• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۶۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
اقتصادی » صنعت

در بدنه خودرو‌ها، همچنان از فولاد‌های قدیمی استفاده می‌شود

مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تغییر نوع فولاد مصرفی موجب کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی در برخورد‌ها می‌شود.

آقای باقرزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما افزود: اگر بخواهیم فولاد به روز دنیا را برای خودروسازان تولید کنیم، ضعف داریم ضمن اینکه از میزان تولید فولاد ساز خواهد کاست، بطوری که از تولید ۷ میلیون تنی فولاد مبارکه، درصد قابل ملاحظه‌ای از تولید کم می‌شود؛ البته ورقی که اکنون استفاده می‌شود غیر استاندارد نیست.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
 
مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه اکنون افزایش استحکام بدنه خودرو به دنبال کاهش بدنه خودروست، گفت: به دنبال افزایش استحکام بدنه خودرو هستیم که راه آن تنها از طریق افزایش ضخامت بدنه خودرو میسر نمی‌شود بلکه نوع و جنس فولاد مصرفی نیز موثر است. 
 
باقری ادامه داد: بر اساس یکی از طرح‌های تعریف شده ۱۰ ساله در سایپا، یکی از اهداف این بود که تا سال ۱۴۰۰، به تدریج نوع فولاد مصرفی تغییر پیدا کند و به جای فولاد فوق کششی از فولاد پراستحکام کم آلیاژ که اکنون در خودرو‌های به روز جهان استفاده می‌شود، استفاده کنند. 
 
وی اضافه کرد: در سال ۱۹۹۴ میلادی کنسرسیومی (مجموعه) از ۳۵ کشور جهان با هدف استفاده از ورق‌های فولادی در بدنه خودرو، تشکیل شد که این کار کاهش وزن بدنه خودرو و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌ها را به دنبال داشت. آنچه در مورد فولاد مورد استفاده در صنعت خودرو مطرح می‌شود، بحث مربوط به ضخامت بدنه خودرو است؛ در گذشته ضخامت بدنه اگر در پیکان ۸۸ صدم میلی متر بود، اکنون در خودرو‌های جدیدتر مثل پژو، سمند و محصولات سایپا مانند پراید و تیبا به ۷ دهم کاهش پیدا کرد که ابعاد مصرفی استفاده شده، همان استاندارد‌ها در خودروسازان اروپایی و بین المللی مانند پژو سیتروئن است. 
 
مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه نیاز داخل به فولاد مصرفی را خودمان باید تامین کنیم، گفت: بیشترین استفاده از ورق فولادی در لوله سازی، ساختمان سازی، اسکلت و سازه‌های فولادی است که ۵ میلیون تن از فولاد کشور را به خود جذب می‌کند.
 
باقری افزود: می‌توانیم به راحتی فولاد خودرو را تامین کنیم به این شرط که شرایط کشور محیا شود یعنی بخشی از فولاد‌های خاص از طریق واردات تامین شود و اصلاحات مورد نیاز در تولید داخل هم باید با هماهنگی تولید کننده و مصرف کننده انجام شود.
صدا و تصویر دارد/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
درخشش و راهیابی وزشکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات استعداد‌های برتر کشور
افزایش ۱۲ درصدی ارزش معاملات بورس انرژی در دومین هفته آبان
معرفی برترین‌های هفته سوم لیگ برتر پومسه بانوان
دستگیری متخلفان شکار غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست در دنا
آغاز عملیات ساخت نیروگاه ۳ مگاواتی در سفیدسنگ فریمان
شرکت آلومینیوم لامرد پیشتاز در تولید شمش آلومینیوم
عرضه بیش از ۳۵۰ هزار تن محصول در بورس کالا
۷ مصدوم و ۲ فوتی در حوادث رانندگی محور‌های منتهی به آبادان
آغاز ثبت نام وام‌های دانشجویی از امروز
طرح نهضت آسفالت در ۱۰ روستای بویین میاندشت
صعود رن به نیمه نخست جدول
مرد میدان، شهید بسیجی که پیکرش بعد از ۱۱ سال به زادگاهش برگشت
جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون تن کالا از مبادی کردستان
نشست حقوق و سینما در موزه هنر‌های معاصر
راه اندازی و فعالیت پایگاه انتقال خون در قائمشهر
جاده شاهان گرماب فریمان آسفالت می شود
تأکید امام جمعه لنگرود بر برنامه‌ریزی هوشمند فرهنگی
ایجاد واحد فرآوری شرط واگذاری معادن
تداوم طرح «مراقب همراه» چندقلو‌ها در قالبی جدید
افتتاحیه بازی‌های همبستگی اسلامی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد
مربی ایتالیایی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی شد
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است
رد قاطع مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
یکطرفه شدن جاده چالوس از بعدازظهر امروز جمعه
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)