اخبار «ثبت نام از داوطلبان آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا» را در بخش خبری ۱۴ شبکه ۱ امروز پیگیری کنید.
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۵:۵۵
خبر ۱۴ به دو بخش تقسیم شده است

بهره برداری رئیس مجلس از ۲۸ هزار پروژه عمرانی و اشتغالزایی بنیاد برکت در ۵ استان

۲۸ هزار طرح عمرانی و اشتغالزایی کوچک و بزرگِ بنیاد برکت در پنج استان کشور افتتاح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، این طرح ها را از طریق ارتباط تصویری با استانهای مازندران، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد به بهره‌برداری رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر تقویت مدیریت کشور و خنثی سازی تحریم هاگفت: حتی در صورت لغوع تحریم ها، مدیریت بهینه و قوی تر، فرهنگ جهادی، خودباوری و تکیه بر مردم، برای بهبود امور، ضروری است.

آقای قالیباف همچنین با انتقاد از نحوه هزینه کردِ ارز ترجیحی، بر اصلاح ساختار بودجه، و بودجه ۱۴۰۰ و نظام اداری و دیوانسالاری هم تاکیدکرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین همچنین از نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام که در آستانه چهاردهمین سالگرد تاسیس بنیاد برکت بر پا شده بود، بازدید کرد.

نمایشگاه ؛ شامل دستاوردهایی در حوزه تولید کیت تشخیص کرونا، و دارو، مجتمع تولید ماسک غرب آسیا و همچنین حوزه انرژی، کشاورزی، تولید فرش دستباف و پوشاک، اجرای طرح های زیر بنایی عمرانی در مناطق محروم، مشارکت در طرح های صادرات، و موسسه دانش بنیانِ برکت است. 

مجهزترین کارخانه قوطی سازی

بنیاد مستضعفان هم در کرمانشاه، طرحی برای بهره برداری داشت.

کارخانه ای بزرگ که قوطی های آلومینیومیِ نوشیدنی های گازدار را، تامین و زمینه اشتغال حدود ۵۰۰ نفر را فراهم می کند. انحصار تولید این قوطی ها در دنیا در اختیار چند کشور محدود است که به دلیل تحریم، اجازه نمی دادند خط تولیدِ آن به ایران وارد شود. 

راهِ ارتباطی تبریز - سهند،کوتاه تر، امن تر و رانندگی در آن راحت تر شد

آزادراه تبریز - سهند با ۶ خط رفت و برگشت، به بهره برداری رسید.

این آزاد راه که وزیر و راه شهرسازی افتتاح کرد، بیست کیلومتر طول دارد که دولت و بخش خصوصی به صورت مشارکتی ساخته اند.

با بهره برداری از این طرح، زمان سفر به شهرِ ۱۰۰ هزار نفری سهند، حدود ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

حوزه آب و برق هم امروز شاهد افتتاح ۲۸ طرح در استانهای تهران و گیلان بود. ابرسانی به ۳۸ روستای استان گیلان با حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت، سه نیروگاه پراکنده، پنج نیروگاهِ مقیاس کوچک و ۱۶ پروژه ی تامین برق و بهبود پایداری برق, انتقال آب سد ماملو به صنایع پایین دستی برای تامین نیاز صنایع شهرکهای صنعتی پاکدشت، عباس آباد و شاهد, از جمله طرح های وزارت نیروست که از راه دور افتتاح شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در استان لرستان از چندین طرح علمی پژوهشی از جمله مزرعه تحقیقاتی و آموزشیِ مرغ بومی بازدید و واحد تولید و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی را افتتاح کرد

نشست رئیس‌ مجلس و رئیس‌جمهور به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۰

سخنگوی دولت از نشست مشترک رئیس‌ مجلس و رئیس‌جمهور به منظور بررسی بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

آقای ربیعی در نشست خبری هفتگی خود گفت: عصر امروز به منظور هم اندیشی، و گفتگو درخصوص لایحه بودجه، جلسه ای مشترک بین رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور عده ای از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیات دولت برگزار می شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت به لحاظ بحث کارشناسی،کاملا با مجلس همراهی می کند و از تمام توانِ برای داشتن یک بودجه ی موثر و مناسب دریغ نخواهد کرد.

همچنین آقای ربیعی با رد موضوع اختصاص بودجه برای اجرایی کردن، پیگیری، یا هر آنچه مربوط به ۲۰۳۰ باشد،گفت: دولت موضوعی به نام سند ۲۰۳۰ را به رسمیت نمی‌شناسد. موضوع دیگرِ نشست خبریِ سخنگوی دولت، مسئله کرونا بود.

