• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۷۱۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

کاهش دید، علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهران

مدیرکل روابط عمومی ایران ایر گفت: علت تاخیر ۸ ساعته پرواز هواپیما ۴۵۷ ایران ایر از بندرعباس به مقصد تهران کاهش دید افقی بوده است.

کاهش دید علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهرانبه گزارش  خبرگزاری صدا و سیما،  حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی ایران ایر در برنامه صبحانه ایرانی  شبکه دو سیما درباره علت تأخیر ۸ ساعته پرواز بندرعباس به تهران توضیحاتی داد . 

سؤال: درباره اتفاقی که صبح افتاده است به ما توضیح می‌دهید که چرا این پرواز ۸ ساعت تأخیر داشته است و با مسافران اینگونه رفتار بوده است؟
حسام قربانعلی: درخصوص پروازی که مسافر عزیز ما برای شما گزارشی را ارسال کردند قضیه به این ترتیب بوده است که، ما در روز گذشته به علت پایداری سامانه سایکلونیک در غرب و جنوب غرب کشورمان تقریباً عمده فرودگاه‌های کشور با کاهش دید افقی روبرو بوده است و این قضیه از فردگاه بندرعباس هم مستثنی نبوده است. ما برای توقف در فرودگاه بندرعباس در ساعت‌هایی که ۱۹:۴۰ که زمان اصلی پرواز بوده است ۲ هزار متر دید افقی نیاز داشتیم با توجه به اعلانی که اداره کل فرودگاه بندرعباس برای شرکت هواپیمایی مخابره کرده است و در زمانی که پرواز می‌خواسته انجام شود دید افقی به ۱۸۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند. خب ما سیستم‌های متعددی را برای تقرب به سمت فرودگاه‌ها داریم که سیستمی که درحال حاضر آپ پرشنال است و عملیاتی است در فرودگاه بندرعباس این حداقل دید را برای ما به صورت الزام آور قرار می‌دهد. هواپیمایی که قرار بوده پرواز بندرعباس را انجام دهد از مسیر قبلی می‌آید به علت همین پایداری شرایط نامساعد جوی و کاهش دید در فرودگاه کرمان قدری با تأخیر روبرو می‌شود و از کرمان به سمت تهران لاجرم با تأخیر می‌آید و در زمان مسافرگیری و پذیرش مسافر شرایط مساعد بوده است و در زمان درخواست برای فرود هواپیما از مبدأ تهران متأسفانه ما با این کاهش دید مواجه می‌شویم. طبق قوانین مجبوریم که پرواز در حالت سرپا نگه داریم تا اعلان جدید گزارش هوایی از فرودگاه مقصد که این اتفاق هم مجبور بودیم که برای شرایط ایمنی و شرایط الزام آوری که ما را برای پرواز مجبور می‌کند.
سؤال: این خیلی عالی است که شما مراقب بودید که مراقبت کردید از پرواز اینکه ایمن انجام شود، اما این توضیحاتی که می‌فرمایید به هیچکدام از این مسافر‌ها داده نشده است. اگر شرایط جوی مساعد نبوده چرا مسافر.
حسام قربانعلی: ممکن است در یک فرودگاهی که قرار دارید در کمتر از ۵ دقیقه کل شرایط جوی تغییر کند و دید هم جزء آن شاخص‌هایی است که این اتفاق برایش می‌افتد یعنی در زمان پذیرش مسافر حتماً شما این به صورت دستورالعمل‌های بسیار رایج و مقدماتی است که بعد از انجام چک‌های عملیاتی و تضمین یفیت برای ایمنی پرواز در زمان پذیرش مسافر حتماً توسط مرکز کنترل پرواز هما تمام این موضوعات دقت می‌شود چک می‌شود و این‌ها جزء لاینفک و جزء الزامات حداقلی مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است.
سؤال: اینکه مسافران سوار شدند و خواستند پیاده شوند نگذاشتند و بعد گفتند پیاده شوید و برای پیاده کردن مسافر از تکنیک قطع کردن تهویه هواپیما استفاده شده است چه؟
حسام قربانعلی:اصلاً یک همچنین موضوعی صحت ندارد شرط اولیه هما درکنار ایمنی و ارائه خدمات مسافری تکریم مسافران است.

