• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۶۹۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
اجتماعی » جامعه و شهری

فاصله ای که تاکسی ها تا استاندارد دارند

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی: از لحاظ شورای اسلامی شهر تهران امسال باید سازمان تاکسیرانی سیستم پایش هوشمند را بکارگیری کند.

شرایط ارایه خدمت تاکسی‌ها استاندارد نیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، برنامه روزی نو رادیو اقتصاد میزبان آقای محتشمی پور معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی بود و درباره استاندارد های تاکسی گفتگو کردند.
سوال : الان با این گزاره هایی که اشاره کردیم رو به رو هستید و روبرو بودیم چی میشه گفت بالاخره باید تاکسیرانی استاندارد و تعریف شده ای داریم که به مفهوم تاکسی باشد و بعد هم چیزی که ما الان داریم می بینیم .
محتشمی پور: بله به خدمتتون عرض کنم که این یک نوع است که طی یک دهه اخیر در خصوص حمل و نقل درون شهری به وجود آمد یک سری اصطلاحات معروف شد همین عنوانی که شما استفاده می فرمایید و جا افتاده در جامعه تاکسیرانی اینترنتی در حقیقت گزاره های جدیدی هستش که من به شخص معتقد هستم ما به جای تاکسی اینترنتی از سامانه های حمل و نقل یا را که مسافربرهای اینترنتی اسم ببریم بعد اینکه خود تاکسی در واقع به همراه خودش یک سری استاندارد هایی دارد در نظر نداشته باشی تا حالا شرایط فعلی مثلاً ما درگیر بحث فرسودگی ناوگان هستیم به خاطر اینکه شما در روابط و مقررات که نگاه کنید تفاوت های بسیاری هست بین مسافربرهای اینترنتی و تاکسی هم در استانداردها
سوال: منظور از روابط مکتوب است دیگر؟
محتشمی پور: جوابتون مطلوب و جاریست ببینید.
سوال : جاری خیلی فرق داخلش دارد تصاویری هم که از من نشان داده میشود معلوم هست که جوان هستم واقعیت اینکه آنچه که استاندارد است می فرمایید تاکسیرانی و آنچه که ما در خیابان باهاش مواجه میشیم یک مقدار میخواستم بگم هولناک هست باید با ترس و لرز سوار بشید
محتشمی پور: اولا که در مباحث معاینه فنی استانداردهای فنی خودرو یک مقدارسختگیرانه تر است .
سوال : البته الان سختگیرانه تر است چون الان یکان به یکان یگان به یگان هم نه یکان به یکان از شهروند می‌پرسد که تاکسی معطر و تمیز بود رفتار چطور بود؟
محتشمی‌پور: بله
سوال : در هیچ تاکسی رسمی نشان داری در ایران چنین چیزی را من حداقل حالا داشت سن من هم در میرفت
محتشمی‌پور: بله درست است فرمایش شما را باید از ابعاد مختلف بهش نگاه کرد بله در خصوص بازخورد گیری از نظرات مسافرین محترم و شهروندان دقیقاً سامانه های اینترنتی با توجه به اینکه زیر ساخت‌های عادی در اختیار دارند و به صورت آنلاین با مخاطب خودشان ارتباط دارند موفق عمل کردن نسبت به سیستم تاکسیرانی
سوال : خود همین جمله که میگویید ناشی از نگاه حاکم بر سازمان های تاکسیرانی که چون سازمان تاکسیرانی بالاخره شما هم یک تعداد ماشین دارید یک تعداد آدم دارید این ها برای امرار معاش شان دارند تلاش میکنن یک شغل شرافتمند آن است چون این رابطه با یکایک مردم است و مبتنی بر اخلاق و فرهنگ و خدمات است ما این را می فهمیم ولی چرا این سازمان نتوانسته که پیشرو باشه و یا رقابتی عمل کند و بر فضای سایبر این ابزار را استفاده بکند من یک یادگاری هایی دارم در آرشیو رادیو تلویزیون خیلی جالبه صدا و سیما هم رادیو و هم تلویزیون انقدر مصاحبه و تلفن دارم داریم میگیم که چرا تازه شرکت های فناور مثلاً اومده بود میگفت چرا ما تاکسی الکترونیکی نداریم چرا خواننده نگران نباش نفر اول نفر دوم نفر سوم نفر چهارم در حالی که در تمام دنیا به قول یکی از همکاران در تمام تهران دربست است ولی خوب جامعه مون اینطوری است چرا این اتفاق نیفتاد
