• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
علمی و فرهنگی » آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش:

محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شود

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس کردستان گفت: اجاره ندهید محرومیت‌های اقتصادی موجب محرومیت‌های آموزشی شود. برای آن‌ها که ابزار هوشمند ندارند، راه‌های آموزشی دیگری جایگزین شود و هر جا امکان دارد آموزش‌ها حضوری ارائه شود.

محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای محسن حاجی میرزایی صبح سه شنبه در گفتگوی مستقیم با مدیران مدارس استان کردستان، از سلسله برنامه‌های «ارتباط هفته» که در ساختمان شهید رجایی و از طریق نشست تصویری و در بستر "شاد" برگزار شد، افزود: از تلاش‌های بی‌وقفه تمام همکاران و کسب افتخارات آموزش و پرورش کردستان تقدیر می‌کنم و این موفقیت‌ها را صمیمانه تبریک می‌گویم.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و ولادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در متون دینی ما به عنوان بهار عبادت شناخته شده اند و تأثیر مهمی در روح و جان انسان‌ها دارد و موقعیت‌های مهمی را برای پرورش و تقرب آن‌ها فراهم می‌کند، امید است همکاران عزیز از این فرصت‌های طلایی حداکثر بهره برداری را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی از نشست با مدیران مدارس کردستان؛ قدردانی و سپاسگزاری از زحمات دلسوزانه، مسئولانه و سرشار از محبت و عشق آن‌ها به دانش آموزان است، بنابراین مراتب قدردانی و سپاس خود را به همه همکارانم ابلاغ می‌کنم.
وی افزود: خداوند همواره بر اعمال ما ناظر است و قطعا کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند در نزد خداوند ماجورند و آثار و برکاتش را نیز در زندگی خود احساس خواهند کرد.
آقای حاجی میرزایی تصریح کرد: در منطق قرآن، هر کار کوچک ارزشمندی در نزد خداوند ثبت و به آن پاداش داده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نظام تعلیم و تربیت به روال عادی و طبیعی در حال طی مسیر بود که شیوع ویروس کرونا به یک باره در آن اخلال ایجاد کرد و مانند یک زلزله تغییرات زیادی را سبب شد و همه ساختار‌ها را تغییر داد؛ به طوری که همانند گذشته نتوانستیم در مدرسه حضور یابیم و به فعالیت بپردازیم. این پدیده ضربه بزرگی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرد.
وی ادامه داد: این شرایط سخت باعث شد تا کارآمدی نظام تعلیم و تربیت مشخص شود؛ چرا که عیار مجموعه‌ها در شرایط دشوار تعیین می‌شود. انسان‌هایی که در شرایط سخت می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند و عمل کنند موفق‌ترند. در میان سازمان‌ها نیز، آن‌هایی که در شرایط نوظهور به سرعت آرایش جدیدی پیدا می‌کنند و به آرامش می‌رسند از بلوغ، کارآمدی و اثربخشی بیشتری برخوردارند.
حاجی میرزایی اظهار داشت: جامعه فرهنگی در آزمون بزرگی که بر اثر شیوع کرونا برای همه نظام‌های تعلیم و تربیت جهان پیش آمد، موفق بود.
وی ادامه داد: به سرعت خود را پیدا کردیم و روابط را برقرار و جریان آموزش را استمرار بخشیدیم؛ اجازه ندادیم آشفتگی ناشی از کرونا، اهداف تعلیم و تربیت را به مخاطره بیندازد و این کار بزرگی است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جامعه فرهنگی به دلیل این که در همه خانواده‌ها حضور دارد همواره از سوی خانواده مشاهده می‌شود و خانواده‌ها در خصوص میزان مسئولیت پذیری و سخت کوشی معلمان داوری می‌کنند.
وی اظهار داشت: همکاران ما در استان کردستان آگاه باشند که امروز در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم سرمایه اجتماعی خود را بهبود ببخشیم و کسب آبرو کنیم و در اذهان خانواده‌ها و این نسل جادوانه شویم پس این موقعیت را باید غنیمت شمرد.
آقای حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از مزایای وضعیت کنونی؛ فراهم شدن زمینه بروز خلاقیت مدیران و معلمان است؛ چرا که در شرایط عادی تا این حد مجال بروز خلاقیت وجود نداشت، زیرا همه چیز از پیش تعیین شده بود؛ اما امروز چنین نیست و باید بیندیشیم که چگونه می‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: امروز همه مأموریت را به دست با کفایت و خلاق مدیران سپرده‌ایم. مدیران اصلی‌ترین نقطه‌ای هستند که تضمین کننده تحقق اهداف تعلیم و تربیت است. کسانی که باید تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش را به نتیجه برسانند، مدیران مدارس هستند.
حاجی میرزایی مدیران را حلقه وصل بین صف و ستاد دانست و خاطرنشان کرد: مدیران در جایگاهی هستند که ایده‌ها و اهداف را از بالا دریافت و در سطح معلمان و دانش آموزان محقق می‌کنند و این رسالت بزرگی است بنابراین اگر مدیران موفق نباشند، حاصل تلاش‌های مجموعه هدر می‌رود.
وی مدیران را عامل نظم و انسجام مجموعه تعلیم و تربیت در شرایط کرونایی دانست و افزود: این مدیر است که ارتباط بین معلم و دانش آموز و خانواده‌ها برقرار می‌کند و به این مجموعه نظم می‌دهد؛ از شرایط دانش آموزان باخبر است و سعی می‌کند از انجام صحیح ماموریت معلمان و پوشش با کیفیت آموزش‌های مجازی مطمئن شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حوزه ستادی صرفا کلیات را ارائه می‌دهد و مدیران را موظف به تلاش برای جلوگیری از محرومیت دانش آموزان از آموزش‌های باکیفیت می‌کند، اما این مدیران هستند که باید راه‌های جدیدی را کشف و برای تحقق اهداف تلاش کنند.

