• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۴۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۶
اجتماعی » انتظامی و حوادث

علائم ترافیک کنترلی در خط ریلی مشهد - یزد فعال بود

معاون مسافری راه آهن گفت: علائم ترافیک کنترلی مرکزی فعال بوده و روی خط مانعی نداشتیم که این سامانه‌ها فعال شوند ممکن است بیل مکانیکی آنی نزدیک به قطار شده یا نزدیک خط بدون توجه به فاصله مجاز متوقف بوده است که منجر به برخورد با قطار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای میرحسن موسوی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: ساعت ۵:۲۰ دقیقه صبح امروز قطار مشهد به یزد در بلاک عباس آباد درحال حرکت بود که متاسفانه به دلیل توقف بیل مکانیکی در کنار خط و برخورد با آن از خط خارج شد.
او ادامه داد: قطار مسافری دارای ۱۰ سالن مسافری و یک سالن رستوران بود که در اثر این برخورد سه واگن این قطار واژگون شد.
آقای موسوی درباره دلیل وجود بیل مکانیکی در آن منطقه گفت: درشب حادثه کارگاه بهسازی خط راه آهن فعال بود و بیل مکانیکی متعلق به همین کارگاه است البته به غیر از بیل مکانیکی، کارگران فنی خط هم در محل تا ساعت ۴ و نیم صبح مشغول به کار بودند، ساعت ۴ و نیم صبح اطلاع دادند که عملیات بهسازی خط تمام شده و خط آزاد است.
معاون مسافری راه آهن افزود: قبل از وقوع حادثه، یک قطار باری و یک دیزل از محل حادثه عبور کردند و این قطار مسافری که از محل عبور می‌کرد با بیل مکانیکی که کنار خط متوقف بود برخورد کرد البته بیل مکانیکی باید با رعایت فاصله از خط توقف می‌کرد که متاسفانه نزدیک یا چسبیده به خط متوقف بوده است که قسمتی از بیل مکانیکی با پیشانی لوکوموتیو برخورد کرد و بعد از آن هم با واگن شماره یک برخورد داشته است که در پی آن واگن‌های ۲، ۳ و ۴ هم از خط خارج و واژگون شدند.
آقای موسوی گفت: این قطار در زمان حادثه ۳۷۶ نفر مسافر داشت که از طبس به سمت یزد در حرکت بود، از این تعداد ۱۹ نفر مهماندار و خدمه قطار و ۴ نفر هم لوکوموتیو ران و کمک لوکوموتیو ران بودند.
او درباره آمار احتمالی مفقودی هم افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از محل، گزارش مفقودی نداشتیم، اما اسامی مسافران را در اختیار مسئولان محلی قرار دادیم، اسامی مصدومان و تعداد مسافری که با قطار فوق العاده به ایستگاه طبس و از آنجا با اتوبوس به یزد منتقل شدند هم در اختیار مسئولان قرار دادیم البته برخی از مسافران همراه مصدومان سوار خودرو‌های اورژانس شدند.
معاون مسافری راه آهن گفت: زمانی که به ما وقوع سانحه اعلام شد ستاد بحران در راه آهن تشکیل شد و بلافاصله اطلاع رسانی به مسئولان استانی، سازمان امداد و نجات، سازمان هلال احمر و سازمان اورژانس کشور انجام شد.
او با اشاره به اینکه اطلاع رسانی‌ها تا ساعت ۶ صبح انجام شد افزود: این اطلاع رسانی از طریق مدیران کل یزد و طبس به مقامات استانی صورت گرفت و ستاد بحران تشکیل شد.
وی درباره زمان رسیدن اولین تیم امداد به محل حادثه هم گفت: پاسخ این سوال را باید سازمان امداد و نجات و اورژانس بدهند.
او ادامه داد: بعد از اطلاع از وقوع حادثه کمیسیون عالی سوانح به محل اعزام شد تا مسائل را قبل از حادثه، زمان حادثه و بعد از حادثه با جزئیات بررسی کنند و علت وقوع این حادثه و همچنین متخلفان را در بروز این حادثه اعلام کنند.
