• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۱۳۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به تمامی روش‌های بازاریابی گفته می‌شود که از یک وسیله الکترونیکی یا اینترنت استفاده می‌کند. کسب و کار‌ها از کانال‌های دیجیتال مانند سئو، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به گزارش تحریریه فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما، با اینکه روش‌های معمول بازاریابی هنوز هم وجود دارند و استفاده می‌شوند، با این حال روش‌های دیجیتال مارکتینگ امکانات بیشتری را در اختیار تجارت‌ها قرار می‌دهند.

برای همین دیجیتال مارکتینگ نقش به سزایی را در رشد کسب و کار‌ها ایفا می‌کند. در ادامه چند روش معمول و موثر دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۱- سئو

سئو یکی از موثرترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه خوبی هم دارد. برای همین کسب و کارهای کوچک و بزرگ حتما باید در برنامه خود سئو را بگنجانند.

سئو یا بهینه سازی سایت به روشی گفته می‌شود که در آن سایت کسب و کار شما طوری بهینه و ساختاربندی می‌شود که موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی محتوای آن را درک کرده و رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری را روانه سایت شما کنند.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا content marketing به روشی گفته می‌شود که در آن از تولید و انتشار محتوا در جهت افزایش آگاهی از برند(نشان)، افزایش ترافیک یا افزایش مشتری استفاده می‌شود.

محتواها می‌توانند در شکل‌های مختلفی تولید شوند: پست بلاگی، کتاب الکترونیکی یا اینفوگرافی

۳- تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی یا PPC شما به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک بخورد، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیک یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند جایگزین سئو به خصوص در اوایل شروع کسب و کار یا شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود. تبلیغات کلیکی مدل‌های مختلفی دارد شامل: تبلیغات google ads

در این مدل شما برای نمایش داده شدن در رتبه‌های اول موتور جستجوی گوگل به این شرکت پول پرداخت کرده و هر بار کلیکی روی لینک وب سایت شما شد، از حساب شما هزینه‌ای ناچیز کسر می‌شود.

۴- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا email marketing به روشی گفته می‌شود که در آن بازاریابان به مشتریان کنونی خود ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنند. ایمیل معمولا برای اطلاع رسانی و تبلیغ یک محتوا، یک رویداد، تخفیف یک محصول یا به هدف هدایت کاربران به سمت وب سایت ارسال می‌شود. ایمیل‌هایی که ارسال می‌شوند می‌توانند در قالب موارد زیر باشند:

- خبرنامه هفتگی وبلاگ
- ایمیل به کاربرانی که به طور مثال چیزی را در وب سایت دانلود کرده‌اند
- تبلیغات فصلی یا مناسبتی
- ایمیل خوش آمدگویی به مشتری جدید

۵- پوشش خبری

پوشش خبری یا online PR به روشی از بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود که در آن سعی می شود کسب و کار مربوطه در سایت‌های محتوایی و خبری پوشش داده شود. این روش مانند روش آفلاین و سنتی است که در قالب محتوای آنلاین(برخط) صورت می‌گیرد.

۶- تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان یا native marketing تبلیغ شما به شکل و شمایل محتواهای ارائه شده در وب سایت تبلیغ دهنده نمایش داده می‌شود تا کاربر به کلیک روی آن ترغیب شود. امروزه در اکثر سایت‌های خبری کشورمان از اینگونه تبلیغات استفاده می‌شود.

۷- بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا social media marketing، همه تلاش‌های تبلیغاتی را شامل می‌شود که از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش پر رنگی را در زندگی آنلاین مشتریان ایفا می‌کنند. برای همین خیلی از کسب و کارها تمایل دارند که حتما حضوری فعال در شبکه اجتماعی مرتبط با حوزه فعالیت خود داشته باشند.

معرفی روش‌های دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۱ برای کسب و کار‌ها

۸- بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یا affiliate marketing به روشی گفته می‌شود که در آن شما محصول یا خدمات دیگران را در وب سایت خود تبلیغ کرده و به ازای هر مشتری که از طریق شما ارسال می‌شود، به شما پول پرداخت می‌شود. امروزه در دنیا بلاگرهای زیادی از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به تازگی این روش در ایران طرفدارانی پیدا کرده است.

