• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۰۷۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
علمی و فرهنگی » آموزش و پرورش
سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪدﮐﺎری در ۵۰ ﻣﺮﮐﺰ

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی : در اﯾام کرونا ﺷﺮاﯾﻂ اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪدﮐﺎری در ۵۰ ﻣﺮﮐﺰ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎوره ﺧﺎﻧﻮاده داﻧﺶ‎آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻧﯿﺎزﻫﺎی وﯾﮋه (پیوند) در سطح کشور انجام شده است.

اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪدﮐﺎری در ۵۰ ﻣﺮﮐﺰبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، آقای مجید هداوند با تشریح خدمات مشاوره‌ای و مددکاری این سازمان در ایام کرونا افزود: در اﯾﻦ اﯾام ﺑـﺮای ﺣﻔـﻆ و ارتقای ﺳـﻼﻣﺖ روانی دانش‎‌آموزان و خانواده‎‌های آنان، ﺷﺮاﯾﻂ اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪدﮐﺎری در ۵۰ ﻣﺮﮐﺰ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎوره ﺧﺎﻧﻮاده داﻧﺶ‎آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻧﯿﺎزﻫﺎی وﯾﮋه (پیوند) در سطح کشور به ﺻﻮرت حضوری و ﻏﯿﺮ ﺣﻀﻮری (تلفنی و مجازی) ﻓﺮاﻫﻢ که تعداد ۳۰ مرکز در سال ۹۹ راه‎ اندازی شده است.
معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نامعلوم بودن چشم‌انداز آینده شیوع کرونا در کشور و آسیب‌هایی که از رهگذر تعطیلی مدارس به دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزان بانیاز‌های ویژه و خانواده‌های آن‌ها وارد می‌شود راهکار غلبه بر این بحران را همکاری هرچه بیشتر والدین، معلمان و دانش‌آموزان دانست.
وی اظهار داشت: «نقش اولیای دانش‌‎آموزان با نیاز‌های ویژه، هم از جهت پیشگیری دانش‎‌آموزان از ابتلا به ویروس و هم ارائه آموزش‌‎های لازم به فرزندانشان ویژه است. اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﻨﺎﺧﺖ و آﮔﺎﻫﯽ واﻟﺪﯾﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻬﺪﯾﺪات ﺣﺎﺻﻞ از ﺑﯿﻤﺎری و ﺷﯿﻮع آن، ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت واﻟﺪﯾﻦ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ و ﻋﻤﻠﮑﺮدی آﻧﺎن، از اقدامات مشاوران و مددکاران در مدارس استثنایی است.»
هداوند با پرداختن به ویژگی‌های دانش‌آموزان استثنایی در این بحران عمومی به راهکار سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: «به دلیل وجود برخی مشکلات ذهنی، حسی، جسمی و ارتباطی در کودکان و دانش‎‌آموزان بانیاز‌های ویژه، نقش اولیا و خانواده‌‎های آنان برای استمرار آموزش، پرورش و توان‎بخشی فرزندشان مهم و حیاتی است. به همین منظور و در راستای افزایش نقش اولیا در برنامه ریزی‎های آموزشی، افزایش میزان مشارکت والدین برای همکاری در ارائه خدمات آموزشی به مدارس استثنایی، بهره گیری هرچه بیشتر از همکاری و مشارکت اولیای دانش‌آموزان درجهت بهبود و پیشبرد امر آموزش دانش‌‎آموزان با نیاز‌های ویژه، دستورالعمل «همیار معلم» تدوین و به ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‎‌ها ارسال شد.»
آقای هداوند افزود: «در دوران همه گیری کرونا سعی بر آن است تا از ظرفیت اولیای دانش‌‎آموزان با نیاز‌های ویژه و خانواده‎‌های آنان برای آموزش، پرورش و توان‎بخشی این کودکان و دانش‌‎آموزان استفاده شود.»
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح خدمات مشاوره‌ای و مددکاری این سازمان در ایام کرونا گفت: «در اﯾﻦ اﯾام ﺑـﺮای ﺣﻔـﻆ و ارتقای ﺳـﻼﻣﺖ روانی دانش‎‌آموزان و خانواده‎‌های آنان، ﺷﺮاﯾﻂ اراﯾﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره و ﻣﺪدﮐﺎری در ۵۰ ﻣﺮﮐﺰ راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ و ﻣﺸﺎوره ﺧﺎﻧﻮاده داﻧﺶ‎آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻧﯿﺎزﻫﺎی وﯾﮋه (پیوند) در سطح کشور به ﺻﻮرت حضوری و ﻏﯿﺮ ﺣﻀﻮری (تلفنی و مجازی) ﻓﺮاﻫﻢ که تعداد ۳۰ مرکز در سال ۹۹ راه‎ اندازی شده است.»
خانواده‌ها در جلسات آموزش خانواده مدارس استثنایی که به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می‎‌شود، شرکت کنند.
وی ادامه داد: «مشاوران و مدرسان آموزش خانواده مدارس استثنایی با بهره ‎گیری از ظرفیت فضای مجازی ﻣﻄﺎﻟـﺐ ﻋﻠﻤﯽ و ﮐﺎرﺑﺮدی ﻣﻌﺘﺒﺮ درﺧﺼﻮص آﮔﺎه ﺳﺎزی واﻟﺪﯾﻦ در زﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮد ﻣﺮاﻗﺒﺘﯽ، ﻣﺮاﻗﺒﺖ از ﮐﻮدﮐﺎن، ﺑﻬﺪاﺷـﺖ ﻓـﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﮐﺎﻫﺶ اﺳﺘﺮس در دوران شیوع ویروس کرونا را ارائه می‌کنند.»
آقای هداوند در ادامه با ارائه توصیه‌هایی به منظور کاهش آثار سوء ناشی از تعطیلی مدارس و عوارض روانی- تربیتی آن بر دانش‌‎آموزان و خانواده‎‌ها، از والدین دانش‌آموزان بانیاز‌های ویژه خواست در جلسات آموزش خانواده مدارس استثنایی که به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد در تمامی مدارس استثنایی برگزار می‌‎شود، شرکت کنند.
 
