• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۴۷۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
سیاسی » مجلس
رضایی:

مقصران سانحه خروج قطار طبس - یزد از ریل را به مردم معرفی می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیته بررسی سانحه باید مستقل از وزارت راه باشد، گفت: کمیته بررسی سانحه ذیل شرکت راه آهن تشکیل شده که خود متولی بوده و باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد.

مقصران سانحه خروج قطار طبس - یزد از ریل را به مردم معرفی می‌کنیمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح بازدید میدانی از محل سانحه خروج قطار از ریل در مسیر طبس - یزد، گفت: جهت بررسی میدانی ابعاد و علل وقوع سانحه خروج قطار از ریل، به همراه علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس و عضو کمیسیون عمران در محل سانحه حاضر شدیم. روز گذشته نیز علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج به نمایندگی از کمیسیون عمران به همراه تیمی از کارشناسان جهت بررسی حقوقی ابعاد حادثه در محل حاضر شده بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل وقوع سانحه خروج قطار از ریل در مسیر طبس – یزد، افزود: در وقوع این سانحه دردناک که منجر به فوت تعدادی از هموطنانمان شد، عوامل متددی دخیل بود است، از جمله قصور شرکت پیمانکاری که در این محل کار انجام می‌داد تا «سرعت غیرمجاز» لوکوموتیوران چرا که در این مسیر سرعت مجاز حداکثر ۳۰ کیلومتر بوده در حالی که قطار حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

وی ادامه داد: همچنین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن نیز مکلف بودند اقداماتی نظیر اطلاع رسانی مناسب در خصوص پایان مسدودی مسیر، حرکت قطار، کنترل مسیر و اجرای سیستم هوشمند برای کنترل سرعت لوکوموتیور در طول مسیر انجام دهند که عدم اجرای این موارد نیز از جمله دلایل بروز چنین سانحه‌ای است؛ بنابراین تنها یک عامل در این سانحه تاثیر گذار نبوده که با قاطعیت اعلام کنیم و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در حال حاضر نیز کمیته بررسی سانحه توسط وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن تشکیل شده و در حال بررسی ابعاد این سانحه است، اما در این کمیته نوعی تعارض منافع وجود دارد، چرا که شرکت راه و آهن خود متولی این موضوع بوده و باید پاسخگو باشد، اما عملاً کمیته سوانح ذیل مجموعه وزارت راه و شرکت راه آهن تشکیل می‌شود؟! 


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این که وزیر راه شخصاً در محل سانحه حضور پیدا کرده و مسئولیت را بر عهده گرفته اند کار بسیار ارزشمندی است، اما این موضوع باید برای همیشه حل شود و دستگاه‌های که در حوادث مختلف ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی دخیل بوده باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند نباید مسئول تشکیل کمیته بررسی سوانح باشند بلکه این کمیته باید مستقل و خارج از وزارت راه تشکیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مسیر‌های ریلی ما به شبکه تلفن همراه متصل نبوده و در صورت وقوع سانحه در مسیر امکان اطلاع رسانی به موقع وجود ندارد تصریح کرد: در این سانحه نیز به دلیل نبود شبکه تلفن همراه اطلاع رسانی به مرکز مدیریت بحران استان و در خواست امداد بسیار دشوار بوده است؛ بنابراین حتما باید خطوط ریلی کشور به تلفن همراه متصل شوند. از طرفی راه‌های دسترسی به شبکه‌های ریلی برای مدیریت بحران و امداد رسانی مناسب نبوده و این امر موجب تاخیر در امدادرسانی به مصدومان احتمالی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از بازدید میدانی گزارشی جامعی تهیه کرده و مسببان این سانحه را به بدون تعارف به مردم معرفی می‌کنیم. در تهیه گزارشی که کمیته بررسی سوانح و کمیسیون عمران انجام می‌دهند نباید سرعت فدای دقت شود و از طرفی نباید به حدی طولانی باشد که مردم نا امید و بی اعتماد شوند از این رو باید در تدوین گزارش‌ها تمامی قوانین بالادستی، استاندار‌ها و بررسی نظر کارشناسان و متخصصان رعایت شود. از طرفی روز یک شنبه و دوشنبه هفته آینده نیز جلسه‌ای پیرامون بررسی حادثه ریزش ساختمان متروپل و خروج قطار از ریل در محل کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
درخشش ورزشکاران بیماران خاص چهارمحال و بختیاری در مسابقات منطقه‌ای کشور
تشکیل دبیرخانه همایش وفاق ملی در داران
برگزاری سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در توکهور و هشتبندی
قطعی برق در بروجن
آتش سوزی در مجتمع ۱۰ واحدی در خیابان آل محمد
تشییع پیکر مادر شهید فتح‌الله زمانی در گچساران
هومر عباسی به فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت رسید
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام
اوقات شرعی دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ به افق یزد
شناگر ایران در ماده ١٠٠ متر قورباغه پنجم شد
بهره برداری از دو طرح در روستای کبوتر آباد اصفهان
بهره برداری از هنرستان ۶ کلاسه در کوشک اندیکا
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
تقویم روز و اوقات شرعی نوزدهم آبان به افق آبادان و خرمشهر
اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در اسفراین نجات بخش چند بیمار نیازمند
قهرمانی تیم دانشگاه پیام نور ایران در بسکتبال ۳ نفره سوپرفینال روسیه
عملکرد یکساله دولت در اجرای برنامه هفتم به صحن مجلس رسید
صعود تیم تنیس روی میز مردان ایران به نیمه‌نهایی
بزرگداشت شهدای دانش آموز دفاع مقدس ۱۲ روزه در کشور
ثبت «گل رز» عربستان ربطی به «گل محمدی» ایران ندارد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
خام فروشی در زنجیره فولاد
وقوع زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
عراقچی: فعلا امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد
ادعای رسایی درباره انتصاب دادستان دستگیر شده، صحت ندارد
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
حل تنش افغانستان و پاکستان محور گفتگوی متقی و عراقچی
رویای تغییر نظامی که کابوس آمریکا شد
تسهیلات وام ازدواج  (۲ نظر)
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)