به گفته ی آقای ربیعی با همراهی و تلاش مردم در یک ماه گذشته، در روزهای اخیر، ۴۰ درصد از بستری‌ها و ۵۰ درصدِ مرگ و میر کاهش یافته است. 

 ثبت نام از داوطلبان آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز شد

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با رد شایعات منتشر شده در برخی رسانه ها درباره آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا تصریح کرد: هنوز برای مرحله نخست آزمایش انسانی این واکسن، داوطلبان، انتخاب نشده اند.

آقای مخبر افزود: از امروز داوطلبان می‌توانند در سامانه ۴۰۳۰ ثبت نام کنند تا با آن‌ها تماس گرفته شود.

قرمز کرونایی نداریم اما نیاز به مراقبت همکانی داریم

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از ظهر دیروز تا امروز ۶ هزار و ۲۰۸ بیمار جدید کرونایی در کشور، شناسایی شدند. در همین مدت ۱۸۷ نفر از بیماران کرونایی هم فوت کردند.

۵ هزار و ۴۶۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضع شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. چهار روزی می‌شود که رنگ هیچ شهری، قرمز نیست، اما اوضاع، همچنان به مراقبت همگانی نیاز دارد.

ویروس کرونای جهش یافته در انگلیس

با علنی شدن گسترش ویروس کرونای انگلیسی ، سازمان بهداشت جهانی از مردم خواست : هوشیار باشند.

گفته می شود: شیوع ویروس کرونای انگلیسی، اواخر تابستان امسال در این کشور آغاز شده بود ولی دولت این کشور تا روزهای اخیر در خصوص آن، پنهانکاری می کرد که باعث شد بسیاری به آن آلوده شوند .

اکنون کرونای انگلیسی به کشورهای مختلف از جمله ایسلند، ایتالیا، هلند و دانمارک و حتی استرالیا سرایت کرده است.

وحشتِ ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس و خارج شدن آن از کنترل ، باعث شده: تقریبا اکثر کشورها با بستن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود به روی انگلیس، تدابیر مقابله با آن را تشدید کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۴ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند. با این رقم، انگلیس پس از آمریکا در جایگاه دومِ ابتلای روزانه، قرارگرفت.  

جولان کرونا در اروپا و امریکا  

در ۲۴ ساعت اخیر، آلمان با ثبت ۷۳۱ جانباخته، بیشترین تعداد فوتی‌ها را در اروپا ثبت کرده است که یکی از بالاترین رقم‌های فوتی‌های روزانه در جهان است.

روسیه با ۴۹۳ و ایتالیا با ۴۱۵ فوتی بعد از آلمان قرار دارند. آمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۷۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و جانباختگان از یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن گذشته است. امریکا با ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مبتلا و حدود ۱۸۵۰ هزار فوتی در شبانه روز گذشته، در جهان اول بود.

تعداد کل جانباختگان کرونا در امریکا از ۳۲۶ هزار نفر بیشتر شده. افزایش شمار مبتلایان باعث شده بیمارستان‌ها در برخی ایالت‌های امریکا جایی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداشته باشند.

ای بی سی گزارش داده بیمارستان های امریکا به انتهای ظرفیت خود رسیده اند. در کالیفرنیا پس از بستری کردن بیماران در راهروها ، مسئولان درحال نصب چادر در حیاط برخی بیمارستانها هستند .

ناموفق بودن واکسن امریکایی و انگلیسی

درحالیکه تزریق واکسن در برخی نقاط امریکا آغاز شده، عوارض آن که در برخی موارد باعث مرگ ، فلج شدن عضلات صورت، حساسیت زایی شده ، درباره کارایی واکسنهای امریکایی شک و شبهه ایجاد کرده تا جاییکه رئیس جمهور برزیل هم که طرفدار ترامپ است گفته برزیل نیازی به واکسن های امریکایی ندارد.

در مورد کارایی واکسن های انگلیسی نیز با توجه به عوارضی که داشته ، تردید وجود دارد. روسیه گفته واکسن ساخت این کشور بهتر از نوع غربی است ولی آنها در رقابتی غیراخلاقی، درباره کارایی واکسن روسی شبهه ایجاد می کنند.

رای مجلس به بررسی عملکرد خودروسازان

نمایندگان مجلس به طرح تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو رای دادند. نمایندگان همچنین، علاوه بر ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، سوال از وزرای ارتباطات و آموزش و پرورش را هم در دستور کار داشتند.

