• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۰۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
علمی و فرهنگی » کتاب و مطبوعات

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» در بازار نشر

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی (رویکرد‌ها و تجربه‌ها» را با گردآوری و ترجمه دکتر «حسن فارسی» عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی تهران وارد بازار نشر کرد.

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی» در بازار نشربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، در بخش مقدمه مترجم آمده است: بازاریابی سیاسی به‌عنوان مفهومی جدید، حکایت استفاده از یک رویکرد تجاری در حوزه سیاست است، چون جریان اصلی بازاریابی ریشه در کسب و کار و تجارت دارد و فرآیندی مدیریتی است که شامل شناسایی پیش‌بینی و پاسخگویی به نیاز‌های مشتریان از راه بهره‌گیری مؤثر از منابع است.
در ادامه این بخش آمده است: بازاریابی سیاسی که امروز با عنوان یک ضرورت و جزئی از زیست سیاسی محسوب می‌شود ذیل رویکرد‌های تعاملی فروش‌محور و بازارگرا و کارکرد‌هایی نظیر محصول، توزیع، هزینه ارتباطی و مدیریت کمپین‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی همانند انتخابات، رفراندوم و مدیریت سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رسانه‌های اجتماعی هم که مبتنی بر فناوری اطلاعات و وب دو می‌باشند مفهومی جوان و نوظهور است.
برخی معتقدند، تولد این مفهوم به سال ۱۹۷۷ بر می‌گردد، اما آنچه که مطرح است مفهوم امروزین رسانه‌های اجتماعی به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد فارغ از سابقه این نوع رسانه، بر کسی پوشیده نیست که این رسانه با ویژگی‌هایی، چون زبان غیررسمی چندصدایی بودن و گفتگو محور در قالب ارتباطات افقی تعریف می‌شود.
در بخش بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ این کتاب می‌خوانیم:
ایالات متحده نخستین کشوری بود که تکنیک‌های بازاریابی آزمون شده در حوزه اقتصاد و تجارت را در ارتباطات سیاسی به کار برد در آن جا به بالاترین سطح پختگی رسید. در کشور‌های دیگر و از جمله کشور‌های اروپایی، بازریابی سیاسی با چند سال تأخیر و حتی در جا‌هایی مثلاً اروپای مرکزی و شرقی با چند دهه تأخیر، اتفاق افتاد. این مربوط به سازگاری و کاربرد ابزار‌های بازاریابی برای تحلیل بازار و اجرای راهبرد‌ها و مبارزات سیاسی حرفه‌ای است.
مترجم در این مجموعه کوشیده است موضوعاتی، چون بازاریابی سیاسی و ارتباطات سیاسی: بازنگری روابط، بازاریابی سیاسی در عصر داده‌های بزرگ، یک دهه فعالیت بازاریابی سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سیاست (با تأکید بر آفریقای جنوبی)، نقش رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی سیاسی: انتخابات محلی ۲۰۱۴ ترکیه و رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی سیاسی و انتخابات سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا را به طور مختصر با نثری روان بازگو کند.
کتاب «رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی سیاسی رویکرد‌ها و تجربه‌ها» در ۱۴۰ صفحه با قیمت نسخه کاغذی ۴۰ هزار تومان و قیمت نسخه الکترونیکی ۲۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.
نسخه الکترونیکی این کتاب را هم می‌توانید از پلتفرم فیدیبو تهیه کنید.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
روزگاری کودکان زیر سایه موسفیدان قد می کشیدند
مقاومت در لبنان وارد مرحله بازدارندگی هوشمند شده است
مسئولیت‌های اجتماعی معادن به‌صورت منسجم، هدفمند و قانون‌مند اجرا شوند
شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستون نظام فرهنگی کشور
کشت زعفران راهکار مقابله با کم آبی
پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی بیمارستان شهید مفتح ورامین
استاد آواز زنجانی در جمع مفاخر میراث ناملموس جهانی
بازارچه میوه با قیمت مصوب به زودی در شهر راه‌اندازی می‌شود
رصد انبارهای کالاهای اساسی در استان تهران؛ هیچ کمبودی وجود ندارد
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
آموزش رایگان مشاغل خانگی به دانش آموزان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۰ آبان ۱۴۰۴
اجرایی شدن زیست بوم‌های دیجیتال دولت
در پی انتشار کلیپ غیراخلاقی منتسب به بازیکن ملوان بندر انزلی
افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش تعاون خورشیدی خراسان جنوبی
بهداد سلیمی: ٣ نشان ایلیا صالحی در شرایطی ویژه به دست آمد
ورود گردشگران لهستانی به خراسان جنوبی
پیکر مادر شهید خاکباز یگانه با حضور مردم شهید پرور قم تشییع شد
فعالیت تولیدی ۱۴ واحد گلخانه‌ای در شهرستان مهاباد
توسعه گام‌های صنعتی با تولید شمش فولاد در خراسان جنوبی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر
قدردانی مردم انگلیس از مرد مسلمانی که جان چندین نفر را نجات داد
باید ذات مداخله‌جوی غرب را بازشناسی کرد
زنجان؛ واحدهای فرآوری کلید توسعه صادرات کشاورزی
چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) آسیب دیده است
ریشه‌کنی گرانی شرط اثرگذاری عملکرد دستگاه‌های نظارتی
مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد
تصویب حسابرسی سال مالی شورای اسلامی شهر تبریز
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
منابع مرحله پنجم کالابرگ برای هفت دهک تامین شد
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۱۹ آبان ۱۴۰۴
زنجان؛ پشت درهای بسته یک مرکز تعویض پلاک
خراسان جنوبی خاستگاه اردو‌های جهادی
بازدید سرلشگر موسوی از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما
استخدام در سازمان صداوسیما  (۱ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
اجرای پویش سلامت علوی طرح شهید رئیسی در بروجرد  (۱ نظر)