سؤال: ظاهراً اتفاق نیفتاده است. نمی‌گوییم این یک اتفاق رایج در هواپیمایی شما است.
حسام قربانعلی: موضوعی که ما با آن روبرو هستیم این است که بعد از پذیرش مسافر بعلت چک‌های امنیتی که در فرودگاه اتفاق می‌افتد این فرآیند فرآیند بسیار بسیار پیچیده‌ای خواهد بود ما منتظر هوا بودیم ما استیمیتی از خراب بودن هوا در ۲ ساعت گذشته نداشتیم می‌دانستیم که هوا ممکن است شرایط  بهبود را پیش ببرد و با دید حداقل کاهش ۲۰۰ متری مواجه بودیم که امید داشتیم در هوا‌هایی که می‌گیریم این اتفاق بیفتد. فرآیند پذیرش مسافر فرآیند چک بار مسافر و تخلیه و بارگیری فرآیند بسیار هستند به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ زمانبری ممکن بود که در ۳۰ دقیقه بعدی هوا مساعد شود و پرواز انجام شود که ما همین انتظار را داشتیم و به همین خاطر نمی‌توانیم فرآیند تخلیه مسافر را دنبال بکنیم و مجبور هستیم که با مسافر همگام و همراه باشیم.
سؤال: فکر می‌کنم اگر توضیح داده شود به خود مسافر ، مسافر خودش هم با شما همراه می‌شود.
حسام قربانعلی: بله حتماً جزء دستورالعمل‌های ما هست. حتماً مهمانداران ما و خلبان ما در پرواز این گزارش را برای مسافر  انجام داده اند و به عرض شان رسانده است منتها من یک توقعی همیشه از رسانه ملی داشته ام و آن هم آگاهی بخشیدن و افزایش آگاهی‌های عمومی است.
سؤال: اینکه شما الان روی خط هستید برای همین موضوع است. ما وقتی مشکل را مطرح می‌کنیم این بی جواب نماند و اتهام ناروا به شما زده نشود.
حسام قربانعلی: وظیفه ما پاسخگویی است من از منظر دیگری می‌گویم می‌گویم اگر ما بتوانیم آگاهی‌های عمومی مردم را نسبت به پدیده هوانوردی که روزانه هزاران نفر دست به گریبان آن هستند و با آن پرواز می‌کنند و از این وسیله بسیار ایمن استفاده می‌کنند خوب است که درخصوص شرایط جوی و حداقل‌هایی که ما در فرودگاه‌ها دنبال می‌کنیم و این کار را اداره می‌کنیم مردم بدانند و با ما بیشتر همراه شوند و ما بتوانیم شرایط بهتری را برایشان مهیا کنیم. عذرخواهی می‌کنم از که ناراحتی که برای دوستان مترصد شده است بدانند که خادمان آن‌ها لحظه به لحظه دارند شرایط را دنبال می‌کنند حساسیتی که وجود دارد در هواپیمای جمهوری اسلامی ایران و صنعت هوانوردی همه دست به دست هم می‌دهند اول برای ایمنی و بعد برای آسایش مسافران، و بدانند که یک پروازی که یک دقیقه تأخیر بخورد اولین اتفاقی که می‌افتد کل بدنه اداره کنترل هماهنگی پرواز را ناراحت و نگران می‌کند و همه لحظه به لحظه شرایط را دنبال می‌کنندن تا حداقل نارضایتی پیش بیاید تا انشاالله مردم به سلامت به مقصد خودشان برسند.
پایان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پیوند نوجوان و کتاب در رویداد «نوجهان»
رونمایی از نماد رسمی هفتمین دوره جام جهانی رولبال
بهاباد ۵ بار لرزید
اصلاح ۱۰ نقطه پرحادثه آذربایجان غربی تا پایان امسال
معوقات سایپا همچنان ادامه دارد
برگزاری اردوی جهادی سلامت در روستای باغشن گچ نیشابور
آغاز فصل جدیدی از همکاری‌های فرهنگی و هنری ایران و مالدیو
اعزام تیم ملی اسکیت اینلاین فری استایل به مسابقات قهرمانی جهان
شمار جانباختگان آتش‌سوزی در هنگ‌کنگ به ۹۴ نفر رسید
هلاکت ۲۲ تررویست در پاکستان
پدر سردار شهید «مصیب مجیدی» آسمانی شد
پایان ساخت و نصب بدنه کوره زباله سوز پالایشگاه گاز فجرجم
برگزاری جشن ثبت جهانی روستای اصفهک
هشدار کره شمالی به آمریکا
پاکستان، حمله پهپادی از افغانستان به تاجیکستان را محکوم کرد
زلزله اردکان فارس را لرزاند
سومین سوگواره شمع شبستان حرم
پیشرفت ۷۸ درصدی طرح آبرسانی به شهر های دهدشت،چرام،سوق و لنده
فصل شیک‌پوشی بازار، یک فصل مانده تا بهار
پاسخ رهبر انقلاب به نامه نوه سرلشکر شهید حاجی‌زاده
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
سهمیه سوخت به خودرو تعلق می‌گیرد، نه مالک
رهبر انقلاب امشب با مردم سخن می گویند
رهبر انقلاب: پیغام با واسطه ایران به آمریکا دروغ محض است
دیدار حساس بانک شهر و استقلال جویبار
عادی سازی مواد مخدر با چاشنی طنز
اعمال قانون خودرو‌های آلاینده نیازمند سامانه‌های هوشمند است
گسترش ویروس آنفلوانزا
معوقات سایپا همچنان ادامه دارد
۴۸ ساعت طلایی درمان آنفلوآنزا، کلید بهبودی سریع
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
گرانفروشی نان با شگرد تغییر تنور
فرهنگ و هنر ۱۴۰۴/۰۹/۰۶
معرفی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور لرستان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۶ آذر ۱۴۰۴
گفتگوی زنده استاندار همدان با مردم
تعطیلی مدارس آذربایجان غربی فردا سه‌شنبه  (۱ نظر)
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج  (۱ نظر)
تشدید اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان از فردا  (۱ نظر)
پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه ۳ گروه از متقاضیان  (۱ نظر)
دستگیری فرد هتاک به مقدسات در اراک  (۱ نظر)
مهد کودک‌ و پیش دبستانی‌ها تعطیل؛ کلاس‌های مجازی هم میزبان مدارس  (۱ نظر)
توضیح سفیر ایران درباره سفر لاریجانی به پاکستان  (۱ نظر)
اقامه نماز باران در کوهسار  (۱ نظر)
آغاز طرح جایگزینی ۳ میلیون موتورسیکلت فرسوده در تهران  (۱ نظر)
اختلال پیام رسان بله در حال بررسی است  (۱ نظر)
تشدید پایش مصارف غیرمجاز و توسعه کنترل‌های هوشمند برق در تهران  (۱ نظر)
موج هشدار دهنده آنفلوانزا در روزهای آلوده  (۱ نظر)
اقدام گسترده پلیس برای مقابله قاطع با مجرمین در محلات لرستان  (۱ نظر)
مصرف گاز بخش خانگی به مرز ۳ میلیارد مترمکعب رسید  (۱ نظر)