هشدار عراقچی:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا با وجود شکستهایش در میدان نبرد، تصمیم گرفت اراده ما را بیازماید؛ هشدار داد: نیروهای مسلح قدرتمند ما هیچ حمله یا تهدیدی را بیپاسخ نخواهند گذاشت.
وزیر امور خارجه در نامهای به اعضای شورای حکام آژانس درباره پیش نویش قطعنامه ضدایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی نوشت: آمریکا بانی بحران موجود است و نباید اجازه داد با سوءاستفاده از شورای حکام در پی مشروعیتبخشی به اقدامات غیرقانونی خود باشد.
جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی به شورای حکام با انتقاد از سکوت مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی درقبال تجاوز نظامی آمریکایی و رژیم اسرائیل علیه تاسیسات هستهای کشورمان تأکید کرد: اجرای عادی پادمان در اوضاع جنگی ممکن نیست.
گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد خواستار توقف فوری، دائم و بدون قید و شرط همه اقدامات تجاوزکارانه، سیاستهای بیثباتکننده و تحریمهای یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
سید عباس عراقچی با هشدار به دولت آمریکا تاکید کرد: نیروهای مسلح قدرتمند ما بهطور مستمر در حالت آمادهباش قرار دارند تا با هرگونه نقض حریم هوایی، زمینی یا دریایی ایران مقابله کنند.
واکنش ایران به پیشنویس قطعنامه ضدایرانی آمریکا؛
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمانهای بینالمللی در وین با اشاره به ماهیت تحریکآمیز پیشنویس قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای حکام آژانس اعلام کرد: «دقیقاً در همان روزی که پیشنویس قطعنامه به طور غیررسمی در وین توزیع شد، رئیسجمهور آمریکا تهدید حمله به اماکن هستهای ایران را مجدداً تکرار کرد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار ویدئویی از اظهارات وزیر خزانهداری آمریکا در صفحه شخصی خود نوشت: افتخار به دزدی اموال ایرانیان شرمآور است.
آقای عراقچی در ادامه رایزنیهای فشرده منطقهای خود با همتای عربستانی خود هم تلفنی درباره تحولات ساعات اخیر منطقه گفتوگو کرد.
سید عباس عراقچی و فواد حسین درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و پاسخ موشکی ایران تلفنی رایزنی کردند.
وزارت امور خارجه در بیانیهای با اشاره به نقض مکرر آتش بس از سوی دشمن صهیونیستی هشدار داد: هرگونه ماجراجویی شرورانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان یا جمهوری اسلامی ایران، با پاسخ کوبنده و همهجانبه نیروهای مسلح شجاع ایران مواجه خواهد شد.