• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۶۹۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
علمی و فرهنگی » فرهنگ عمومی

تکریم ارباب رجوع در دستور کار دستگاه‌ها

معاون امور توسعه دولت هوشمند سازمان امور اداری استخدامی کشور گفت: تکریم ارباب رجوع در دستور کار سیستم‌های مختلف نظام اداری به ویژه سازمان مدیریت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای عربی- معاون امور توسعه دولت هوشمند سازمان امور اداری استخدامی کشور درباره موضوع تکریم ارباب رجوع مهمان رادیو فرهنگ بودتکریم ارباب رجوع در دستور کار  دستگاه‌ها

سوال: آیا برخورد کارمندان دستگاه‌های دولتی با مردم یک شیوه نامه و یک دستورالعمل دارد یا نه؟ هر کس هر کاری دلش خواست می‌تواند بکند و هیچ ارباب رجوعی اعتراضی نمی‌تواند بکند نسبت به این برخورد؟
عربی: نه در واقع از حدود دو دهه پیش موضوعات تکریم ارباب رجوع در دستور کار سیستم‌های مختلف نظام اداری به ویژه سازمان مدیریت است و سازمان اداری و استخدامی برای این‌ها دستورالعمل‌های خاصی وجود داشته است، ولی اتفاقی که امسال افتاده و اتفاق خیلی مبارکی هم بود در جلسه فروردین ماه شورای عالی اداری رئیس جمهور دستور مستقیم دادند به جناب آقای لطیفی و وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سنجش میزان رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمات به ویژه موضوعاتی که جنبه رفتاری دارد و رفتار کارکنان با مردم که خداراشکر در دستور کار قرار گرفت و کار‌های خوبی در این چند وقت اخیر در این حوزه شده است به صورت پایلوت هم ما یکسری فضا‌ها را آزمایش کردیم، یکسری نرم افزار‌ها و کاری که باید انجام می‌شده آزمایش شده و انشاالله خدابخواهد فکر می‌کنم تا حدود یک ماهه دیگر به صورت سراسری این موضوع در دستور کار کلیه دستگاه‌های اجرایی حداقل در یک استان دوباره بعنوان پایلوت دوم و بعد در کل کشور قرار داده خواهد شد.
سوال: یعنی یک نفری برود یک دستگاهی و یک کارمندی باشد برخورد بدی بکند می‌تواند حتی بیاید از طریق این سامانه پیگیری کند.
عربی: بله قابلیت ثبت نظر وجود دارد هم در مورد برخورد‌های فرد یعنی سمت منفی موضوع هم در مورد برخورد‌هایی که احتمالا خیلی خوب بوده و سمت مثبت موضوع و انشاالله ...
سوال: که بیشتر هم این طور است کم هستند کارمندانی که کم لطف هستند نسبت به مردم. یک سوالی که دیروز با دوستان صحبت می‌کردیم عزیزی از شهرستان آمده بود برای کاری داخل دستگاه دولتی، نزدیک هفت هشت ده ساعت راه را با اتوبوس آمده بود و رفته بود مسئول محترم تشریف نداشتند این تشریف نداشتن مسئولان محترم آیا نباید یک جایگزینی وجود داشته باشد؟ کار مردم باید زمین بماند که یک مسئولی امروز نتوانسته بیاید سر کار؟
عربی: پاسخ این سوال را می‌توانم در دو سطر خدمت شما عرض کنم یکی مسئله این است که اساسا چرا باید یک خدمت گیرنده‌ای از یک منطقه دوری برای خدمتی مسافرت کنند به نوعی و بیاید آن خدمت را بگیرد و ابزار‌ها و روش‌های ثبت درخواست به صورت الکترونیک که به شکل‌های دولت الکترونیک باید توسعه بدهد.
سوال: کلید واژه اینجاست کی قرار است دولت الکترونیک ما درست شود؟
عربی: ما باید واقعا به این سمت برویم و شما مطلع هستید که موضوع پنجره واحد ملی خدمات در دستور کار است روزانه در رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما دارند این موضوع را پیگیری می‌کنند بخش زیادی از خدمات واقعا دارد در فضای مجازی یا به صورت الکترونیکی انجام میشود.
سوال: هنوز آنقدر زیاد نیست یعنی من پنجره واحد خودم را نگاه کردم مثلا خیلی از دستگاه‌ها هنوز نیامدند به آن پنجره
