور برزیل گفته کشورش به واکسن امریکایی نیازی ندارد چون آنها مسئولیت عوارض واکسن خود را برعهده نمی گیرند.
 
در24 ساعت گذشته، امریکا با حدود 1850 فوتی در جهان اول بوده. در اروپا در 24 ساعت اخیر ، آلمان با 731 جانباخته، بیشترین تعداد فوتیها را ثبت کرده که یکی از بالاترین رقم های فوتیهای روزانه در جهان است . روسیه با 493 و ایتالیا با 415 فوتی، بعد از آلمان قرار دارند. 
نشست مشترک درباره بودجه ؛ صلاح و مشورت رئیس جمهور و رئیس مجلس
رئیس جمهور و رئیس مجلس در نشستی، برای رسیدن به اشتراک نظر درباره بودجه 1400 ، صلاح و مشورت کردند.
در نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس در مورد بودجه سال آینده، اعضای ستاد اقتصادی دولت و رئیس و برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس نیز حضور داشتند.
 
چنین نشست های مشورتی میان دولت و مجلس در سال های گذشته هم پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و پیش از شروع بررسی آن در کمیسیون تلفیق، بین دولتی ها و مجلسی ها برگزار شده و رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: دولت و مجلس با این نشست مشورتی ، در خصوص لایحه بودجه به یک اشتراک نظر برسند تا به موقع نیز در مجلس تصویب شود.
 
در این جلسه، رییس سازمان برنامه و بودجه، از منابع و مصارف در لایحه بودجه 1400 گزارشی ارائه کرد. 

افتتاح طرح های کوچک و بزرگ عمرانی و اشتغالزایی

بیست و هشت هزار طرح عمرانی و اشتغالزایی کوچک و بزرگِ بنیاد برکت در پنج استان کشور افتتاح شد. در استانهای تهران و گیلان ، طرح های آب و برق ، آذربایجان شرقی: طرح راه سازی و در کرمانشاه کارخانه قوطی سازی افتتاح شد.

تقویت همکاری های تهران - کابل / سفر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی،​ خروج آمریکا از منطقه را زمینه ساز استقرار صلح و امنیت پایدار در آن دانست. 
 
آقای شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در تهران، گسترش تروریسم در منطقه را نتیجه حضور نیروهای متجاوز آمریکایی و تهدیدی علیه منافع مشترک دو کشور عنوان کرد و گفت: ایران مصمم است با گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان جنایت ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، از ادامه اقدامات تروریستی و تشنج آفرین آمریکا و مزدورانش، جلوگیری، و آنان را به خروج از منطقه وادار کند.
 
در دیدار حمدالله مُحِب با وزیر خارجه کشورمان نیز، آقای ظریف با اشاره به لزوم خروج آمریکا از افغانستان، راه حل فراگیر سیاسی با حضور همه گروه های افغانستانی را بهترین تضمین کننده صلح پایدار در این کشور عنوان کرد.
 
مشاور امنیت ملی اشرف غنی هم در این دیدارها، ​ضمن قدردانی از حمایت های ایران از دولت و ملت افغانستان،​ از آمادگی کابل برای توسعه و تعمیق همکاری ها با تهران در همه زمینه ها سخن گفت. 

بررسی عملکرد خودروسازان تصویب شد

مجلس شورای اسلامی به موضوع خودرو ورود می کند. طرح تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکتهای خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو تصویب شد.

ادامه اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، برخی دیگر از ویژگیهای داوطلبان ریاست جمهوری را مشخص کردند.
 
بر این اساس، دارندگان حکم مستقیم از رهبرانقلاب و منصوبان رهبری و همچنین استادان دانشگاه و مدرسان حوزه علمیه میتوانند به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند. .

وزرای ارتباطات، و آموزش وپرورش مجلسی ها را قانع کرند

وزرای ارتباطات، و آموزش وپرورش هم برای پاسخ به سوال نمایندگان در صحن علنی حضور یافتند.
 
وزیر ارتباطات درباره علت اجرا نشدن طرح فیبر نوری در سیستان وبلوچستان توضیح داد و وزیر آموزش وپرورش هم درباره پرداخت معوقات معلمان توضیحاتی داد که هر دو نماینده سوال کننده ، از پاسخ وزرا قانع شدند. 

پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در نظرآباد

پس از دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در نظرآباد ،  بیش از یکصد هکتار از زمینهای بیت المال در استان البرز، از زمین خواران باز پس گرفته شد.
 
