پخش زنده
امروز: -
مدیر کل و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از راه اندازی طرح هوشمند سازی مراکز اقامتی و گردشگری خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، یحیی نقی زاده محجوب افزود: یکی از سیاست های مهم در گردشگری استفاده از هوشمندسازی نظارت است .
نقی زاده گفت : هوشمندسازی نظارت به معنای استفاده از سامانه های هوشمند و اطلاع رسانی برای دریافت نظرات مردم به عنوان استفاده کنندگان از خدمات گردشگری است .
مدیر کل و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: در این صورت ضعف های خدمات گردشگری رصد و اصلاح می شود.
آقای نقی زاده محجوب گفت : اين طرح به صورت آزمایشی يا پایلوت در برخی از مراکز اقامتی اجرا شده است.
مدیر کل و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: مدیران تاسیسات، استانها و مدیران میراث فرهنگی با دريافت نظرات مسافران، پس از رصد و تاييد اگر مواردی به ضعف در آموزش و یا تاسیسات باشد، به ناظر ارجاع مي دهند.
وی افزود:در صورت تایید چنین ضعفی در هتل ها؛ مراکز اقامتی گردشگری ، آزانس و یا دفاتر خدمات مسافربری ، یا تذکر داده می شود و یا اصلاح صورت می گیرد.
مدیر کل و نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین مصرف کننده و ارائه دهنده خدمات و وزارت میراث فرهنگی به عنوان ناظر تاسیسات در قالب برنامه اینترنتی و الکرونیکی فراهم و رصد ها برخط اعمال می شود.
نقی زاده محجوب افزود: گردشگران مي توانند با مراجعه به سامانه گردشگري واحد نظارتي و همچنين تماس با شماره 09629 در شبانه روز ، نظرات خود را به مديران ارسال کنند.