امروز: 18 اسفند 1399 -
مار‌ها دارای سابقه‌ای بد در تاریخ هستند. از آغاز داستان آدم و حوا و همچنین در بسیاری دیگر از فرهنگ ها، مار‌ها خطرناک و ترسناک بوده اند.
عکاس :سید ولی شجاعی لنگری
تاریخ : ۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۲:۱۲
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صدا و سیما؛  بسیاری از مار‌ها نسبتاً بی آزار هستند و تعداد کمی از گونه‌های مار در زمین وجود دارند که سمی باشند و خطرناک برای انسان‌ها. مار‌ها نقش مهمی در هر اکوسیستمی دارند. آن‌ها جمعیت جوندگان از جمله موش‌های خانگی و صحرایی را تحت کنترل نگه می‌دارند. نکته مهمی که در مورد این مار‌ها وجود دارد این است که نه تنها هیچ آزاری برای انسان ندارد بلکه برای کشاورزان بومی مفید نیز می‌باشد چرا که بسیاری از آفاتی که ممکن است به باغ و درخت کشاورزان آسیب برساند را می‌خورد. متاسفانه تعدادی از مسافرینی که به شمال کشور می‌آیند یا بعضی از کشاورزان بومی از روی بی‌اطلاعی از دیدن این حیوان وحشت کرده و او را می‌کشند.با کاهش جمعیت مارها، تعداد موش‌ها افزایش می‌یابد. بسیاری از حیوانات دیگری هم که غذای مار‌ها هستند به محصولات کشاورزی آسیب می‌زنند از جمله پرندگان، قورباغه‌ها و حشراتی مثل کرم‌ها و عنکبوت‌ها همچنین در بسیاری از تحقیقات پزشکی از مار‌ها استفاده می‌شود. مثلاً از نیش یک مار اغلب برای درمان نیش همان مار استفاده می‌شود.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
امین ثریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱/۰۶/۰۰ - ۰۵:۰۰
5
4
آخه الان تو این سرما و کرونا چه وقت مار .
از ترس جریمه دستشویی نمیتونیم بریم چه برسه به شمال
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲/۰۲/۰۰ - ۰۲:۰۲
0
0
غلط املایی...بی اطلاعی صحیح است.وکشیده نه کشته اند صحیح است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰/۰۶/۰۰ - ۰۱:۰۸
2
3
ای کاش کرونا تموم نشه ،مردم شمال از دست این مسافرین اکثر تهرانی به خاطر الودگی ،فرهنگ ناب بچه تهرونی یه نفسی بکشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰/۰۹/۰۰ - ۰۰:۰۹
2
1
سلام صبح به خیر . مطلبی راجع به دستگیری ۳ نفر از اعضا اداره ثبت رودهن را خواندم . میخوام عرض کنم که ادارات واقع در رودهن سالینیست که به مردم اجحاف میکنند کسی هم بهشون کاری نداره ؛ مثل :
شهرداری و اداره ثبت و..... باید یک حسابرسی در سطح بالا شوند وبعد از رسیدن به موضوعات ببینید که چه به سر مردم میاورند که خود من یکی از همان افراد هستم که برای یک مورد اداری ۴ سال در رفت وامد بودم با وجود اینکه بازنشیته بودم ولی اصلا گوششون بدهکار نبود ودر انتها از قوه قصاییه وتمام کسانیکه وساءل اسایش مردم را فراهم میکنند تشکر وقدردانی میکنم گاه میگم شاید دلگیریهای ما مردم باعث میشه که خدا این جزا را براشون در نظرمنیگرند .تمام اداراتی که در رابطه با زمین مسکن و..... باید پیگیری شوند تا افراد خاطی حذف شوند . شهرداری وثبت ومسکن وشهرسازی بررسی کامل وپرونده های چندین ساله گرد گیری شوند . خدا حافظتان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰/۰۹/۰۰ - ۰۴:۰۳
0
5
کی گفت بری شمال کشور اینایی که نوشته رو یاد بگیر تو خونه موندن هم نعمتیه؛ همیشه نیمه پر لیوان رو هم نگاه کن. یکم درباره فرهنگ مردم مختلف ایران تحقیق کن نمونه اش همین شمال که توش حداقل دو تا قومیت بزرگ داریم حالا بعضیا میان میگن: قومیت شمالی ، این حرف درستی نیست ما در شمال یه قومیت طبری(همون مازندرانی) داریم و یک قومیت گیلک که اینها با هم متفاوتند در ضمن محدوده قومیت طبری فقط به استان مازندران محدود نیست مناطق شمالی استان سمنان و شرق و شمال استان تهران و بخش‌هایی از شمال استان البرز و جنوب و شرق استان گلستان و همچنین یک و نیم میلیون نفر در شهر تهران مازندرانی هستند جمعیت مازندرانی‌ها حداقل به ۸ میلیون نفر میرسه.
پاسخ ها
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰/۰۵/۰۰ - ۰۵:۰۷
خوب چه ربطی داره؟ این همه نوشتی
افعی
|
Iran, Islamic Republic of
|