رایزنی های تهران - کابل برای تقویت همکاری های امنیتی

آقای شمخانی در دیدار مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، با تبیین سیاست اصولی ایران مبنی بر تقویت حسن همجواری و برقراری روابط راهبردی با همسایگان، بر افزایش همکاری و تعامل میان تهران - کابل در همه زمینه ها تاکیدکرد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان همچنین با اشاره به مسئله گسترش تروریسم در منطقه، خروج آمریکا از منطقه را زمینه سازِ استقرار صلح و امنیت پایدار دانست و تاکیدکرد:​ ایران مصمم است با گرفتن انتقام سخت از آمران و عاملان جنایت ترور ناجوانمردانه ی شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، از ادامه اقدامات تروریستی و تشنج آفرین آمریکا جلوگیری، و آن را وادار به خروج از منطقه کند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز با اعلام آمادگی کابل برای گسترش همکاری و تعامل با تهران، ایران را خانه دوم خود خواند و گفت: دولت و ملت افغانستان همواره قدردان محبتها، کمکها و حمایت های ایرانیان هستند.

آقای حمدالله مُحِب با تمجید از نقش موثر و سازنده ایران در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، افزود: متاسفانه با وجود توافقات آمریکا و طالبان، حملات و اقدامات مخربِ این گروه، نه تنها کاهش نیافته، سیر صعودی نیز داشته است.

حمدالله مُحِب، با وزیر امور خارجه کشورمان نیز درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد. آقای ظریف در این دیدار با اشاره به لزوم خروج آمریکا از افغانستان، راه حل فراگیر سیاسی با حضور همه گروه های افغانستانی را بهترین تضمین کننده صلح پایدار در این کشور عنوان کرد.

طرح اقدام ملی مسکن در کارگروه رفع موانع جهش تولید

طرح اقدام ملی مسکن در دستور کارِ کارگروه رفع موانع جهش تولید قرار گرفت. در جلسه ی امروز مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه،‌ بانک مرکزی، وزارتخانه های راه و شهرسازی، و اقتصاد برای رفع موانع تامین مالیِ طرح اقدام ملی مسکن تشکیل شود.

معاون اول رئیس جمهور از کارگروه خواست: طرح های ابتکاری را برای عرضه تسهیلات به متقاضیان مسکن، تدوین کنند. 

متخلفان فعالیت های غیرمجاز ارزی در تبریز، دستگیر شدند

با اقدامات اطلاعاتی و رصد مستمر سربازان گمنام امام زمان در استان آذربایجان شرقی، 9 نفر از صرافان متخلف که با رفتار و فعالیت های غیرقانونی خود در افزایش نابسامانی بازار ارز و هدر رفت منابع ارزی کشور سهیم بوده ‌اند؛ شناسایی و دستگیر شدند.

این افراد در قالب فعالیت‌ های غیرمجاز ارزی با زیر پاگذاشتن مقررات و دستورالعمل ها، مبادرت به واگذاری ارز مداخله‌ای برای مصارف غیرمجاز، ثبت نکردن معاملات در سامانه سنا، مبادله ارز با فعالان و صرافی‌ های غیرمجاز، استفاده از حساب ‌های شخصی در عملیات صرافی و عدم صدور فاکتور می کردند.برآورد ارزش تخلفات بررسی شده تاکنون، بالغ بر 54 هزار میلیارد ریال بوده است.

نظارت، حلقه مفقوده در برخورد با دزدی سایت های قمار /چرا بانک‌ها به سایت‌های قمار، درگاه پرداخت می‌دهند؟

جولان دادن کلاهبرداران سایت های قمار در فضای مجازی، در حال افزایش است. آقای شفیعی در گزارش خود به چگونگی کلاهبرداری سایت‌های شرط‌بندی برخط پرداخته است و به این سوال جواب داده، چرا بانک‌ها به سایت‌های قمار، درگاه پرداخت می‌دهند؟

پوشش بیمه ای رانندگان جاده ای و تاکسیرانان

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از پوشش بیمه های درمان، عمر و حوادث برای رانندگان جاده ای و خانواده های آنها خبر داد.

آقای دَغاغِله افزود: بر اساس قرارداد جدیدی که با شرکت طرف قراردادِ بیمه تکمیلی منعقد شده، علاوه بر افزایش 30 درصدی سقف پوشش ها، عینک و زایمان نیز به خدمات تحت پوشش، اضافه شد و فرزندان معلولِ خانواده های رانندگان نیز بدون محدودیت سنی تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم از رایزنی با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها برای بیمه رانندگان تاکسی خبر داد که قرار است تا پایان دی، ۲ تا ۳ هزار تاکسیران در مرحله اول بیمه شوند. 

نقض عهد اروپایی ها در برجام ؛ ظریف:​ مذاکره مجدد درباره برجام موضوعیت ندارد

وزیرامورخارجه می گوید:​ نقضِ عهدِ اروپاییها در برجام را به آنها گوشزد کرده است.

آقای ظریف در صفحه شخصی خود با اشاره به نشست مجازی با وزرای خارجه 4+1، نوشت:​ با ارائه آماری از داده های تجاری ایران و اتحادیه اروپا در 5 سال اخیر، تأکید کرده است: اتحادیه اروپا و سه کشور اروپاییِ عضو برجام، به شدت، تعهدات خود را نقض کرده اند.

