• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۵۵۳۳۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

سرمایه گذاری روس‌ها بهترین تضمین در بهره برداری پایدار از راه آهن رشت ـ آستارا

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: برای بهره برداری بلند مدت از خط آهن رشت ـ آستارا و بازاریابی پایدارتر، سرمایه گذاری مستقیم یا مشارکتی روس‌ها بهترین تضمین کننده است.

آقای سبحان نظری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب، کشور‌های جنوب و شمال اسیا به ویژه کشور‌های هندوستان و روسیه کالا‌های تجاری خود را در بستر این مسیر عمومی با هم تجارت می‌کنند و ویژ گی شاخص این راهگذر برای کشور ما این است که مسیر اصلی آن از خاک جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته گفت: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های این راهگذر علاوه بر درامدزایی، در صادرات و واردات کشور ما نقش آفرین است بر این مبنا که بستر لجستیگی مناسبی برای انجام تجارت بین المللی تجار ما فراهم می‌کند به ویژه در صادرات کالا‌های ایرانی به کشور‌های تحت نفوذ این راهگذر می‌تواند اثرگذار باشد.
سبحانی افزود: مسیرهای تعریف شده اين راهگذر در ایران ، مسیرهایی هستند که نقاط مرزی جنوبی و بندرگاه های حوزه خليج فارس   را به نقاط مرزی شمالی، اعم از دریایی و ریلی یا جاده ای متصل می کند.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته افزود: خط آهن رشت آستارا در غرب درياي خزر در حقیقت یکی از حلقه های مفقوده شاخه غرب خزر در کریدور شمالی است که در صورت اجرا می تواند مسیر کاملا ریلی درون ایران را برای کریدور شمال جنوب فراهم کند.

سبحان نظری گفت: خط آهن رشت ـ آستارا، خط اهن ۱۶۰ کیلومتری است که به احتمال زیاد با هزینه حدود ۵۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار برای تملک زمین و ساخت اجرا خواهد شد که در صورت اجرا پس از حدود ۵ سال، قابلیت جذب ۱۰ میلیون تن بار را دارد و براورد کارشناسان این است که این خط پوشش دهنده غرب کشور روسیه است و از آنجایی که صنایع روسیه و جمعیت عمده آن در غرب این کشور مستقر هستند امکان این را دارد که خیلی زود به حد ظرفیت و جایگاه اقتصادی بالایی برسد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که (دیدار اخیرشان با رئیس جمهور روسیه) خط آهن رشت- آستارا، منفعت دو طرفه هم برای ایران و هم برای روسیه دارد، افزود: بهتر است برای بهره مندی بلندمدت و پایدار از این منافع دو طرفه، سرمایه گذاری دو طرفه و مشارکتی در قالب BOT (ساخت، بهره برداری و انتقال) انجام شود.

نظری در ادامه به دلایل خود برای سرمایه گذاری روسیه اشاره کرد و گفت: کشور ما در محدودیت بودجه‌ای است و با توجه به اینکه این طرح گران قیمت است باید از مدل‌های سرمایه گذاری متنوع تری استفاده شود.
به گفته دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، یکی از مهمترین عواملی که باعث انگیزش در روس‌ها برای استقبال از این مسیر شده جنگ اخیر آن‌ها با اوکراین است که لازم است برای بهره برداری بلندمدت از مسیر خط رشت ـ آستارا و بازاریابی پایدارتر در این مسیر تضمین کافی داشته باشیم که سرمایه گذاری روسیه می‌تواند بهترین تضمین باشد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
این مدل سرمایه گذاری، بسیار خوب و پایدارهست
حتما می خوان سالهای سال کانکس عوارضی بزنن تا با دریافت پول عوارض از ملت ایران چندین برابرش را دربیارن
حتما می خوان سالهای سال کانکس عوارضی بزنن تا با دریافت پول عوارض از ملت ایران چندین برابرش را دربیارن
خط ریلی راه آهن در غرب درياي خزر باید خط ریلی زیبایی باشه و از کنار دریا و جنگل رد بشه.
بنظرم بعد ساخت باید امتحانش کنیم.
نظر شما
آخرین اخبار
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سی ام آبان ۱۴۰۴)
زعفران، میراثی کهن برای آیندگان
استحمام کوتاه‌تر، صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعبی آب در زنجان
دستور کار ایثارگران در زنجان؛ از ارتقای جایگاه فرزندان شهدا تا ساماندهی گلزار‌ها
تصویب ۶۲ مصوبه در میز خدمت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت
هیدج ،شهری با گام های کتانی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده است
برپایی نمایشگاه اسوه بسیج در اهر
لزوم حفظ وحدت و اطاعت از رهبری در جامعه اسلامی
رتبه برتر شهرستان میانه در جذب اعتبارات بانکی
معاون وزیر صمت: سیاست کاهش توقف تولید در فولاد و صنایع معدنی در صدر دستور برنامه‌های ایمیدرو است
رونمایی از مجموعه وصایای کامل شهدای آذربایجان‌شرقی
مقاومت پیروز اصلی انتخابات عراق بود
راه اندازی سامانه راه نیکان مراکز نیکوکاری در استان زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان؛ ۳۰ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۳۰ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی کیش از دریچه دوربین
معرفی تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی تنیس ساحلی BT۵۰
درخشش دانش آموز شاهین‌دژی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان باروق
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
­کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ۱ نشان طلا و ۱ برنز ایران در ۲ وزن نخست
سومی ایران در جدول مدالی بازی‌های همبستگی اسلامی تا پایان روز دوازدهم
حل مشکلات ترافیکی شرق مازندران با ساخت یک پل
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
­رحمان عموزاد نخستین آزادکار طلایی ایران
تازه ترین تصاویر حضور وزیر میراث فرهنگی در زنجان
ماجرای چند ماه هدر رفتن آب
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام صدیقی
شهادت دو تن از پاسداران در حین آموزش سلاح نیروهای پاسدار جوان
سفر رئیس جمهور به قزوین
تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام
شیوه جداسازی یارانه‌های اعضای خانوار تغییر کرد
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
بزرگداشت هفته بسیج در زنجان با ۲ هزار عنوان برنامه
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)