• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۹۱۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
اجتماعی » حقوقی و قضایی

برگزاری بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ ملاقات مردمی مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف

مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه علاوه بر انجام ۲ هزار و ۷۱۹ ملاقات مردمی به منظور رفع اختلافات و مشکلات مر اجعه کنندگان اقداماتی ازجمله «پیگیری فوری مشکلات، بازرسی میدانی از مراکز ارایه خدمات و رسیدگی ۹۰ درصدی به شکایات مردمی» را درکارنامه یک سالۀ دارد.

برگزاری بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ ملاقات مردمی مسئولان مرکز توسعه حل اختلافبه گزارش خبرگزاری صدا و سيما، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی درباره انجام ملاقات‌های مردمی مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف اظهار کرد: مرکز توسعه حل اختلاف در راستای تحقق دستور رئیس دستگاه قضا مبنی بر کاهش فاصله مردم با مسئولان قضایی به جهت بررسی و رفع مشکلات آن‌ها پذیرای تمامی مردم متقاضی ملاقات است.

دیدار هفتگی مراجعه کنندگان با رئیس مرکز و قضات
وی افزود: در مرکز توسعه حل اختلاف کشور دیدار‌های مردمی؛ با قضات در طول هفته، در اداره کل بازرسی به صورت روزانه و توسط رئیس مرکز نیز در هر هفته یک روز به صورت مستقیم به جهت بررسی و رفع مشکلات و رسیدگی به شکایات آن‌ها صورت می‌گیرد.

دیدار با مردم در مساجد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور بیان کرد: در راستای توسعه دیدار‌های مردمی به صورت چهره به چهره در ماه مبارک رمضان سال گذشته رئیس و مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف کشور بدون تعیین وقت و اعلام قبلی در مساجد مهم شهر تهران حضور پیدا کردند و تعداد قابل توجهی دیدار مردمی صورت گرفت که این برنامه در سال‌جاری نیز استمرار خواهد داشت.

پیگیری فوری مشکلات مراجعه کنندگان
حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر حضور مردم با اطلاع از حضور مسئولان قضایی در مساجد، عنوان‌کرد: با حضور در هر مسجد ارائه مشاوره و راهنمایی به تعدادی از مراجعه کنندگان دارای پرونده در شورا‌های حل اختلاف صورت می‌گرفت و در برخی موارد نیز در صورت لزوم مشکلات مراجعان بلافاصله پیگیری می‌شد.

اهتمام برای اطلاع از نظرات مردم
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه، اظهارکرد: برگزاری دیدار‌های چهره به چهره مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف با مردم و اطلاع از «نظرات، پیشنهادات و انتقادات» آنان همواره مورد اهتمام جدی برنامه ریزان مرکز بوده است.

انجام ۲ هزار و ۷۱۹ ملاقات مردمی مسئولان مرکز
وی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۷۱۹ ملاقات مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف در یک سال گذشته با مردم، افزود: در این راستا شخصا نیز دیدار‌های مردمی را بطور مستمر و هفتگی در برنامه‌های کاری خود قرار داده‌ام.

 
ملاقات‌های مردمی حوزه ریاست مرکز توسعه حل اختلاف
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه انجام «۹۲۵ دیدارمردمی حضوری و چهره به چهره با مراجعه کنندگان و رسیدگی به ۸۴۸ مورد از درخواست‌های مردمی از طریق مکاتبه و درگاه مرکز و ۹۴۶ مورد رسیدگی به شکایات تلفنی، ۲۱ مورد بازدید و حضور در مجتمع‌های حل اختلاف سراسر کشور و مراسم هاي گوناگون و ملاقات چهره به چهره با مدعوین عمومی و شرکت در ۸ کنفرانس خبری» را بعنوان بخشی از اقدامات حوزه رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در یک سال گذشته برای رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مراجعان عنوان کرد.

ارشاد و راهنمایی تلفنی
معاون قضایی رئیس قوه قضائیه همچنین در خصوص اقدامات مرکز توسعه به منظور تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌های مراجعان در شورا‌های حل اختلاف، با بیان اینکه در شورا‌ها همه روزه ملاقات‌های مردمی برگزار و این ملاقات‌ها با حضور اقشار مختلف مردم و از اقصی نقاط کشور انجام می‌شود، اضافه کرد: پس از بررسی درخواست‌ها، اقدامات لازم جهت رسیدگی به موارد مطروحه انجام و در مواردی نیز از طریق تماس‌های تلفنی ارشاد و راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

انجام بازرسی میدانی از مراکز ارائه خدمات
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه ۱۱ بازرسی میدانی از شعب شورا‌های حل اختلاف توسط مسئولان قضایی مرکز توسعه با هدف بهبود ارائه خدمات و افزایش رضایت ارباب رجوع، و براساس برنامه زمان‌بندی سالیانه با ابلاغ صادره از سوی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و تشکیل هیئت‌های بازرسی، در یک سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ضمن نظارت برعملکرد شعب حل اختلاف، با بررسی نقاط قوت و ضعف ارائه راهکار‌های اجرایی مورد توجه قرار می‌گیرد.

