• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
علمی و فرهنگی » معارف

ارسال آثار به دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)

اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین سال آینده فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در دومین دوره جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیر اجرایی جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در نشست خبری جشنواره گفت: گفت: سالهاست که در حرم مطهر حضرت رضا(ع) و مجموعه آستان قدس رضوی گروه‌های مختلف مردم به فراخور توان و تخصصی که دارند مشغول به خدمت‌رسانی به زائران علی بن موسی الرضا(ع) هستند و اهالی رسانه نیز از جمله این گروه‌های خدمات‌رسان بوده و هستند و این خادمان با انجام فعالیت‌های رسانه‌ای، تولید و نشر محتوا ضمن فراهم کردن زمینه‌ای برای برقراری ارتباط گروه های مختلف مردم با این بارگاه منور، زمینه نشر و ترویج گسترده‌تر فرهنگ رضوی را نیز در جامعه فراهم می‌آورند.


محسن هوشمند درباره جایگاه رسانه‌ها در پویش «همه خادم الرضاییم» اظهار کرد: چند سالی است که پویش «همه خادم الرضاییم» به عنوان یکی از کارهای محوری در آستان قدس رضوی به راه افتاده و رویکرد اصلی آن ارائه خدمت به همت مردم به نام مبارک حضرت رضا(ع) است که اهالی رسانه نیز جایگاه ویژه‌ای در این پویش دارند و با توجه به اهمیت موضوع رسانه در حوزه فرهنگ رضوی، از سال گذشته و به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پایه‌گذاری شد تا ضمن فراهم آوردن زمینه‌ای برای قدردانی از رسانه‌های فعال در حوزه رضوی، بستری را فراهم آورد که آثار رسانه‌ای به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابند.


وی گفت: در نخستین دوره جشنواره حدود 2 هزار و 500 اثر در بخش‌های «رسانه‌های خبری تحلیلی»، «رسانه‌های مجازی» و «رسانه‌های صوتی و تصویری» به دبیرخانه ارسال شد که پس از ارزیابی‌های هیات داوران، همزمان با دهه کرامت برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه قدردانی شدند.


دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: این دبیرخانه در دومین دوره برگزاری خود، چهار هدف مهم را تعیین کرد که شامل «شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی»، «تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین»، «شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی» و «عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی» است و محورهای موضوعی جشنواره نیز شامل چهار بخش «سیره رضوی»، «زائر و زیارت رضوی»، «وقف و نذر رضوی» و «خدمت رضوی» است، ضمن آنکه توسعه بخش‌های جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) است.


همچنین در بخش سیره رضوی، تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل در محور زائر و زیارت رضوی، تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی مورد نظر است.


وی افزود: در محور وقف و نذر رضوی نیز بررسی آثار و برکات موقوفات و نذورات به ساحت مقدس امام رضا(ع) و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان، به نام مبارک آن حضرت و در محور خدمت رضوی تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن در عرصه‌های مختلف خدمات آستان قدس رضوی، در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک ثامن الحجج(ع) مورد نظر قرار گرفته است.


وی در مورد بخش‌های دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: بخش‌های اصلی ارسال آثار نیز شامل «مطبوعات و خبرگزاری‌ها»، «رسانه‌های صوتی و تصویری»، «رسانه‌های مجازی»، «عکس و گرافیگ» و «پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی» است. بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها شامل محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر است. همچنین بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری با تمرکز بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی و بین‌المللی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی است و محصولات تولید شده شامل بخش‌های پست شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام ،‌توییتر ،‌....)، حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی( اینستاگرام ،‌توییتر ،‌....) و بخش ویژه طراحی بازی و نرم افزار( رایانه و تلفن همراه) خواهد بود.


عضو هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هم دراین نشست با اشاره به اینکه حرم مطهر رضوی در کنار اینکه یک زیارتگاه برای عموم مردم است پناهگاهی در حوزه معنویت نیز بشمار می رود، گفت: حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و آستان قدس رضوی، یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های نشر معارف اسلامی است که این امر اهمیت این جشنواره را نشان می‌دهد.


دکتر حمیدرضا مقدم‌فر حرم مطهر رضوی را پناهگاه معنوی مردم دانست و اظهار داشت: حرم رضوی، در کنار اینکه یک زیارتگاه است، مرکز و کانونی برای اتصال مردم به خدا، معارف اهل بیت(ع) و توسل و ادعیه آنهاست و به عبارتی حرم مطهر همچون پناهگاهی برای مردم در حوزه معنویت است که با توجه به برگزاری برنامه‌ها و جلسات مختلف در آن، به مرکزی برای تولید معارف دینی نیز تبدیل شده است.


وی افزود: اهالی رسانه با حضور فعال خود در بخش‌ها و قالب‌های مختلف جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، حضوری جهادی در تبیین معارف دینی، قرآنی و تشییع دارند و امروزه دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) با تمام ابزارهای رسانه‌ای خود و جنگ روانی، شناختی و ادراکی، تلاش می‌کنند افکار عمومی مردم را از معارف قرآن و اهل بیت(ع) دور کنند و در چنین شرایطی حضور فعال اهالی رسانه در یک جشنواره دینی مانند جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در مقابل دشمنی که می‌خواهد مردم را از این عرصه دور کند، جهاد رسانه‌ای برای تبیین معارف دینی خواهد بود.


عضو هیئت علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان نیز گفت: سخنان اخیر ایشان، یک فراخوان در عرصه جهاد تبیین بود و مخاطب آن فقط مداحان اهل بیت(ع) و وعاظ نیستند بلکه این یک فراخوان برای تمام نخبگان کشور در عرصه جهاد تبیین بود.


وی ادامه داد: سردار سلیمانی هم در عرصه جهاد سخت و دفاع از حرم اهل بیت(ع)، عالی‌ترین مقام را داشت و والاترین شهید این عرصه بود که در عرصه جهاد تبیین هم موفق بود.
آقای مقدم‌فر شرکت در جشنواره را همانند خادمی امام رضا(ع) خواند و گفت: مشارکت اهالی رسانه در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) مانند شرکت در دیگر جشنواره‌ها، یک مسابقه و رقابت نیست بلکه به نوعی خادمی امام رضا(ع) است و شرکت‌کنندگان در آن، باید تولیدات خود را به عنوان نوعی خدمت به آستان حضرت رضا(ع) و فرهنگ اهل بیت(ع) در نظر بگیرند و بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، حرکت خود به سمت جبهه را از زیارت حرم رضوی آغاز می‌کردند و با امام رضا(ع) عهد و پیمان می‌بستند، چه خوب است اهالی رسانه نیز ورود به عرصه جهاد تببین را با شرکت در جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) و از حرم مطهر ایشان شروع کنند.
مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
صدور و دریافت شناسنامه نوزادان به صورت غیر حضوری در چهارمحال و بختیاری
بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع کشاورزی در هیئت نظارت مجمع
عیادت رئیس دانشگاه تبریز از دانشجوی مصدوم این دانشگاه
شورای عالی راهبردی بستری برای همدلی و توسعه استان قزوین
واکاوی ابعاد سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای پدیده تروریسم در شیراز
سرپرست فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان منصوب شد
درگذشت پدر شهید کورش کلاه کج در رامهرمز
خوشایندسازی محیط خدمتی با جدیت دنبال می‌شود
کشف و پلمب یک واحد تولیدی غیرمجاز کره در قم
برگزاری کلاس عملی و آموزشی کاشت گیاهان مرتعی و دارویی در خرم آباد
آغاز سرشماری کل و بز در استان زنجان
اصلاح حکمرانی آب با اولویت مصرف در دستور کار مجلس و دولت
آغاز مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان شرقی
آدرس محل توزیع برنج دولتی در شهرستان بویراحمد
اخبار البرز در یک نگاه در روز دوم دی
افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در دستور کار
کشف قرص‌های غیرمجاز در تالش
کشف و ضبط ۹۰ کیسه آرد یارانه‌ای قاچاق در مهاباد
پیروزی صدرنشینان در هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال بانوان
اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای واردات ماشین آلات صنعت نساجی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازگشت حدود ۷ میلیون افغان به کشورشان
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
آغاز بارش پراکنده برف از امشب در همدان
رشد نقدینگی به ۴۱ درصد رسیده است
نداجا در فاصله ۳ هزار کیلومتری از منافع ایران دفاع می‌کند
جبران کسری حقوق کارکنان با کالابرگ
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱ دی
لیگ نخبگان آسیا؛ صعود قطعی تراکتور با برتری مقابل الدحیل
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی
امروز؛ پایان مهلت نام نویسی آزمون پذیرش دانشجو معلم
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس
مدارس ابتدایی استان تهران جز فیروزکوه و رباط کریم مجازی شد
فوتبال باشگاهی اروپا؛ برتری بارسا و بایرن در شب شکست یونایتد
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۶ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
آمریکا ۱۰۴ غیرنظامی را کشت  (۱ نظر)
اژه‌ای: مقابله دستگاه قضا با فساد، گزینشی نیست  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)
توقیف سومین نفتکش عازم ونزوئلا از سوی آمریکا  (۱ نظر)
برگزاری یادواره شهدای کارگر بسیجی در مشهد  (۱ نظر)