نقش معلمان قابل جایگزینی نیست
وی درباره راه اندازی شبکه شاد گفت: این شبکه را ایجاد نکردیم که جایگزین معلمان شوند؛ چرا که نقش معلمان قابل جایگزینی نیست؛ بنابراین شبکه شاد ابزاری است که در اختیار معلم و مدیر قرار گرفته تا ماموریت حضور در مدرسه را انجام دهد.
آقای حاجی میرزایی با بیان این که در شرایط نوین ماموریت مدیران به اشکال جدیدی انجام می‌شود، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم؛ حداکثر مراقبت صورت گیرد تا ماموریت‌ها به خوبی انجام شود. تلاش کنید تصویری که از فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت ساخته می‌شود دلپذیر و مورد تحسین همگان باشد.
وی بر تقویت ارتباط و گفتگو مدیران با سایر عناصر مدرسه تاکید و ادامه داد: مدیران اهمیت شرایط فعلی را به معلمان گوشزد و با یکدیگر تبادل تجربه کنند و در جریان شرایط تحصیلی هر یک از دانش آموزان باشند.
آقای حاجی میرزایی گفت: مدیری که بر کارش مسلط و در تعامل با سایرین قوی است قطعا جز مدیران موفق خواهد بود؛ بنابراین مدیران باید جامعه را از تلاش‌های انجام شده، آگاه و همه کارهایشان را ثبت کنند و نگذارند فعالیت‌های ایثارگرانه معلمان به فراموشی سپرده شود.
وی بر ثبت و ضبط فعالیت‌های دوران کرونایی تاکید و اضافه کرد: این روز‌های سخت می‌گذرد، اما تلاش‌های شما ماندگار خواهد شد؛ بنابراین اجازه فراموشی این دوره را ندهید. با خانواده‌ها به نرمی برخورد کنید و از اضافه شدن بار خانواده‌ها جلوگیری کنید، آن‌ها هم در شرایط خوبی نیستند. پس به مشورت با آن‌ها اهتمام کنید و در این شرایط اجازه ندهید هیچ یک از دروس مورد بی اعتنایی واقع شود، با معلمان صحبت کنید و دوره‌های آموزشی را نیز برای آن‌ها ارائه کنید تا در تولید محتوا‌های الکترونیکی موفق عمل کنند.

