• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۹۰۶۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
اقتصادی » صنعت

بررسی، اما و اگر‌های تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو

­یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: برای افزایش تولید خودرو نیاز است برخی مشکلات صنعت خودروسازی از جمله قیمت گذاری دستوری رفع شود.

بررسی، اما و اگر‌های تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروآقای کریمی سنجری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، افزود: اتفاقی خوبی سال گذشته افتاد، بعد از ۴ سال شرکت‌های خودروساز موفق شدند تولید خود را از حدود ۹۰۰ هزار در سال به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه برسانند، ضمن اینکه برنامه‌ای که امسال برای خودروسازان خصوصی و دولتی پیش بینی شده یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودروست.
 
وی اضافه کرد: اگر شرکت‌های خودروساز در بحث نقدینگی و قیمت گذاری دستشان باز باشد، ظرفیت تولید این تعداد خودرو وجود دارد؛ مشکل اصلی شرکت‌های خودروسازان بحث نقدینگی است، اگر نقدینگی اصلاح و قیمت‌ها متناسب شود و آن‌ها از زیان خارج شوند، تولید افزایش خواهد یافت. 
 
کریمی گفت: از سال ۹۷ که بحث تحریم مطرح شد، شرکت‌های خودروساز مقداری روی بحث تولید دچار مشکل شدند بنابراین برای رفع کامل مشکلات و افزایش تولید، نیاز به زمان بیشتری است تا بتوانند خودشان را به نیاز بازار برسانند، همانطور که سال گذشته این اتفاق رخ داد یعنی سال گذشته، افزایش تولید از ۹۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه اتفاق افتاد. 
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری باعث شد خودروسازان زیان کنند و اکنون این زیان مانع تولید آن‌ها شده است، افزود: طبق آمار کدال زیان خودروسازان به ۲۰۰ همت رسیده که این زیان ناشی از قیمت گذاری دستوری است، برای جبران این زیان نیاز است قیمت گذاری دستوری حذف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
باسلام . یه سوال دارم که چرا خودروساز های سایر کشورها مثل چین و کره و ژاپن و...غیره ضرر نمیکنند اما خودروسازهای کشور ما با اینکه خودروهایی بی کیفیت تولید میکنند و محصولات خودشان را چندین برابر خودروسازهای جهان میفروشند ضرر میکنند این درحالی هست که هیچ خودروی ما قابل مقایسه با سایر کشورها نیست چه از نظر کیفیت چه از نظر امکانات چه از نظر طراحی و چه از نظر امنیت چرا خودروی تیگو 8 پرو خودچین ۶۰۰ میلیون تومان پای کشتی تحویل میده ضرر نمیکنه اما همین تیگو 8 پرو با اینکه ۳۵ درصد داخلی سازی شده و در کشور تولید میشه با قیمت دومیلیارد و دویست و هفتاد میلیون میفروشند ضرر میکنند چرا شرکت تویوتا در عمارات تویوتا لندکروز را به قیمت ۳ میلیارد میفروشند ضرر نمیکنه اما خودروسازهای کشور ما که هنوز پانصد سال مانده که خودرویی مثل لندکروز را تولید بکنند ضرر میکنند؟
نظر شما
آخرین اخبار
قبولی دو نخبه قرآنی بردسکن بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
پیروزی خیبر خرم آباد مقابل ستارگان پاس ساری
استفاده از اقتصاد دریامحور برای توسعه اقتصادی گیلان
برگزاری همایش «فرشتگان زمینی» در اراک
تأکید معاون وزیر علوم بر ضرورت حکمرانی هوشمند در زیست‌بوم نوآوری کشور
معرفی قهرمانان لیگ اسکواش خوزستان
تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور
پایداری جوی گلستان تا آخر هفته آینده
مطالبه‌گری خوزستانی‌ها برای مقابله با بحران آلودگی هوا
بیانیه گل گهر پس از دو شکست خانگی؛ به صدر برمی‌گردیم!
تعمیر خط انتقال آب شیرین کن بندرلنگه
حضور پرشور مردم در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان دشمنان زد
اهدای ۳ دستگاه خودروی خدمات‌رسان به جمعیت هلال احمر سیاهکل
مصرف انرژی در کشور باید متناسب با آرایش جنگی باشد
اقتدار تنها را مقابله با استکبار است
تاکید امام جمعه نقده بر الگو گیری از شخصیت والای حضرت زهرا (س)
علم و توسعه باید در خدمت بشر و رفع گرفتاری انسانها قرار گیرد
قهرمانی گیلان در دومین دوره مسابقات کشوری کاراته بانوان
با تخصیص ارز دولتی، بازار کاغذ در مسیر آرامش قرار می‌گیرد
حمایت ۲۵۱ هزار دلاری فدراسیون جهانی والیبال از ایران
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیش بینی باران برای هفته آخر آبان در کهگیلویه و بویراحمد
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
چین: آمریکا در یمن قانون‌شکنی می‌کند
داستان یک نردبان
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
انتقام کشته‌های فاشر و جنینه را خواهیم گرفت
نتایج هفته نهم لیگ برتر بسکتبال ایران
هشدار نخست‌وزیر سودان درباره سرایت جنگ
بیروت بدون مقاومت، به شهری بی‌دفاع بدل می‌شود
حزب الله: مذاکره با دشمن منفعت ملی ندارد
یادداشت قالیباف در دفتر یادبود مجلس ملی پاکستان
گروه‌بندی رقابت‌های فوتبال قطع عضو قهرمانی آسیا اعلام شد
زاگرس جنوبی جهرم بازی برده را واگذار کرد
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)