عربی: درست است قرار بوده که دستگاه‌ها سی درصد خدماتشان را بیاورند و بعد در لایحه دوم که در دستور کار سازمان فناوری و اطلاعات هم هست قرار است ۵۰ درصد برسد و کم کم انشاالله برای سال بعد پوشش سراسری داشته باشد.
نکته دوم که خواستم عرض کنم احتمالا این از این جنس بوده که یک مدیری بوده که یک چیزی را باید امضا می‌کرده این البته قطعا باید یک جانشینی داشته باشد یا سیستم به نوعی بایستی اگر ارباب رجوع آمده و معطل این داستان نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
آخرین اخبار
«فواد ۱۲۸» سامانه ای برای شنیده شدن صدای مردم
اعلام ضوابط جدید تسهیلات مسکن
مالکیت سامانه «کاتب» به سازمان ثبت منتقل می‌شود
تأکید شورای‌عالی شهرسازی بر تأمین زمین برای طرح‌های مسکن
جبران کسری حقوق کارکنان با کالابرگ
بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادیم
صنایع تولیدی آذربایجان شرقی در تامین سوخت جایگزین مشکلی ندارند
مساوی می‌توانست نتیجه خوبی برای دو تیم باشد
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲ دی ۱۴۰۴
آغاز صدور آنلاین معافیت تحصیلی برای مشمولان نظام وظیفه
عیادت معاون استاندار آذربایجان شرقی از دانشجوی حادثه‌دیده دانشگاه تبریز
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۲ دی ۱۴۰۴ به افق قم
مازندران در رأس ورزش ایران قرار دارد
سمنان غبارآلود می شود
شب یلدا در نقطه صفر مرزی خوزستان + فیلم
دیدار مسئولان فومن با جانباز ۷۰ درصد به مناسبت شب یلدا
حسین‌زاده: نسخه دو سال اخیر من نتیجه تلاش‌های اسکوچیچ است
کشاورزان پل باباحسین خرم‌آباد میزبان  طرح پایلوت کشاورزی حفاظتی
بسته خبر‌های کوتاه اول دی ۱۴۰۴
اسکوچیچ: تراکتور با بازی جسورانه و نظم تاکتیکی شایستگی پیروزی را داشت
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
داور تاجیکی بازی استقلال- المحرق را سوت می‌زند
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری
آغاز بارش پراکنده برف از امشب در همدان
رشد نقدینگی به ۴۱ درصد رسیده است
امروز؛ پایان مهلت نام نویسی آزمون پذیرش دانشجو معلم
بازگشت حدود ۷ میلیون افغان به کشورشان
صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۱ دی
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر
فوتبال باشگاهی اروپا؛ برتری بارسا و بایرن در شب شکست یونایتد
افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی
نداجا در فاصله ۳ هزار کیلومتری از منافع ایران دفاع می‌کند
جلال امیدیان: مقابل تیمی پیروز شدیم که در ۱۳ هفته گذشته شکست نخورده
یارانه آذر ماه دهک چهار تا نهم واریز شد
لیگ نخبگان آسیا؛ صعود قطعی تراکتور با برتری مقابل الدحیل
معلم کهگیلویه و بویراحمدی حائز رتبه دوم کشوری  (۲ نظر)
دبیر: اجازه رفتن امیر رضا به جمهوری آذربایجان را نخواهم داد  (۱ نظر)
دوران دیپلماسی ناوچه‌های توپدار تمام شده است  (۱ نظر)
کاهش ۹ میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین  (۱ نظر)
تعیین نحوه تعدیل اقساط مهریه مطابق با نوسانات نرخ طلا و سکه  (۱ نظر)
حمایت از تولید داخل، محور توسعه نساجی کشور  (۱ نظر)
۳۱ هزار دستگاه خودرو برای ۱۰ میلیون نفر  (۱ نظر)
واریز یارانه حمایتی «یسنا» برای مادران   (۱ نظر)
تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دانشجومعلمان تا ۵ دی  (۱ نظر)
اعلام سامانه ثبت اطلاعات منازل خسارت دیده از سیل در روستا‌های هرمزگان  (۱ نظر)
زنگ خطر همه گیری آنفلوانزا در فارس  (۱ نظر)
دستبند پلیس بر دستان عامل تیراندازی در خمام  (۱ نظر)