آقای موسوی گفت: کارگاه بهسازی خط که در محل حادثه در حال عملیات بوده است در ساعت چهار و نیم صبح اعلام کردند عملیات تمام شد بنابراین باید محل، مسیر خط و اطراف خط برای حرکت قطار کاملاً آزاد می‌شد البته قبل از حادثه قطار باری و دیزل منفرد از محل عبور کردند و زمانی که قطار مسافری به محل رسیده است باید توسط کمیسیون عالی سوانح بررسی شود چه اتفاقی افتاد که بیل مکانیکی نزدیک خط بوده و با لوکوموتیو برخورد کرده است.
او افزود: در این خط ریلی سامانه علائم سی تی سی (ترافیک کنترل) و‌ای تی سی فعال بوده است البته روی خط مانعی نداشتیم که این سامانه‌ها فعال شوند بلکه اتفاقی که افتاده یا احتمالا آنجا بیل مکانیکی آنی نزدیک خط شده یا نزدیک خط بدون توجه به فاصله مجاز متوقف بوده است که منجر به برخورد با قطار می‌شود.
معاون مسافری راه آهن بابیان اینکه این مسیر در حال حاضر یک طرفه می‌باشد گفت: تا این لحظه بودجه‌ای برای دو خطه کردن این مسیر پیش بینی نشده است البته جزو برنامه‌های راه آهن بود که از طریق سرمایه گذاری این کار را انجام دهد، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
او ادامه داد: سرمایه گذار از طریق مناقصه انتخاب می‌شود در مناقصات قبلی سرمایه گذاری که این خط را شروع کند نهایی نشده بود از طرف دولت هم ردیف بودجه یا اعتباری برای این کار در اختیار راه آهن قرار نگرفته بود.
او افزود: اگر سرمایه گذار بخش خصوصی باشد از طریق راه آهن قابل بررسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
قتل یک استاد دانشگاه به‌دست قاتلان اجاره ای در گتوند
حال و هوای این روزهای مدینه منوره
برگزاری یادواره شهدا در دورود
استمرار آلودگی هوا در سمنان
همه مراکز آموزشی لرستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری شد
تکرار مواضع ممدانی ضد ترامپ بعد از دیدارش با ترامپ
تشییع پیکر‌های مطهر شهدای فاطمی در ضاحیه بیروت
خبر‌هایی از برنامه ریزی برای اجرای طرح های آب رسانی در جنوب دامغان
زلنسکی و دوراهی شرافت یا شراکت
اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در کیش
تمدید نشدن بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی
آتش‌سوزی جنگل‌ها معضل جهانی است
وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شوش به اهواز
سوگواره آیینی «یاس کبود» برگزار شد
تمام واحد‌های قضایی استان البرز در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دورکار شدند
نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن ۲۰۲۵ پاکستان
پایان کار نمایشگاه فرصت‌های صادراتی گلستان در ترکمنستان
ایجاد رشته‌های مهارتی و علوم پایه در دانشگاه آزاد بروجن
پخت سمنو نذری در چهارمحال و بختیاری
پُرشدن سبد تولید زیتون کشور با بیش از ۱۴ هزارتن محصول باغ‌های رودبار تاکنون
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تعطیلی مدارس آذربایجان غربی فردا سه‌شنبه
فرار رئال از شکست
جهان می‌تواند بدون آمریکا به کار خود ادامه دهد
آخرین وضعیت کیفیت هوای شهر‌های آذربایجان غربی؛ ۳ آذر ۱۴۰۴
تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران
پزشکیان: شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
تمامی مقاطع تحصیلی استان‌تهران بجز فیروزکوه غیرحضوری شد
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت مرتضی رضیعی
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
مدارس سراسر استان سه‌شنبه و چهارشنبه غیرحضوری شد
مدارس سیستان بلوچستان در روز‌های پایانی هفته غیرحضوری شد
تشییع پیکر ۱۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)