از جمله مکان های تصرف شده 20 باب مدرسه و فرهنگسرای شهر و بازارچه شهرداری شهرستان نظر آباد با بیش از 60 مغازه بود که زمین خواران می خواستند از دست کسبه دربیاورند.

پشت پرده سایت‌های شرط‌بندی و قمار برخط چه می گذرد؟

سایت هایی که به راحتی در فضای مجازی جولان میدهند، درگاه رسمی پرداخت بانکی دارند و تقریبا بدون نظارت ، علاوه بر اینکه از طمعکاران پول های بادآورده، کلاهبرداری می کنند، نظام مالی کشور را مختل می کنند.

متقاضیان درگاه پرداخت و کارت خوان موظف به تشکیل پرونده مالیاتی شدند

بانک‌مرکزی، متقاضیان درگاه پرداخت و کارت خوان را, به تشکیل پرونده مالیاتی مکلف کرد.
 
متقاضیان جدید ابزارهای پرداخت, از بهمن ماه بدون تشکیل پرونده مالیاتی نمی‌توانند کارت‌خوان یا درگاه پرداخت داشته باشند و پرونده مالیاتی دارندگان فعلی کارت‌خوان یا درگاه پرداخت فاقد پرونده نیز به طور خودکار تشکیل می‌شود.
 
برای آغاز فعالیت کسب و کارهای کوچک و نوآورانه هم مانعی ایجاد نمی شود. به گفته معاون فناوری های نوین بانک مرکزی؛ از این به بعد کد ملی افراد حقیقی و شناسه ملی افراد حقوقی به عنوان کد مالیاتی محسوب می شود.
 
کسانی هم که کسب و کار جدیدی راه انداخته اند و هنوز مجوز فعالیتی از نهادهای مربوط ندارند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام سازمان مالیاتی ، درخصوص اعلام این موضوع و تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند. 

نشست شورای امنیت درباره برجام / انتقاد سازمان ملل و اروپا از خروج آمریکا از توافق هسته ای

شورای امنیت سازمان ملل در نشستی مجازی در سطح سفرا ، به بررسی "برجام" پرداخت.
نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، ضمن ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، از خروج آمریکا از توافق هسته ای ابراز تاسف کرد.
 
نماینده اتحادیه اروپا هم با انتقاد از اعمال دوباره تحریم های آمریکا علیه ایران، از تداوم همکاری با ایران برای حفظ برجام سخن گفت. همکاری که البته در عمل، ایران چیزی از آن ندیده است.
 
با این حال، نماینده اتحادیه اروپا از ایران خواست فعالیت های خود را در زمینه توسعه برنامه هسته ای متوقف کند. اقداماتی که پس از خروج امریکا از برجام و بی عملی اروپاییها، شروع شده است.
 
سفیر روسیه از متوازن نبودن مواضع سازمان ملل درخصوص برجام، و همچنین محکوم نکردن ترورو شهید فخری زاده ، انتقاد کرد.
 
وزیر خارجه کشورمان هم در صفحه شخصی خود نوشته، دیروز در نشست مجازی با وزرای خارجه 4+1، به اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی عضو برجام، نقض عهد آنها را متذکر شده و تاکید کرد:​ فقط در صورتی که آمریکا و سه کشور اروپاییِ، به وظایف خود عمل کنند و مردم ایران هم آثار لغو تحریم ها را احساس کنند، تهران اقدامات خود را به حالت قبلی باز خواهد گرداند.
 
آقای ظریف مذاکره مجدد درباره برجام را هم رد کرده و گفته: کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند نمی توانند از ایران بخواهند قانون مجلس خود را درباره رفع تحریم ها، نقض کند. کشورهای اروپایی هم البته از مواضع قبلی که از پیش شرطهای جدید برای احیای برجام سخن می گفتند، ظاهرا عقب نشینی کرده اند. 

ایران در جمعِ معدود سازندگان نفتکشهای اقیانوس پیمای بزرگ جهان

دومین کشتی نفتکش اَفراماکس ؛ در بوشهر به آب انداخته شد. این کشتی تمام ایرانی،​ به همت مهندسان قرارگاه خاتم ، در آخرین مراحل ساخت است. ایران با ساخت این نفتکشها در جمعِ معدود کشورهای سازنده نفتکشهای اقیانوس پیمای بزرگ جهان جای گرفته است.

تدوین نقشه جامع علمی دفاعی و امنیتی کشور

نقشه جامع علمی دفاعی و امنیتی کشور تا پایان سال نهایی می شود. دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در پایان نشست این ستاد گفت، در جلسه امروز کلیات نقشه جامع علمی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نهایی شد.
آقای کبگانیان: برای تدوین این سند، دو هزار کارشناس و عضو هیأت علمی، همکاری کرده اند

سالگرد شهادت قاسم سلیمانی/ بزرگداشت جهانی مکتب شهید سلیمانی

در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم در ایران و کشورهای منطقه، برای بزرگداشت سرداران شهید مقاومت آماده می شوند.
 