مدیران نقطه آغاز و انجام دوران تحصیلی را کنترل کنند
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دانش آموزان پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان سال آخر بیشتر اهمیت دهید. نقطه آغاز و انجام دوران تحصیلی را کنترل کنید؛ زیرا پایه‌های میانی فرصت جبران دارند.
وی ادامه داد: فرصت مناسبی به وجود آمده تا درخصوص شیوه‌های ارزشیابی، تدریس، تعامل و انتقال مفاهیم تعییراتی دهید و از روش‌های خلاقانه استفاده کنید، امروز مدرسه به وسعت ایران است؛ بنابراین با بزرگان جامعه و محله ارتباط داشته باشید و آن‌ها را در جریان فعالیت‌ها قرار دهید. یک مدیر موفق چنان که نگاهی به داخل دارد به خارج نیز توجه می‌کند و مشارکت آن‌ها را بر می‌انگیزد.
آقای حاجی میرزایی گفت: به شرایط بعد از کرونا فکر کنید. امکان تبادل تجربه را برای مدیران و معلمان فراهم کنید. اجاره ندهید محرومیت‌های اقتصادی موجب محرومیت‌های آموزشی شود. برای آن‌ها که ابزار هوشمند ندارند، راه‌های آموزشی دیگری جایگزین شود و هر جا امکان دارد آموزش‌ها حضوری ارائه شود.
وی افزود: درخصوش ارزشیابی به صورت تصادفی آزمون‌های مختلفی برگزار کنید و مطمئن شوید هیچ اختلالی وجود ندارد و اگر موردی بود به رفع آن بپردازید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: شما مدیران در مناسب‌ترین جایگاه قرار گرفته اید؛ چنان که تاکنون استان شما جزو استان‌های با افتخار در نظام تعلیم و تربیت بوده است تلاش کنید این رویه را ادامه دهید تا در اذهان جامعه ماندگار شوید. سال نو را سالی سرشار از موفقیت و سرور برایتان آرزو می‌کنم و تمام تلاشم را برای بهتر شدن شرایط فرهنگیان به کار می‌گیرم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تاکید ایران بر پایان دائمی تجاوز به غزه شد
­ساپینتو: پادیاب برای غافلگیری استقلال به زمین می‌آید
دیدار و گفت‌وگوی هیئت پارلمانی کشورمان با شیعیان تایلند
پشتوانه اصلی نظام مردم هستند 
روح قانون مناطق آزاد با بخشنامه‌ها از بین رفته است
هشدار معاون وزیر درباره کمبود زمین در لنجان
قطعنامه جدید شورای حکام، تلاش آمریکا و تروئیکا برای جبران شکست اسنپ‌بک است
اعلام اسامی آثار راه‌یافته به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان
سوگواره فاطمی ام‌ابیها در بیدخون
معرفی الگو‌های برتر مدیریتی در نهادینه سازی فرهنگ قرآن، عترت و نماز در مدارس آذربایجان غربی
تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، اتاق بازرگانی گیلان و میربیزینس بانک روسیه
۲۹ آبان روزی ماندگار در تاریخ ساری
سازمان ثبت استاد پاسخگو و متولی اصلی حدنگاری است
برگزاری همایش تربیت فرزند در دولت آباد
ادای احترام مردم بوکان و سلماس به شهید مدافع امنیت ، شهید رحیم صحابی
اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کرمانشاه
جهادگران فاطمی وارد میدان شدند
تاکید بر ساماندهی فوری محلات حاشیه‌نشین مراغه
اهدای ۴۰۰ جلد کتاب به دانشگاه پیام‌نور سقز
واکنش‌ها به طرح جنجالی دولت انگلیس علیه مهاجران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
خوزستان، بی باران تا هفته آینده، جاده ها اما مملو از مه
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
لزوم پیشگیری از سرماخوردگی و رعایت نکات بهداشتی در روز‌های سرد سال
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۲۸
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)