• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۱۳۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمامی روش‌های بازاریابی گفته می‌شود که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند. کسب و کار‌ها از کانال‌های دیجیتال مانند سئو، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به گزارش تحریریه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، با اینکه روش‌های معمول بازاریابی هنوز هم وجود دارند و استفاده می‌شوند، با این حال روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکانات بیشتری را در اختیار تجارت‌ها قرار می‌دهند.

برای همین دیجیتال مارکتینگ نقش به سزایی را در رشد کسب و کار‌ها ایفا می‌کند. در ادامه چند روش معمول و موثر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

این بود معنی دیجیتال مارکتینگ و معرفی چند روش معروف بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱.

شما از کدام روش استفاده کرده‌اید و کدام روش را موثرتر می‌دانید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قابل توجه سردبیر سایت انتظار پیگیری فوری دارم.

حدودا بعد از ریزش مردادماه بورس و بخاطر خروج نقدینگی از بانکها افراد زیادی بسمت ارز دیجیتال رفته اند.اما از یکماه پیش بخاطر اوضاع بد بورس روند این ورود خیلی سرعت گرفته و تبلیغات در گروهها و کانالهای بورسی بشدت افزایش یافته و افراد عادی جامعه به طمع سود بیشتر وارد این بازار شده اند بدون آموزش. و حتی 3 سایت در حوزه ارز دیجیتال به 50 سایت پر بازدید کشور تبدیل شده اند که بشدت تعجب انگیز است و احتمال یک بحران اقتصادی دیگر هم برای مردم که متضرر اصلی میشوند و هم حکومت و دولت بخاطر خروج پول از کشور و بحران های اجتماعی احتمالی.
سریعتر در این مورد اطلاع رسانی گسترده صورت نگیرد و عواقب ورود بدون دانش به حوزه بورس ارز دیجیتال را به جوانان یادآوری نکنید شک نکنید میلیونها نفر پولهای کلانی را وارد این حوزه میکنند و متاسفانه دوباره ماجرای حباب ارز دیجیتال و ترکیدن آن و از بین رفتن سرمایه میلیونها خانواده پیش خواهد آمد.
بعلت اطلاع دقیق از حبابی بودن بیت کویین و چند ارز دجیتال تاکید میکنم سال آینده اتفاقات بدی برای سرمایه مردم پیش می آید.
لطفا اطلاع رسانی گسترده کنید و از طریق صداوسیما و مسئولان پیگیر این موضوع باشید تا سرمایه مردم به باد فنا نرود.
متاسفانه صداوسیما در این موارد خیلی دیر وارد میشود و اطلاع رسانی هایش بعد از ضرر مردم است.
مثل ماجرای پدیده شاندیز و سپرده های موسسات غیر مجاز و بورس و سال بعد احتمالا نوبت ارز دیجیتال است.
تاکید میکنم نمودار این ارزهای دیجیتال بسمت حباب در حال حرکت است و با ورود گسترده پولهای مردم آماده ترکیدن میباشد.
بخصوص بیت کویین همین الان حباب قیمت دارد.
باتشکر از سایت خوبتان.
نظر شما
آخرین اخبار
نسل زدی ها دنبال کارمندی نیستند
برگزاری اختتامیه اجلاسیه سراسری نماز در تیپ ۱۸۴ شهید فتح الهی خرم آباد 
تامین گاز مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان کرمان
بازآفرینی شهری در هادی‌آباد؛ طرح کلید به کلید با خدمات ویژه برای مناطق کم‌برخوردار
تصویب چارچوب توسعه منظومه‌های روستایی و بلندمرتبه‌سازی بندرعباس
 رسید کارتخوان به‌مثابه صورت‌حساب الکترونیکی
آغاز بیست‌وپنجمین المپیاد دانشجومعلمان کشور به میزبانی مازندران
انتخابات شورا‌ها با رویکرد دولت وفاق ملی برگزار می‌شود
ایران جوان ۱۴۰۴/۱۰/۰۱
پیروزی تراکتور مقابل الدحیل قطر
الزام به الکترونیکی شدن نوبت‌های بیمارستانی
خبر‌هایی از بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران شاهرود
پایان اعتبار فاکتور‌های کاغذی از امروز
کشف بیش از ۲۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در تالش
هدیه یلدایی خادمان امام در آباده
بررسی وضعیت برنج خارجی در بازار
جایزه بزرگ فوندو امارات؛ حضور رکابزنان ایرانی در جمع برترین‌های جهان
گلایه شهروندان از مشکلات شهری؛ از آسفالت ناصرآباد تا سگ‌های ولگرد اقبالیه و کمبود آب در الموت غربی
هنرمند باسابقه صداوسیمای مرکز کردستان درگذشت
نماینده‌ای از نسل خدمت در سال‌های نخست انقلاب
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد
فردا ادارات و مدارس با تأخیر آغاز به کار می‌کنند
پایان مهلت ثبت‌نام یازدهمین مرحله فروش محصولات ایران‌خودرو
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
سردار وحیدی: همه تحولات منطقه‌ای را زیر نظر داریم
فارسی ها فردا با ۱.۵ ساعت تأخیر سرکار می روند
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است
۳۰۰۰ اتوبوس جدید تا سال آینده وارد ناوگان کشور می‌شود
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین
قالیباف: اولویت با ترمیم کابینه توسط دولت است
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۳۰ آذر
یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران باردار واریز شد
بارش باران در شمال شرق کشور، امروز ۳۰ آذر
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۲ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
اعلام سامانه ثبت اطلاعات منازل خسارت دیده از سیل در روستا‌های هرمزگان  (۱ نظر)
زنگ خطر همه گیری آنفلوانزا در فارس  (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)