پخش زنده
امروز: -
طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری در ۳ مرحله اجرا شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳ مرحله اجرا شده است که جهاد دانشگاهی درمرحله سوم این طرح توانسته است ۷۰۸ نفر را به بازار کار متصل کند.
سیروس رضایی افزود: در طرح توسعه مشاغل خانگی ۲ هزار و ۹۴ نفر در شهرستانهای مختلف استان ثبت نام کردند.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳ مرحله اجرا شده است گفت: مرحله اول ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی بوده، مرحله دوم توانمند سازی، ارزیابی، استعداد بخشی، هدایت متقاضیان و آموزش بوده است.
رضایی شرایط ورود به سامانه توسعه مشاغل خانگی را تشریح کرد و گفت: فرد باید از حداقل سن قانونی برخوردار باشد، شغل تمام وقت نداشته باشد، بیمه تامین اجتماعی نباشد.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم هزارو ۲۸۴ نفر متقاضی ارزیابی شدند گفت: بعد از استعداد یابی و توانمند سازی افراد متقاضی به یک هزار و ۱۷۲ نفر رسید.
رضایی با اشاره به اینکه در مرحله دوم مشاورههای عمومی و تخصصی به افراد در زمینه افزایش مهارتهای فردی و اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس و نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی، ایجاد فروشگاههای اینترنتی، تامین مواد اولیه ارزانقیمت، برندسازی و تهیه شناسنامه برای محصول، توزیع در بازار و بستهبندی و نحوه قیمتگذاری صورت گرفت گفت: در این دوره هزارو ۳۲نفر از متقاضیان از مشاورههای عمومی و ۹۱۴ نفر از مشاوره تخصصی برخوردار شدند.
وی گفت: بعد از دادن مشاورههای تخصصی افرادی که میتوانند و شرایط لازم را داشته باشند به آنها آموزشهای لازم داده میشود که این آموزشها و توانمند سازی بر اساس سطح مهارت افراد در ۳ بخش عمومی، تخصصی و مهارتی برگزار میشود.
رضایی مدت ساعت آموزشهای عمومی برای توسعه مشاغل خانگی را ۵ ساعت، تخصصی ۸ ساعت و مهارتی را حداقل ۱۶ و حداکثر ۳۰ ساعت عنوان کرد.
به گفته وی: تا کنون ۸۶۹ متقاضی از آموزشهای عمومی بهرهمند شده اند و افرادی که در گروههای تخصصی و عمومی شرکت کرده اند به ۸۱۶ نفر رسیده اند.
رضایی مرحله سوم طرح را اتصال به بازار دانست و خاطر نشان کرد: فرد محصولی که تولید کرد باید بتواند در بازار به فروش برساند که تا کنون جهاد دانشگاهی ۷۰۸ نفر را به بازار کار متصل کرده است.
وی یادآور شد: یکی از مهمترین عوامل برای فروش محصولات خدمات کیفی سازی و استاندار سازی محصول بود که جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعهای تلاش کرد که با آموزشها و توانمند سازیها بتواند به توسعه کسب و کار کمک کند.
رضایی به فراهم کردن زمینه فروش محصولات اشاره کرد و یاد آور شد: برگزاری نمایشگاهها در سطح ملی، استانی و محلی فرصتی است برای اینکه افراد بتوانند از این ظرفیت برای فروش محصولات خود استفاده کنند.