والدین به توصیه‌‎های مشاوران و مددکاران مدارس استثنایی و مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده توجه کنند
وی افزود: والدین در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مسأله و اختلال در رفتار فرزند خود، موضوع را با مشاوران و مددکاران مدارس استثنایی و مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده مطرح کنند و از راهنمایی‌‎های آنان بهره گیرند. والدین به توصیه‎‌هایی که توسط مشاوران و مددکاران مدارس استثنایی و مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده ارائه می‎‌شود، توجه کنند.
معاون آموزشی، برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از خانواده‌ها خواست شیوه نامه ‎های بهداشتی را رعایت کنند و در هنگام خروج از منزل فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نکنند و حتی الامکان از خروج خود و فرزندانشان از منزل، به جز در موارد اضطراری پرهیز کنند.»
آقای هداوند گفت: «اولیای دانش آموزان و خانواده‌‎های آنان، بازوان قدرتمند معلمان و مدیران مدارس هستند، بنابراین با ایجاد تعامل مطلوب با معلمان، همکاران ما را در مدارس استثنایی، جهت انجام وظایف خویش، یاری رسانند.»
وی از تشکیل انجمن مشورتی اولیای دانش‎‌آموزان بانیاز‌های ویژه در سطح استانی و کشوری خبرداد و افزود: در سطوح مختلف از مدارس استثنایی تا ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‎‌ها و سازمان استثنایی، نیازمند نظر‌ها و پیشنهاد‌های اولیای گرانقدر هستیم. امیدواریم خانواده‌ها با ارسال پیشنهاد‌های خود ما را در اجرای مطلوب و با کیفیت برنامه. ‎ها یاری رسانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
سقف مهریه تابع اراده طرفین است؛ حمایت کیفری تا ۱۴ سکه
متوسط پرشدگی مخازن سد‌های آذربایجان شرقی ۱۹ درصد است
۸۰۰ هزار نفر در صف انتظار وام ازدواج و فرزندآوری
نمایشگاه تخصصی آرد و نان زنجان با حضور ۴۰ تولید کننده از سراسر کشور
طارم در صدر جدول تولید زیتون کشور
آغاز به کار نمایشگاه تخصصی آرد و نان و صنایع وابسته استان زنجان
جبران بخشی از کم بارشی های خراسان شمالی
فرماندار زنجان: ضرورت تسریع در مناسب‌سازی معابر برای معلولان و سالمندان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ دی ۱۴۰۴
تشکیل هسته استانی برای اصلاح مقررات صنعت چاپ
احداث بیش از ۱۰ کیلومتر خط انتقال در شهرستان خرمدره
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ دی ماه ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی چهار شنبه ۳ دی ۱۴۰۴ به افق قم
کشف برنج احتکاری در لنگرود
نمایش توانمندی فضایی کشور با پرتاب ۳ ماهواره
تدوین طرح جامع حمل‌ و نقل تبریز و حومه
آغاز فصل تازه همکاری‌های اقتصادی البرز و اقلیم کردستان عراق
روند اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در ۱۰۸ شهر استان
پیش بینی غبارآلودگی هوای سمنان
توصیه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در روز‌های آلوده
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
نبود اتفاق نظر در شورای امنیت درباره اسنپ بک
جبران کسری حقوق کارکنان با کالابرگ
توافق طرف‌های یمنی برای تبادل هزاران اسیر
آدرس محل توزیع برنج دولتی در شهرستان بویراحمد
دولت برای مصوبه بنزینی خود اصلاحیه داد
مدارس مازندران فردا چهارشنبه غیرحضوری شد
«فواد ۱۲۸» سامانه‌ای برای شنیده شدن صدای مردم
دلار در مرکز مبادله ۱۱۲ هزارتومانی شد
مالکیت سامانه «کاتب» به سازمان ثبت منتقل می‌شود
تأکید شورای‌عالی شهرسازی بر تأمین زمین برای طرح‌های مسکن
اعلام ضوابط جدید تسهیلات مسکن
زلنسکی: مذاکرات برای پایان جنگ با روسیه به نتیجه نزدیک می‌شود
افزایش آلودگی هوا در کلان شهر‌ها؛ ورود سامانه بارشی از غرب
متن لایحه بودجه ۱۴۴۴ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۵ منتشر شد
امروز آب دستگاه‌های پرمصرف قطع می‌شود
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۶ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
اژه‌ای: مقابله دستگاه قضا با فساد، گزینشی نیست  (۱ نظر)
آغاز ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در استان از چهارشنبه  (۱ نظر)
اختصاص ۹ هزار و ۱۰۰ واحد زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان  (۱ نظر)
آمریکا ۱۰۴ غیرنظامی را کشت  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)
توقیف سومین نفتکش عازم ونزوئلا از سوی آمریکا  (۱ نظر)
برگزاری یادواره شهدای کارگر بسیجی در مشهد  (۱ نظر)