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه: سه کشور اروپاییِ عضو برجام باید آمریکا را به علت صدمات جبران ناپذیر به ایرانی ها، محکوم کنند، تصریح کرد:​ کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند نمی توانند از ایران بخواهند قانون مجلس خود را درباره رفع تحریم ها، نقض کند.

آقای ظریف مذاکره مجدد درباره برجام را هم رد کرده و گفته:​ در صورتی که آمریکا و سه کشور اروپاییِ عضو برجام به وظایف خود عمل کنند و مردم ایران هم آثار لغو تحریم ها را احساس کنند، تهران هم اقدامات خود را که در پاسخ به خروج غیر قانونی آمریکا از برجام و نقض آشکار آن از سوی سه کشور اروپایی، اتخاذ کرده است، به حالت قبلی باز خواهد گرداند.  

دومین نفتکش افراماکس در آبهای خلیج فارس

دومین کشتی نفتکش اَفراماکس؛ دقایقی دیگر در آب های خلیج فارس در بوشهر به آب انداخته می شود. این کشتی تمام ایرانی،​ به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر و ارتفاع ۲۱ متر، قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

این شناور که به همت مهندسان قرارگاه خاتم، در آخرین مراحل ساخت است، قبل از پایان سال، با تحویل به کشور سفارش دهنده، 60 میلیون یورو برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

نفتکش افراماکس در مدت دو سال ساخته شده است. ایران با ساخت این نفتکشها در جمعِ معدود کشورهای سازنده نفتکشهای اقیانوس پیمای بزرگ جهان جای گرفته است. 

 بازار سرمایه رشد ۸ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس، امروز صعودی بود. معاملات بورس، با رنگ قرمز و نزولی، آغاز شده بود، اما در نهایت با رشد ۸ هزار واحدی، شاخص کل بر روی رقم یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحدی ایستاد.  

زمین های بیت المال در استان البرز بازپس گرفته شد 

بیش از یکصد هکتار از زمین های متعلق به بیت المال در استان البرز، از دست زمین خواران بازپس گرفته شد.  زمینهایی که برخی از کارمندان ثبت هم در وقوع آن دست داشتند.

یک سال پس از سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز و دستور رسیدگی به پرونده این زمین خواری ، امروزبخشی زیادی از اموال بیت المال آزاد شد .

از جمله اماکن تصرف شده ۲۰ باب مدرسه و تنها فرهنگسرای شهر و بازارچه شهر داری با بیش از 60 مغازه بود . ده نفر درخصوص این پرونده زمین خواری بازداشت شدند .

قرآن خطی؛ نوشته امام علی (ع)

یمنی ها نسخه کپی قران خطی، نوشته امام علی (ع) را به نمایش گذاشتند. نسخه هایی از این قرآن خطی در مسجد جامع صنعا، نخستین و بزرگترین مسجد یمن هم برای تلاوت نمازگزاران ، گذاشته شده است. 

برخورد هواپیما به پرندگان چین

هواپیمای نظامی چینی در پی برخورد با پرندگان، موتورش از کار افتاد.

خلبان این هواپیما با مهارت توانست هواپیمای آسیب دیده را از نقاط مسکونی دور کند. براساس اطلاعاتی که از جعبه سیاهِ هواپیما به دست آمده، خلبان، ۳۷ ثانیه پس از پرواز، چندین بار هواپیمایش را از مناطق مسکونی، دور کرده و ۳ ثانیه، پیش از سقوط، از هواپیما خارج شده است. 

پیوند زحل و مشتری؛ مُقارِنه / دو سیاره منظومه شمسی به هم رسیدند

دو سیاره بزرگ منظومه شمسی‏، مشتری و زحل، دیشب به نزدیک‌ترین فاصله خود رسیدند، این پدیده نجومی که مُقارِنه نام دارد، پس از ۸۰۰ سال اتفاق افتاده. دیشب، این دو سیاره، در فاصله بیش از ۷۳۰ میلیون کیلومتریِ یکدیگر قرار گرفتند. زحل و مشتری، ۴۰۰ سالِ پیش هم در روز، به هم نزدیک شده اند.  

سامانه بارشیِ تازه، از غرب می آید

سازمان هواشناسی از بارش گسترده برف در برخی از نقاط کشور خبر داده و به کشاورزان توصیه کرد: سامانه گرمایشی گلخانه های خود را بازدید و آماده کنند.

تهران، پایتخت هم که چند روزی است، درگیر آلودگی هواست فردا و پس فردا با کاهش دما، باران و در ارتفاعات با برف همراه خواهد بود.

نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha