• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۲۷۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
اجتماعی » جامعه و شهری

ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

۱۱۰ دستگاه اتوبوس درون شهری امروز با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر تهران و معاونان و مدیران حمل و نقلی شهرداری وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت شد.

ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتختبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم در جمع خبرنگاران گفت: این ۱۱۰ دستگاه از محل قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوسی است که مدیریت شهری با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد کرده است.
وی گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس برابر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و رقم کل این قرارداد ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.
شفیعی با اشاره فرسودگی ناوگان اتوبوس درون شهری گفت: تهران در شرایط عادی به ۶ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، اما شهرداری به تنهایی قادر به تامین این تعداد اتوبوس نیست و باید دولت نیز وارد میدان شود.
شفیعی افزود: این اتوبوس‌ها قابلیت سوار و پیاده شدن معلولان را با ویلچر دارد و همچنین تا مسافر به طور کامل سوار یا پیاده نشده باشد، قادر به حرکت نیست.
او با بیان اینکه تا یک ماه آینده هم ۶۵ دستگاه اتوبوس دیگر وارد خطوط می‌شود، توضیح داد: علاوه بر این، در حال انقعاد قرارداد دیگری با خودروسازان داخلی براساس منابع مالی موجود در شهرداری برای خرید ۱۰۰ دستگاه دیگر هستیم، چرا که دولت فعلا منابع خاصی را برای تامین مالی اتوبوس شهری پیش‌بینی نکرده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ هم اکنون ۲ هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران فعال است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این تعداد قرار است به سه هزار دستگاه برسد که از این تعداد ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود.

 قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تمام الکترونیک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هم با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه اتوبوسی که امروز بهره‌برداری شد، وارد ۱۰ خط در ۱۰ منطقه شهر تهران می‌شود، از قرارداد با بخش خصوصی برای ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی خبر داد.
محمود ترفع، در مراسم بهره برداری از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس درون شهری دیزل، بیان کرد: روزی که برنامه‌های شهردار تهران را در صحن شورا ارائه کردم متوجه شدم که آقای زاکانی توجه بسیاری به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد. او دو هفته پس از تصدی منصب شهردار تهران، اصرار و پیگیری بسیاری برای عقد قرارداد و نوسازی ناوگان داشت که بالاخره قرارداد توسط او امضاء شد. حمایت و پیگیری شهردار تهران بسیار جای تقدیر دارد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه اضافه کرد: امید است که در ادامه مسیر حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر تهران را داشته باشیم. اعضای شورای اسلامی شهر تهران شناخت خوبی روی مسائل حمل و نقل عمومی دارند.
ترفع ضمن اشاره به پیگیری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای اتوبوس‌های برقی، گفت: یک قرارداد نوسازی ناوگان شامل ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی داریم که بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کرده است.
او با بیان اینکه نخستین‌بار است که بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سرمایه گذاری می‌کند، عنوان کرد: قرارداد نوسازی مربوط به راه اندازی یک خط از میدان جمهوری تا میدان بهارستان است. منتهی در قرارداد شرطی وجود دارد که باید مصوبه‌ای از شورای اسلامی شهر تهران دریافت شود که در صورت اخذ این مصوبه قرارداد جاری می‌شود.
به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه؛ پس از ۶ ماه از جاری شدن قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تمام الکتریک بدون برق بالاسری، این خط به عنوان نخستین خط اتوبوس برقی کشور اجرا می‌شود.
ترفع با اشاره به طراحی نوین و جدید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تک کابین شهری، گفت: این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس وارد ۱۰ خط در ۱۰ منطقه شهر تهران می‌شوند. این خطوط از بین خطوطی انتخاب می‌شوند که بیشترین گلایه را شهروندان بخاطر کمبود اتوبوس و تاخیر داشتند.
او در ادامه توضیح داد: اتوبوس‌هایی که از ۱۰ خط قبلی خارج می‌شوند هیچکدام بدون فعالیت نمی‌مانند بلکه اتوبوس‌های قدیمی در ۱۷ خط اتوبوسرانی، تعداد ناوگان سازمانی خطوط دیگر را تکمیل می‌کنند یعنی با ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس، ظرفیت ۲۷ خط اتوبوسرانی از ۲۱۰ خط در مرحله نخست تکمیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بیان کرد: همزمان با ورود ۶۵ دستگاه اتوبوس دیگر در مرحله دوم، هشت خط دیگر تا یک ماه آینده نوسازی می‌شود و اتوبوس‌های این خط به ۱۲ خط دیگر منتقل می‌شود. در مجموع حدود ۵۰ خط اتوبوسرانی با قرارداد ۱۷۵ دستگاهی تکمیل می‌شود و رضایت مندی شهروندان هنگام استفاده از خدمات اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.
ترفع با تاکید بر فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در کشور، عنوان کرد: فاصله بسیاری میان تأمین اتوبوس اتفاق افتاده است که تأمین آن برای شهرداری غیرممکن است و کمک دولت را می‌طلبد. باتوجه به تعامل خوب شهردار تهران با دولت، امید است که بتوان از منابع دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فرسوده استفاده کرد.
او با بیان اینکه یک سوم بهای بلیت اتوبوسرانی را باید دولت، شهروندان و شهرداری بپردازد، گفت:، اما متاسفانه دولت طی این سال‌ها سهم خود را نپرداخته است و شهرداری با پرداخت یارانه پیمایشی سهم خود و دولت را پرداخت کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست کرد تا یارانه پیمایشی بخش خصوصی افزایش یابد.
ترفع در ادامه توضیح داد: باتوجه به تورم، افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها، هزینه‌ها افزایش یافته و در دوران کرونا درآمد بخش خصوصی حدود ۶۷ درصد کاهش یافته است و ارائه خدمات برای بخش خصوصی دیگر اقتصادی نیست. اگر از بخش خصوصی موجود حمایت نشود باعث می‌شود که تعداد دیگری از اتوبوس‌ها نظیر اتوبوس‌هایی که طی این دوسال از چرخه فعالیت خارج شدند، خارج شوند.
او با بیان اینکه باید یارانه بلیت دولت به رقمی افزایش یابد که کمکی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کرده باشد، عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۰، هزار میلیارد تومان یارانه برای کل کشور در نظر گرفته شده که در تخصیص نخست ۳۰ میلیارد تومان به اتوبوسرانی رسید که با تنظیم بازار مالی حدود ۵۰ درصد آن یعنی ۱۵ میلیارد تومان به دست اتوبوسرانی می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
برگزاری دومین جشنواره هفته نگارگری تبریز
برپایی نمایشگاه گل و گیاه با حضور تولیدکننده‌هایی از نقاط مختلف کشور در مهاباد
قدرشناسی از یک افتخار
استقرار ۳۸ گروه راهداری در جاده‌های لرستان
پیش بینی بارش پراکنده باران در سمنان
دستگیری کلاهبردار ۷۰ میلیاردی ارز دیجیتال در تنکابن
سومین نمایشگاه اسوه در نور گشایش یافت
۵۵ فوتی ناشی حوادث کار در مازندران
آغاز رزمایش تامین و توزیع ۱۷ هزار و پانصد بسته لوازم التحریر کمیته امداد امام (ره) مازندران
حمایت از اشتغال و تولید راهبرد دولت چهاردهم در مازندران
برگزاری کلاس های دانش افزایی صنعت فوتبال درقائم شهر
تبدیل پسماند‌های خشک به گل و سرسبزی در مرکز «گلماند»
جسارت علمی از شاخصه‌های برجسته علامه جعفری بود
اجرای طرح محله محور
اهل کتاب و قلم جایگاهی والا در جامعه دارند
سد خرسان و ماندگان مجوز زیست محیطی ندارند؛منافع مردم خط قرمزم است
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۶ آبان ۱۴۰۴
بسته خبر‌های کوتاه ۲۵ آبان در یک نگاه
اختتامیه جشنواره تئاتر کهگیلویه و بویراحمد در دوگنبدان
ادامه مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین در مهاباد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
شیراز لرزید
هوای اصفهان سالم شد
ختم ۴۲ درصد پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف به سازش
رکورد ۱۹۰ روزه در ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
اطلاعیه دانشگاه تهران درباره حواشی رویدادی در دانشکدگان هنر‌های زیبا
تکذیب استعفای اعضای دولت
بازی‌های همبستگی اسلامی، فربد تالشی هم به نیمه نهایی ساندا رسید
قاچاقچیان تامین کننده گازوئیل صنعت
بارش باران در مناطق مختلف خوزستان
استخدام در صداوسیما - استان مرکزی
محمدی: به نشان المپیک فکر می‌کنم
هادی ساعی: با شهامت به این جوانان میدان دادیم
سانیا کریمی: خوشحالم توانستم دل مردم کشورم را شاد کنم
اتصال ۸ روستای بزینه‌رود با جاده ۱۳ کیلومتری در استان زنجان
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۴ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان  (۱ نظر)
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
افتتاح طرح‌های نوین گردشگری در هفته کیش  (۱ نظر)
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
پرداخت وام برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده در یزد  (۱ نظر)