محتشمی‌پور: ببینید دقیقا تفاوت سیستم مدیریت دولتی و مدیریت خصوصی در همین فضا های دانش بنیان است در همین فضا های فناورانه است ما نه در سیستم تاکسیرانی من نمی خواهم دفاع کنم از سیستم تاکسیرانی ولیکن این موضوع حمل و نقل درون شهری به دلیل اینکه رفتارها و نیازهای حمل و نقلی شهروندان یکسری رفتارهای بسیار پویا است و با شتاب بالا تغییر می کند سیستم هایی که مثل سازمان تاکسیرانی هستند و بایستی پاسخگوی روزانه ارباب و رجوع باشند و مشتریان خودشان باشند بیشتر متمرکز می شوند بر مسائل برنامه ریزی و بر مسائل نظارتی یعنی کم کم فرصت می شود چون در لحظه بایستی یک سازمان محدود و درگیر و دار ضوابط و مقررات بایستی درگیر یک نیاز حداکثری در وسعت کلان شهری مثل تهران باشد .
سوال : راجع به این هم موفق عمل نکرده صادقانه بگوییم چون شما وقتی می توانید این جملات را بگوئید که تمام مجموعه های تاکسی های شما راس ساعت 5 صبح حاضر باشند واقعاً این طور نیست اونها آزادند که هر ساعتی بیایند شما یادتون هست که برف سنگینی آمد و یخبندان بین مسافت تهران تا فرودگاه امام اتفاق افتاد این بار برای بسیاری از شهروندان در خود شهر تهران هم اتفاق افتاده می تواند تغییر کند هیچ برنامه ای برای تغییر دارید ؟
محتشمی پور : دقیقاً برنامه برای تغییر وجود دارد از لحاظ شورای اسلامی شهر تهران گفته ظرف امسال بایستی سیستم پایش هوشمند توسط سازمان تاکسیرانی بکارگیری بشود این جزء تکالیف تاکسیرانی تهران است اما ما باید در نظر بگیریم در معرض یک سامانه ای هستیم که یک طرفش راننده های تاکسی هستند به عنوان مالکین اشخاص حقیقی خودروها و می توانند تصمیم بگیرند که در این سامانه باشند یا نباشند درست از یک طرف روابط انضباطی که باید مطابق با سازمان های نظارتی باشد این یک مقدار قطعاً نیاز به فرهنگ سازی و کار میان مدت دارد .
سوال : اینها که خیلی خوب است ولی هیچ خبر دارید که اعضای شورای شهر تهران اصلاً با تاکسی کار کرده اند یک روز ؟ در ساعت ترافیک
محتشمی پور : بله ۱۰۰ درصد
سوال : یعنی واقعاً تاکسی رانی کرده اند نه تاکسی سواری ؟
محتشمی پور : بله ما الان یکی از مواردی که مطرح شده همین بحث برای تاکسیرانان
مجری : اصلاً چرا تاکسی های ما اتومات نمی شود چرا یک کسی از شورای شهر تهران نیامدند ساختار سیاسی موجود که می تواند طرح ببندد و تبدیلش کند به لایحه در شورای استانها بیاید در وزارت کشور که می دانم آنجا شورای ترافیک دارد و دفاع می کنند از تاکسیرانی چرا اینها نیامدند بیایند با مجلسی ها صحبت کنند ما این کارها را کرده ایم از نمایندگان مجلس پرسیده ام که چرا شما این یک میلیارد دارید می دهید به بازار این یک میلیارد را تاکسی اتومات کنید بدهید به تاکسیرانی حتی گفته ایم اینها را بنز کنید مردم بنز سوار بشوند ولی خوب دیگر ، متشکرم از شما
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تشییع پیکر پدر شهیدان «سعیدی نجات» در مشهد
به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س)
گرامیداشت روز پرستار در کهگیلویه و بویراحمد
پیروزی نفت و گاز زاگرس جنوبی فارس مقابل پاس کردستان
توانمندسازی ۳۰۰ هزار معلم مسلط به حفظ قرآن در برنامه هفتم توسعه
همایش ظرفیت ها ،چالشها و راهکارهای حفاظت از منابع آب
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان برکنار شد
نشست خبری سفیر چین
عقب‌نشینی وزارت راه و شهرسازی از تعهدات مسکن در برنامه هفتم
مسمومیت دارویی، شایع‌ترین مسمومیت در دنیا
بازگشایی سامانه فروش آرد کارخانجات گلستان برای فروش آرد به نانوا های استان تهران
معرفی برترین‌های مسابقات قرآنی جامعه کار و کارگری استان قم
اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم
فعالیت بیش از ۹ هزار پرستار در بیمارستان‌های فارس
ایگور تودور از یوونتوس اخراج شد
برگزاری کارگاه آموزشی صلح آبی در مرودشت
تجلیل از پرستاران هرمزگان
معامله ۶۴۱ تن زعفران در بازار گواهی سپرده بورس کالا
ریابکوف: روسیه شانه به شانه در کنار ایران ایستاده است
روزی به نام فرشته‌های سفیدپوش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
محمود عباس: حسین الشیخ جای من را خواهد گرفت
غرب آسیا پس از سه‌هزار سال به صلح پایدار می‌رسد
نیروهای الجولانی و کردهای سوریه بار دیگر با یکدیگر درگیر شدند
پایان ۱۳ سال انتظار؛ تولد دوقلوها در بابل پس از ۶ سال فریز جنین
پخش زنده دیدار رده بندی و فینال کشتی آزاد از شبکه ورزش
یک فوتی و چهار مصدوم در پی ریزش ساختمان قدیمی در خیابان جمهوری
گلایه از پرداخت نشدن معوقات فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی
کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان؛ چهار نشان رنگارنگ ایران در ۴ وزن دوم
اقدام ۳ کشور اروپایی در فعال‌سازی اسنپ‌بک باطل است
کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان؛ سینا خلیلی به نشان نقره رسید
پیروزی المپیاکوس در شب درخشش طارمی
آغاز فرآیند تعیین قیمت دارایی‌های بانک آینده
صدور مجوز آموزشگاه رانندگی از درگاه ملی مجوز‌ها
نمایشگاه گل های داوودی در باغ گیاه شناسی ملی ایران
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۰۴
فروش اینترنتی بلیت بازی فجر سپاسی و استقلال  (۱۴ نظر)
مرمت و احیای بنای تاریخی سه‌گوش اهواز  (۲ نظر)
غرب آسیا پس از سه‌هزار سال به صلح پایدار می‌رسد  (۱ نظر)
فرصت ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۵ برای اولویت‌های جدید فراهم شد  (۱ نظر)
گلایه از پرداخت نشدن معوقات فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی  (۱ نظر)
حمله احتمالی دشمن ناکام‌تر از دفاع مقدس ۱۲ روزه خواهد بود  (۱ نظر)
زادگاه مبین عظیمی غرق در جشن و شادی  (۱ نظر)
ادامه روند کاهشی نرخ بیکاری  (۱ نظر)
اروپا می‌خواهد به هر قیمتی جنگ اوکراین را ادامه دهد  (۱ نظر)
آسفالت معابر شهرستان کهگیلویه در دستور کار  (۱ نظر)
سفر معاون ارشد امنیتی وزارت کشور افغانستان به تهران  (۱ نظر)
انتشار اسناد جدیدی از لانه جاسوسی برای اولین بار  (۱ نظر)
نماینده پارلمان اروپا: جهان نباید از کنار جنایات اسرائیل بگذرد  (۱ نظر)
هدف‌گیری پایگاه العدید، دشمن را به آتش‌بس التماسی واداشت  (۱ نظر)