کاربران فضای مجازی در عراق با تولید محتواهایی درخصوص فداکاریهای سرداران شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس, هشتگ «شکرا ایران» را به پرکاربردترین هشتگ در عراق تبدیل کردند
 
حاج قاسم هادی العامری، فرمانده ائتلاف «فتح» عراق هم در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، بار دیگر بر ضرورت خروج اشغالگران آمریکایی از عراق تاکید کرد و گفت: از اخراج نظامیان آمریکایی کوتاه نمی آییم.
 
مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی در مسجد کبود ایروان هم با حضور عده ای از اندیشمندان ایرانی و ارمنی برگزار شد.
 
شرکت کنندگان در این مراسم، با تاکید بر این که سردار سلیمانی نیروی عجیبی در متحد کردن ملت ها علیه تروریسم و صهیونیسم داشت، حاج قاسم را سردار کل تمدن بشری دانستند. 
 
در کشورمان هم نخستین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی در سطح دانشگاه های کشور در مشهد آغاز بکار کرد.
 
شرکت کنندگان در این مراسم با تبیین شخصیت شهید سلیمانی، خواستار گسترش مکتب شهید سلیمانی در دل دانشگاه های کشور شدند. این کنگره با هدف تبیین مکتب شهید سلیمانی و زمینه سازی سبک زندگی حاج قاسم بر پا شده است. 
 

پوشش بیمه ای رانندگان جاده ای و تاکسیرانان

پوشش بیمه های درمان، عمر و حوادث رانندگان جاده ای و خانواده های آنها فراگیرتر شد.
مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: بر اساس قرارداد جدیدی که با شرکت طرف قراردادِ بیمه تکمیلی منعقد شد، علاوه بر افزایش 30 درصدی میزان پوشش ها، عینک و زایمان نیز به خدمات تحت پوشش، اضافه شد و فرزندان معلولِ خانواده های رانندگان نیز بدون محدودیت سنی، تحت پوشش قرار گرفتند.
 
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم از رایزنی با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها برای بیمه رانندگان تاکسی خبر داد که قرار است تا پایان دی، ۲ تا ۳ هزار تاکسیران در مرحله اول بیمه شوند. 

آموزش آیین نامه رانندگی در فضای مجازی ؛ بزودی

رییس پلیس راهور: در مدت شیوع کرونا با نظارت پلیس ترددها در شهرهای شمالی 75 درصد ودر شهرهای زیارتی 65 درصد کاهش یافته. این آمار به طور میانگین در کل کشور، 30 درصد است.
 
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در حال حاضر و برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آموزشگاه ها، آموزش تئوری داده نمی شود و فقط آموزشها عملی است، گفت: برای آموزش آیین نامه در بخش فضای مجازی اقداماتی شده است که به زودی آموزش آیین نامه به صورت مجازی انجام خواهد گرفت. 

ایران آماده بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان

ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان آمادگی دارد.
وزیر نیرو در دیدار معاون نخست وزیر آذربایجان در تهران گفت: شرکت های ایرانی برای توسعه همکاریها در بخش آب و برق ، آماده هستند.
 
اقای اردکانیان از تمدید قرارداد فروش برق کشورمان به آذربایجان خبر داد و گفت : توسعه ارتباط الکتریکی بین دو کشور و اتصال شبکه برق ایران و روسیه از مسیر جمهوری آذربایجان هم در دستور کار است.
 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای به روابط با ایران قائل است، رود ارس را از زمینه های همکاری دو کشور دانست. 

تلاش ترامپ برای اثبات تقلب / اعتراض هواداران ترامپ به نتایج انتخابات ادامه دارد

 
رئیس جمهور آمریکا از تلاش برای اثبات تقلب در انتخابات دست بردار نیست. به گزارش رسانه های آمریکایی،  ترامپ در چهار روز اخیر، دستکم سه بار با سیدنی پاوِل، عضو سابق تیم حقوقی اش دیدار کرده و قصد دارد با انتصاب او به سمت بازرس ویژه در امور بررسی تقلب در انتخابات، تقلب رقیبِ دموکرات خود را اثبات کند.
 
گروهی از هواداران ترامپ هم در اورِگان با حمله به ساختمان مجلس قانونگذاریِ ایالتی، خواستار ابطال نتایج انتخابات شدند.
 
