حدود ۸۰ درصد مردم مخاطب مجموعههای تلویزیونی در آبان
نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره مجموعههای تلویزیونی در آبان ۱۴۰۰ نشان میدهد ۷۸/۸ درصد مردم در نیمه ابتدایی و ۷۹/۱ درصد در نیمه دوم این ماه مخاطب مجموعههای تلویزیون بودند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی «سرجوخه» از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد مخاطب در نیمه اول و با ۳۲/۹ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان ماه در صدر مجموعههای تلویزیونی قرارگرفته است.
بر مبنای این آمار در نیمه اول آبان مجموعههای تلویزیونی «سرجوخه» از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد و «روزگار جوانی» از شبکه پنج سیما با ۹/۸ درصد بیشترین بیننده را داشته اند و در نیمه دوم این ماه، مجموعه تلویزیونی «سرجوخه» با ۳۲/۹ درصد، «پلاک ۱۳» از شبکه سه سیما با ۱۷/۷ درصد و «روزگار جوانی» با ۸/۹ درصد بیشترین مخاطب را از آن خود کردهاند.
از بین مجموعههای تلویزیونی بازپخش شده سیما، در نیمه اول آبان «دلدادگان» از شبکه آی فیلم با ۱۳/۹ درصد پربینندهترین مجموعه بوده است و مجموعههای تلویزیونی «نون خ ۲» با ۱۳/۳ درصد از شبکه آی فیلم، «زیرخاکی ۱» با ۵/۲ درصد از شبکه یک سیما و «شمعدونی» با ۵/۱ درصد از شبکه تماشا در ردههای بعدی قرار دارند.
در نیمه دوم آبان مجموعه تلویزیونی «نون خ ۳» پخش شده از شبکه آی فیلم با ۱۵/۴ درصد بیننده، بیشترین مخاطب را داشته است. مجموعههای تلویزیونی «بچه مهندس ۱» از شبکه آی فیلم با ۱۰/۶ درصد، «شمعدونی» از شبکه تماشا با ۵/۳ درصد و «زیرخاکی ۲» از شبکه یک سیما با ۵ درصد مخاطب در رتبههای بعدی هستند.
مجموعههای تلویزیونی بازپخش شده شبکههای استانی، ۲۷/۱ درصد بیننده در نیمه اول آبان را داشتهاند و ۲۴/۸ درصد از پاسخگویان غیر تهرانی را در نیمه دوم این ماه به خود اختصاص دادهاند.
در نیمه اول آبان ۳۰/۹ درصد بیننده شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۳ درصد بیننده مجموعههای تلویزیونی شبکههای ماهوارهای بودهاند. در نیمه دوم این ماه نیز ۳۲/۴ درصد متعلق به شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۴ درصد مربوط به شبکههای ماهوارهای بوده است.
۱۵/۷ درصد پاسخگویان، بیننده تکرار مجموعههای سیما در نیمه اول آبان از طریق سایتها و نرم افزارهای اینترنتی بودهاند. ۱۲/۶ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان گزارش شده است.