• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۲۲۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

جایگزینی موتور چهارزمانه بجای موتور کنونی شناور‌ها

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا یک سال و نیم آینده بر اساس قانون، موتور شناور‌ها باید به چهار زمانه تغییر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وزارت راه و شهرسازی، آقای حسین عباس‌نژاد در رابطه با آخرین وضعیت پیشبرد آیین‌نامه هیئت دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت شناور با موتور دوزمانه و ثبت آن‌ها صرفا با موتور چهار زمانه، اظهار داشت: با توجه به قانون هوای پاک در راستای کاهش آلودگی هوا، در بخش دریایی استفاده از شناور‌های با موتور چهارزمانه در دستورکار قرار گرفته و تا زمانی که موتور شناور‌ها چهار زمانه نباشد امکان ثبت آن وجود ندارد و این درحالیست که ۹۵ درصد شناور‌ها در کشور دارای موتور دو زمانه است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قایق‌های بدون هویت باید ثبت شوند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تاکنون موتور‌های چهار زمانه در کشور وجود نداشته و این موتور‌ها وارداتی بوده‌اند، گفت: با توجه به لزوم ثبت و هویت‌دار کردن شناور‌ها و اینکه طبق قانون امکان چنین ثبتی وجود ندارد، در نتیجه تصمیم بر این شد تا براساس قانون، بستر لازم برای پیشبرد کار و تولید موتور‌های چهار زمانه شناور‌ها فراهم شود.

عباس نژاد با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست از هیئت دولت به مدت سه سال فرصت خواست تا در راستای اجرای آیین‌نامه ممنوعیت ثبت شناور با موتور دوزمانه و ثبت آن‌ها صرفا با موتور چهار زمانه اقدام کند و بستر و امکانات لازم را برای تحقق این مساله فراهم آورد، بیان کرد: در طول این مدت کمیته‌ای در شورای عالی صنایع دریایی با حضور سازمان صنایع دریایی، تعاونی‌ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان تشکیل شد تا پیگیری امور انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار بر این شد تا سازمان صنایع دریایی موتور‌های ۲۰۰، ۱۰۰ و ۶۰ اسب بخار را با بررسی نمونه‌های خارجی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود طراحی کند، عنوان کرد: مسائل مربوط به قیمت نهایی و هزینه تعمیر و نگهداری موتور‌های چهار زمانه از اهمیت بالایی برخوردار است تا قایق داران با کمترین فشار مالی بتوانند با استفاده از تسهیلات محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، از موتور‌های جدید استفاده کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در راستای مشخص شدن آمار و تعداد مورد نیاز موتور‌ها و نیز قیمت نهایی و وضعیت خط تولید، اعلام کرد: حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار قایق دو زمانه در کشور وجود دارد که نیازمند تغییر موتور و نصب موتور چهار زمانه هستند.

عباس‌نژاد گفت: چگونگی ارائه تسهیلات، فرهنگ‌سازی برای ارائه و استفاده از محصول ایرانی و نیز مسائل مرتبط با تعمیر و نگهداری و مراکز خدمت رسانی از جمله موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر موتور‌های چهارزمانه به مرحله تولید رسیده است و باید تولید داخل در بازار عرضه شود تا در مدت یکسال و نیم آینده تبدیل موتور‌های دو زمانه به چهار زمانه انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل شرایط قایق‌داران و صیادان، عنوان کرد: کمیته فنی متشکل از طرفین اعم از سازمان صنایع دریایی، وزارت صمت، سازمان بنادر و... باید تشکیل شود و تمامی مسائل در نظر گرفته شود تا ارائه تسهیلات و تجاری‌سازی موتور‌های چهارزمانه شناور‌ها انجام شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد مزایای موتور‌های چهارزمانه شناورها، بیان کرد: نصب این موتور‌ها سبب کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت و در راستای اجرای قانون هوای پاک است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بسیج پایگاهی در خط مقدم خدمات اجتماعی
امضا تفاهم نامه حمایت از مددجویان و نیازمندان کمیته امداد گلستان
رونق گردشگری در آذربایجان‌شرقی
کشف محموله سوخت به ارزش ۴ و نیم میلیارد تومان در شیراز
فیلم های سینمایی «میاژاگان» و «افلاطون» در مسیر پخش ازقاب سیما
مردمی بودن برنامه‌های هفته مقاومت
دیدار استاندار خوزستان با جمعی از ایتام در شب یلدا
تشییع پیکر استوار دوم امیرحسام جوینده فردا در صومعه سرا
رونق عرضه صادراتی و داخلی فرآورده‌های هیدروکربوری
یزد در کانون بازآرایی زنجیره ملی فولاد؛ نقشه راه پایدار صنعت فولاد تا افق ۱۴۱۰
آزادی ۵۵ زندانی کرمانی به مناسبت شب یلدا
مشکلات سامانه آموزشی مجازی شاد
ماه رجب؛ فرصتی برای وصال و استغفار
تصویب آیین‌نامه حمایت از قهرمانان ورزشی دانشجویی در دانشگاه مازندران
خیر ماندگار یلدای مهربانی
برگزاری محفل هفتگی انس با قرآن دانش‌آموزی
گره ترافیکی البرز به زودی باز می‌شود
برگزاری جشن شب یلدا و آغاز ماه مبارک رجب در سرکنسوگری ایران در نخجوان
کاهش حاشیه سود فولادسازان به ۶ درصد؛ زنگ خطر برای صنعت فولاد
صدور ۱۲۲ هزار سند کاداستری تک برگ در استان یزد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد
فارسی ها فردا با ۱.۵ ساعت تأخیر سرکار می روند
فردا ادارات و مدارس با تأخیر آغاز به کار می‌کنند
سردار وحیدی: همه تحولات منطقه‌ای را زیر نظر داریم
۳۰۰۰ اتوبوس جدید تا سال آینده وارد ناوگان کشور می‌شود
پایان مهلت ثبت‌نام یازدهمین مرحله فروش محصولات ایران‌خودرو
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است
قالیباف: اولویت با ترمیم کابینه توسط دولت است
بارش باران در شمال شرق کشور، امروز ۳۰ آذر
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۳۰ آذر
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه
مدرسه تلویزیونی با رویکرد آموزش واقعی و عدالت‌محور به‌طور جدی دنبال می‌شود
۲۴ محور شریانی و غیر شریانی مسدود است
فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام آزمون پذیرش دانشجو معلم سال ۱۴۰۵
مناطق مختلف فارس ، سیراب از بارش رحمت الهی  (۵ نظر)
امشب؛ پایان مهلت ثبت نام محصولات ایران‌خودرو  (۱ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
اغازبکار ادارات استان کرمان فردا ۲۹ آذرماه با دو ساعت تاخیر  (۱ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس در برخی مناطق استان قم فردا شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
فعالیت حضور مدارس فردا شنبه در گلستان  (۱ نظر)
برف و باران، پاییز فارس را بدرقه کرد  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
ایران ریاکاری آمریکا در «دلسوزی برای مردم ایران» را محکوم کرد  (۱ نظر)
بارش برف و لغزندگی همه محور‌های خراسان شمالی  (۱ نظر)
وضعیت مدارس برای روز شنبه  (۱ نظر)
آمریکا در حمایت از رژیم صهیونی ۲ قاضی لاهه را تحریم کرد  (۱ نظر)