هزاران نفر از حامیان او هم اعلام کرده اند: قصد دارند همزمان با مراسم سوگند جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، برای ترامپ مراسم تحلیف مجازی برگزار کنند.

حمله سایبری به آمریکا

موضوعی که این روزها به دردسر تازه مقامات آمریکا تبدیل شده،​ حمله سایبری به وزارتخانه ها و نهادهای دولتی این کشور است. گزارش نجف زاده از نیویورک را در این بخش خبری مشاهده کنید.

ناامنی در افغانستان / سفر مخفیانه سرپرست وزارت دفاع آمریکا به کابل

کریستوفر میلر که بنا بر اعلام پنتاگون در پی نگرانی های امنیتی، سرزده به کابل رفته، با رئیس جمهور افغانستان دیدار و درباره روند صلح در این کشور گفتگو کرد.
 
موضوعی که با توجه به افزایش حملات ترویستی و ناامنی ها در افغانستان، ​در دیدار اشرف غنی و ژنرال " مک کینزی " فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در منطقه موسوم به سنتکام نیز مطرح و درباره آن گفتگو شد.
 
امروز و هم زمان با سفر مقامات ارشد نظامی آمریکا به افغانستان، دو انفجار تروریستی در کابل و فاریاب روی داد که حدود 20 کشته و زخمی برجا گذاشت. 
سرنگونی پهپاد سعودی - یمن
سامانه پدافند هوایی یمن، چهارمین بار یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی را بر فراز مارب سرنگون کرد. 
 
پهپاد CH-4 از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع پهپادهای جنگی در جهان است. بگفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، این پهپاد با یک فروند موشک سرنگون شده که هنوز از آن رونمایی نشده است.

نمایش قرآن خطی / قرآن منسوب به حضرت علی علیه السلام -یمن

یمنی ها نسخه ای تکثیر شده از قرآن به خط امام علی (ع) را به نمایش گذاشتند. نسخه های کپی شده از این قرآن، در مسجد جامع صنعا، نخستین و بزرگترین مسجد یمن هم، برای تلاوت نمازگزاران، قرار داده شده است.
 
تحولات سرزمین اشغالی و  شهادت نوجوان 17 ساله/ حمله شهرک نشینان به فلسطینیان
درحالیکه منابع صهیونیستی از گسترش اختلافات میان حزب حاکم لیکود و ائتلاف آبی سفیدها خبر می دهند و اینکه احتمالا پارلمان این رژیم فردامنحل خواهد شد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خرسند از توافق های سازش سیاسی و خیانت بارِ برخی کشورهای عربی، به همراه داماد ترامپ، نهال زیتون در قدس اشغالی کاشت.
 
شهرک نشینان صهیونیستِ مناطق مختلف کرانه باختری هم به فلسطینیان، حمله و شماری را زخمی کردند. در مقابل، نوجوانی فلسطینی در عملیاتی، در یکی از ورودیهای مسجد الاقصی، یک نظامی اشغالگر را زخمی کرد و خودش نیز به شهادت رسید.
 
همزمان،گروه یهودی ناتوری کارتا که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد، با برگزاری تظاهرات در قدس اشغالی، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد و تشکیل کشور فلسطین و بازگرداندن سرزمین های اشغالی به مالکانشان را خواستار شد. اعتراضی که با سرکوب نظامیان صهیونیست همراه شد. 

بارورسازی زمینهای  عقیم

بارورسازی زمینهایی که به نظر عقیم می آمدند. حکایت کشت بر روی زمین هایی که ظاهرا دخل و خرجشان بهم نمی خورد، اما یک کشاورز خوش ذوق، دخل و خرج آنها رو باهم هماهنگ کرده است.

برخورد هواپیما به پرندگان چین

هواپیمای نظامی چینی در پی برخورد با پرندگان، موتورش از کار افتاد. خلبان این هواپیما با مهارت توانست هواپیمای آسیب دیده را از نقاط مسکونی دور کند.
 
براساس اطلاعاتی که از جعبه سیاهِ هواپیما به دست آمده، خلبان، 37 ثانیه پس از پرواز، چندین بار هواپیمایش را از مناطق مسکونی، دور کرده و 3 ثانیه، پیش از سقوط، از هواپیما خارج شده است. 

ساخت واکسن سرطان در غرب آسیا - ارومیه

تحقیقات 20 ساله با پشتکار محققان در ارومیه درحال ثمر دادن است.
رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه از ساخت واکسن درمان سرطان ، نخستین بار در غرب آسیا به دست محققان دانشگاه ارومیه خبر داد.
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha