• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۴۵۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
اقتصادی » صنعت
وحید ذاکری گزارش می دهد؛

صفحه کلاچ داخلی بخریم یا خارجی؟

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت می‌گوید: واردات قطعات خودرو و تعرفه آن کنترل شده و فقط در حد رقابت با محصول داخلی وارد می‌شود؛ در این بین تولیدکنندگان قطعات خودرو، واردات کالا‌های مشابه تولید داخل را عامل کاهش میزان تولید و باعث تعطیلی کارخانجات داخلی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ صفحه کلاچ خودرو جزء قطعاتی محسوب می‌شود که پیوسته درگیر است و با هر بار فشار پدال چندین قطعه در خودرو برای انتقال نیرو به چرخ‌ها درگیر می‌شود.
 
مهرداد آلان تولیدکننده صفحه کلاچ می‌گوید: واردات محصولات کم کیفیت، میزان تولیدات ما را کاهش داده، مثلا تکان خوردن اتاق و موتور ماشین - نداشتن شتاب ماشین و نیاز به دنده سنگین، از ایرادات دیسک و صفحه وارداتی است.
 
اما از مزایا محصولات داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
در تولید لنت‌های صفحه کلاچ از موادی با ضریب اصطکاک بالا به منظور جلوگیری از سرخوردن کلاچ در شتاب گیری و شیب‌روی بهره گرفته شده و افزایش طول عمر را به دنبال دارد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
 
هیچ یک از مواد اولیه استفاده شده در گروه فلزات سنگین (سرطان زا)، فیبر‌های آروماتیک (بوی نامطبوع) و حلال‌های آلی (گرد حساسیت‌زا) قرار نمی‌گیرند.
 
مواد اولیه مورد استفاده در تولید لنت‌ها و فنر‌های خورشیدی دارای مقاومت حرارتی بالاست تا در صورت استفاده طولانی مدت و یا افزایش دما کیفیت کاهش پیدا نکند.
 
نخستین شرکت استفاده کننده از تکنولوژی H.E.C در کلاچ‌های خودرو‌های سواری به منظور کاهش فشار وارده به پای راننده (عملکرد نرم) و تغییر ندادن این وضعیت تا اتمام عمر مصرفی است.
 
لنت‌های اصطکاکی استفاده شده در صفحه کلاچ که معمولا با استفاده از چسب و پرچ بر روی هسته فلزی صفحه ثابت می‌شوند دارای جنسی متفاوت از لنت‌های ترمز است و معمولا سخت‌تر و مقاومت حرارتی بالاتری دارند، اما این سخت شدن پیامد‌های مکانیکی دیگری همچون: شکنندگی، ضریب اصطکاک پایین و… را به دنبال دارد.
به دنبال سخت شدن جنس لنت‌ها و در نتیجه‌ی آن کاهش ضریب اصطکاک باید قدرت فنر‌هایی که فشار لازم برای درگیری دیسک و صفحه کلاچ را با فلایول تامین می‌کنند افزایش یابد، افزایش قدرت فنر‌ها موجب سفت شدن پدال کلاچ و یا اصطلاحا عملکرد خشک کلاچ می‌شوند.
 
از سوی دیگر یکی از نشانه‌های رایج در کیت کلاچ‌های معمولی در هنگام کاهش ضخامت لنت‌ها و نزدیک شدن به پایان عمر، سفت‌تر شدن پدال کلاچ است، مهندسان داخلی با بازطراحی بخش فنر‌های خورشیدی توانستند این اختلاف فشار میان کلاچ نو و کارکرده را بخوبی کاهش داده و ترکیب این دو تکنولوژی را تحت عنوان کلاچ با بازده بالا (H.E.C) به بازار خودرو عرضه کنند.
 
طبق آمار انجمن قطعه سازان بطور میانگین بازار داخلی در سال به ۴ میلیون و ۶۵۷ هزار کیت کلاچ نیازمند است که تولیدکنندگان ظرفیت تولید بیش از ۵ میلیون کلاچ را دارند، اما تولیدکنندگان می‌گویند با وارادت کلاچ‌های چیینی، فقط دو میلیون کلاچ تولیدی روانه بازار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بی توجهی به اصولی ایمنی جان شهروندان را به خطر می اندازد
بازگشت مس سونگون به صدر جدول لیگ دسته یک کشور
برگزاری مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه تبریز
۲۸۰ میلیارد ریال برای توسعه ارتباطات روستایی منطقه آزاد ماکو هزینه شده است
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
ثبت‌نام بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی در طرح ملی ایران دیجیتال
اتصال ۷ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
دبیرشورای فرهنگی وزارت ارتباطات:از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای تولید محتوای دینی و مذهبی حمایت می کنیم
افتتاح نخستین مرکز تخصصی حفاظت و تیمار فوک خزری در گیلان
دیدار معاون رئیس جمهور با خانواده شهیدان صفاییان و محمدی
سفر معاون حقوقی وزارت ارتباطات به ارومیه
تصویب ۲۴۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای طرح‌های آموزشی در خوی
پروازهای دبی، اربیل وکیش از فرودگاه ارومیه در دست بررسی است
سوگواره یاس نبوی در ۱۰ بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می شود
برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه ۲۹ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۴ به افق ارومیه
دستگیری سارقان تابلو فرش‌های ۲۰میلیاردی در تبریز
تعطیلی مرز تمرچین پیرانشهر ؛ امروز و فردا
استقبال از پیکر پنج شهید گمنام در گلستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
فوت فرزاد خوش برش در بیمارستان 
دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک استانهای ساحلی پنج کشور
پیروزی تیم فوتبال ابومسلم مشهد مقابل دریای آرین بابل
طلای هادی ساروی در کشتی فرنگی بازی‌های کشورهای اسلامی
اجرای برج‌ نگاره «قهرمان» بر پیکره برج آزادی
سیاست‌های تشویقی برای فرزند آوری باید افزایش یابد
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶؛ قرعه کشی پلی آف بین قاره‌ای، فردا در زوریخ
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۲۸ آبان ۱۴۰۴
صعود ساروی و هدایتی به پیکار پایانی
حکیم ۷۰ ساله ایجرود؛ بیست و سه کتاب با نور مکتب‌خانه
پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی
تقویم و اوقات شرعی چهاشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
پیشرفت چشمگیر سیل‌بند خدابنده
سردار شکارچی: قدرت موشکی ایران دشمن را شگفت‌زده کرد
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۸ آبان ۱۴۰۴
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۲ نظر)
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)