راه اندازی واحد رسیدگی به شکایات مردمی
وی ادامه داد: علاوه بر رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی از طرف ریاست مرکز، به منظور «ارتقاء و افزایش سطح ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به مردم و رضایتمندی ارباب رجوع» واحد رسیدگی به شکایات مردمی مرکز توسعه حل اختلاف تحت نظارت اداره کل بازرسی، نظارت و ارزشیابی، راه اندازی شده است.

رسیدگی ۹۰ درصدی به شکایات مردمی
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با بیان اینکه به مشکلات مطروحه مردم به صورت» مراجعه حضوری، ثبت شکایت در سایت مرکز توسعه حل اختلاف و ثبت شکایت در سامانه ۱۲۹ قوه قضائیه (مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه)» رسیدگی می‌شود، افزود: بر همین اساس در یک سال گذشته از یک هزار و ۵۹ فقره شکایت ارسالی به این واحد، تعداد ۹۸۲ فقره (بیش از ۹۰ درصد) شکایت مورد رسیدگی قرارگرفته است.

صدور دستور رسیدگی آنی حل مشکلات مراجعه کنندگان

حجت الاسلام والمسلمین صادقی همچنین ابراز کرد: دیدار‌های مردمی مسئولان عالی قضایی اقدام ارزشمندی است که در دوره تحول و تعالی انجام می‌شود و در این دیدارها، مردم آزادانه مشکلات و تقاضا‌های خود را مطرح می‌کنند و در همان جلسه دستورات لازم برای حل مشکل مراجعان صادر می‌شود.

راه‌های ارتباطی مردم با مرکز توسعه
همچنین متقاضیان برای ارتباط با مرکز توسعه حل اختلاف می‌توانند شکایات، نظران و یا انتقادات خود را به شمارۀ ۹۸۵۰۰۰۴۹۰۰۴۹۶ پیامک و یا در سایت مرکز به آدرس Shoradad.eadl.ir در قسمت اعلام شکایت و ارتباط مستقیم با رئیس مرکز ثبت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اجرای طرح دورت بگردم یزد من با محوریت علمی آموزشی
پایان هفته دوم لیگ برتر تفنگ و تپانچه بانوان
بومی سازی داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی
پخش زنده بسکتبال یورو لیگ و سریال «بازرس مورس» از قاب سیما
تأمین نهاده‌ها و تلاش برای حل کمبود سوخت کشاورزی
پیاده‌سازی ۳۵۰ ساعت صوتی از خاطرات شهدا در بردسکن
تاریخ جنگ تحمیلی؛ کتاب عزت و افتخار
عضویت ایران در هیئت مدیره کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه
استقامت و وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران
امام جمعه شیراز: تنها راه پیشرفت، قدرتمند شدن کشور است
بسیج نیرو‌های کارگری و ده‌ها دستگاه ماشین آلات تخصصی خدمات شهری
عنوان سومی کشور از آن اسکیت بازان قمی
تصادف مرگبار خودرو با پل عابر در محور شاندیز-مشهد
ذات آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل تغییر نیست
تولید باکیفیت و دانش همراه با تعهد، مسیر اقتدار ایران برابر دشمنان
اتحاد، انسجام و همبستگی رمز موفقیت امروز کشور
جهش علمی ایران حاصل امید و تلاش جوانان ایرانی
صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف ، یکی از مصادیق حیاتی امر به معروف قلمداد می‌شود.
اجرای طرح نظارت ویژه بر کالا‌های سلامت‌محور در استان بوشهر 
تغییر از درون خود؛ منجر به آغاز تحول جامعه خواهد شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیش بینی باران برای هفته آخر آبان در کهگیلویه و بویراحمد
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
چین: آمریکا در یمن قانون‌شکنی می‌کند
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
داستان یک نردبان
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
انتقام کشته‌های فاشر و جنینه را خواهیم گرفت
نتایج هفته نهم لیگ برتر بسکتبال ایران
هشدار نخست‌وزیر سودان درباره سرایت جنگ
بیروت بدون مقاومت، به شهری بی‌دفاع بدل می‌شود
حزب الله: مذاکره با دشمن منفعت ملی ندارد
یادداشت قالیباف در دفتر یادبود مجلس ملی پاکستان
گروه‌بندی رقابت‌های فوتبال قطع عضو قهرمانی آسیا اعلام شد
ویژه برنامه قرآنی محفل در کیش
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نصب ۱۳ کیلومتر نیوجرسی در محور‌های مواصلاتی ایلام  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)