این بود معنی دیجیتال مارکتینگ و معرفی چند روش معروف بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۱.

شما از کدام روش استفاده کرده‌اید و کدام روش را موثرتر می‌دانید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قابل توجه سردبیر سایت انتظار پیگیری فوری دارم.

حدودا بعد از ریزش مردادماه بورس و بخاطر خروج نقدینگی از بانکها افراد زیادی بسمت ارز دیجیتال رفته اند.اما از یکماه پیش بخاطر اوضاع بد بورس روند این ورود خیلی سرعت گرفته و تبلیغات در گروهها و کانالهای بورسی بشدت افزایش یافته و افراد عادی جامعه به طمع سود بیشتر وارد این بازار شده اند بدون آموزش. و حتی 3 سایت در حوزه ارز دیجیتال به 50 سایت پر بازدید کشور تبدیل شده اند که بشدت تعجب انگیز است و احتمال یک بحران اقتصادی دیگر هم برای مردم که متضرر اصلی میشوند و هم حکومت و دولت بخاطر خروج پول از کشور و بحران های اجتماعی احتمالی.
سریعتر در این مورد اطلاع رسانی گسترده صورت نگیرد و عواقب ورود بدون دانش به حوزه بورس ارز دیجیتال را به جوانان یادآوری نکنید شک نکنید میلیونها نفر پولهای کلانی را وارد این حوزه میکنند و متاسفانه دوباره ماجرای حباب ارز دیجیتال و ترکیدن آن و از بین رفتن سرمایه میلیونها خانواده پیش خواهد آمد.
بعلت اطلاع دقیق از حبابی بودن بیت کویین و چند ارز دجیتال تاکید میکنم سال آینده اتفاقات بدی برای سرمایه مردم پیش می آید.
لطفا اطلاع رسانی گسترده کنید و از طریق صداوسیما و مسئولان پیگیر این موضوع باشید تا سرمایه مردم به باد فنا نرود.
متاسفانه صداوسیما در این موارد خیلی دیر وارد میشود و اطلاع رسانی هایش بعد از ضرر مردم است.
مثل ماجرای پدیده شاندیز و سپرده های موسسات غیر مجاز و بورس و سال بعد احتمالا نوبت ارز دیجیتال است.
تاکید میکنم نمودار این ارزهای دیجیتال بسمت حباب در حال حرکت است و با ورود گسترده پولهای مردم آماده ترکیدن میباشد.
بخصوص بیت کویین همین الان حباب قیمت دارد.
باتشکر از سایت خوبتان.
نظر شما
آخرین اخبار
عبور تولید شمش آلومینیوم کشور از مرز ۳۵۰ هزار تن در سال ۱۴۰۴
مهارت‌افزایی نیروی کار، گام مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
برپایی کاروان سلامت در مایان 
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۶ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
دستگیری شکارچیان غیرمجاز در چاراویماق
طنین کلام وحی قاریان محفل در پارک ماهیگیر کیش
ویژه برنامه قرآنی محفل در کیش
برگزاری هشتمین سالگرد شهید مدافع حرم در تبریز
آغاز رقابت برای بهترین های سال فیفا
احیای زمین‌های بایر پس از ۴ دهه رکود
برگزاری آزمون کارآموزی وکالت، پس از تصویب قانون مجوز‌های کسب و کار
بیروت‌ بدون مقاومت، بدل به شهری بی‌دفاع می‌شود
برنامه شهیدانه در پهندر دودانگه
آغاز روند افزایشی دمای هوا در سمنان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
چین: آمریکا در یمن قانون‌شکنی می‌کند
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
انتقام کشته‌های فاشر و جنینه را خواهیم گرفت
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
نتایج هفته نهم لیگ برتر بسکتبال ایران
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
داستان یک نردبان
یادداشت قالیباف در دفتر یادبود مجلس ملی پاکستان
هشدار نخست‌وزیر سودان درباره سرایت جنگ
زاگرس جنوبی جهرم بازی برده را واگذار کرد
حزب الله: مذاکره با دشمن منفعت ملی ندارد
پیش بینی باران برای هفته آخر آبان در کهگیلویه و بویراحمد
تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
تقابل گفتمان‌ها؛ از آپارتاید علمی غرب تا زکات‌العلم انقلاب اسلامی
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۲ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)