• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۹۱۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
اجتماعی » حقوقی و قضایی

رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: در خرداد امسال برای ۵ هزارو ۵۳۱ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده که میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه ۱۰ دقیقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، سید علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه درباره ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، اظهار کرد: از رویکرد‌های واحد پاسخگویی، توجه عمیق‌تر و بیشتر به جنبه‌های حقوقی مسائل مطروحه و ارشاد متقاضیان است. دیرزمانی نیست که واحد ارشاد و معاضدت حقوقی در حال حاضر علاوه بر قضات متعدد مستقر در این اداره‌ی کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعین اقدام می‌کند.

وی افزود: در خصوص مراجعه کنندگان حضوری، نتیجه نامه نگاری‌ها به استان دریافت می‌شود و در خصوص مکاتبات صورت پذیرفته و همچنین پاسخ‌هایی که از استان‌ها به این اداره‌ی کل ارسال می‌شود و جهت پرهیز از حضور مراجعین، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: در خرداد ماه ۱۴۰۲ برای ۵ هزارو ۵۳۱ نفر مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعکس شده است.

رفاهی در ادامه اظهار کرد: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه ۱۰ دقیقه بوده است.

پاسخگویی تلفنی توسط مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه
وی عنوان کرد: به منظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آن‌ها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه‌ی انجام شده بابت درخواست آنان، شماره تلفن ۱۲۹، گزینه ۴ درنظر گرفته شده است، مراجعه کنندگان حداکثر ظرف مدت ۲ هفته از تاریخ مراجعه می‌توانند با گرفتن این شماره از مکاتبه انجام شده درخصوص درخواست‌های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار کرد: در خرداد ماه مجموعا تعداد ۷۲۵ مورد تماس تلفنی (به مدت زمات ۲ هزارو ۲۲۴ دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است.

درخواست‌های مردمی ثبت شده در تارنمای سامع

رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه
رفاهی بیان کرد: در ماه‌های اخیر و در پی همکاری‌های گسترده‌ی مراجع قضایی (به ویژه شهرستان ها) و نهاد‌های تابعه با اداره کل ارتباطات مردمی در خصوص ارجاعات سامع، به طور مرتب پاسخ‌های متعددی درخصوص درخواست‌های مردمی از این مراجع دریافت می‌شود که این پاسخ‌ها توسط کارشناسان بخش سامع، ملاحظه و عند اللزوم کل یا قسمت‌هایی از پاسخ دریافتی به اطلاع متقاضی رسانیده می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در خرداد ماه، تعداد ۵ هزارو ۴۳۱ مورد درخواست مردمی در تارنمای «سامع» (سامانه‌ی اینترنتی اداره‌ی کل ارتباطات مردمی قوّه‌ی قضائیّه) ثبت شده است.

تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه سامع بر اساس موضوعات قضایی
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه درباره تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه سامع بر اساس موضوعات قضایی گفت: دراین خصوص ۳۴۳ مورد اطاله دادرسی، ۷۶۲ مورد انتقاد از فرایند دادرسی، ۱۹۲ مورد انتقاد به نحوه اجرای آراء، ۲۰۶ مورد دریافت گزارش، ۱۸۷ مورد درخواست ارفاقات قانونی، ۴۳۷ مورد درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، ۸ مورد درخواست ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، ۱ هزارو ۷۲۵ مورد درخواست ملاقات حضوری، ۱۶۳ مورد انتقاد به رفتار و عملکرد، ۱ هزارو ۴۰۸ مورد سایر موضوعات قضایی بوده که در مجموع تعداد ۵ هزارو ۴۳۱ مورد درخواست مردمی در تارنمای سامع ثبت شده است.

اقدامات صورت گرفته نسبت به درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه سامع
رفاهی درباره اقدامات صورت گرفته نسبت به درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه سامع اظهار کرد: در این خصوص ۱ هزارو ۳۵۲ ثبت اولیه، ۵۹۹ مورد در دست اقدام و بررسی و نقص مدرک  هزارو ۳۶ پاسخ مراجع مختلف به مرکز، ۲ هزارو ۴۴۴ خاتمه یافته و ارسال به متقاضی اقدامات صورت گرفته نسبت به درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه سامع است.

تعداد افراد ملاقات شده توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات
وی بیان کرد: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می‌شوند. همچنین برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیر مجموعه هدایت می‌شوند. علاوه بر این، معمولاً نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات‌ها مراجعه می‌کنند.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه درباره تعداد افراد ملاقات شده توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات گفت: در این خصوص ۶۴۴ مورد ملاقات توسط مدیرکل، ۶۷ مورد ملاقات توسط معاون مدیرکل، ۸۴ ملاقات توسط اداره ارتباطات و ملاقات ها، ۹۷ مورد ملاقات توسط اداره بررسی و ارشاد قضایی صورت گرفته که در مجموع ۸۹۲ مورد افراد ملاقات توسط حوزه مدیریت و روسای ادارات ارتباطات مردمی قوه قضاییه در خردادماه ۱۴۰۲ انجام شده است.

رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه رسیدگی به مشکلات حقوقی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضائیه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در دانشگاه ملی مهارت
تشکیل هیات‌های صلح مددکاری در کلانتری‌های خوزستان
مهاباد نائب قهرمان مسابقات استانی کیک بوکسینگ
اعلام اسامی داوران هفته دهم لیگ برتر فوتبال
علم بدون اخلاق و شفقت به کمال نمی‌رسد
ایران در کنار زلزله زدگان شمال افغانستان
دستگیری پنج سارق در بخش ایلخچی اسکو
حمایت مجلس از پیشنهاد وزارت کار برای عرضه کالا با نرخ ثابت در کالابرگ
معرفی دستاورد‌های انقلاب به جوانان در قالب راهیان پیشرفت در خوزستان
خروش مردم ولایتمدار سراسر استان اردبیل علیه استکبار جهانی
دستگیری عامل چاقو کشی در میامی
۳ تن از کارکنان شهرداری دورود و یک عضو شورای شهر دستگیر شدند
برپایی میز خدمت معدنکاری در سمنان
قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم استان
روحیه جهادی و مردمی بسیج ستون استوار امنیت و پیشرفت کشور
اهدای ۱۵ سری جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی 
اهدای ۵۰ واحد خون در شهرستان قیروکارزین
برنامه‌های ویژه هفته مازندران با محوریت گردشگری پایدار و حفظ محیط‌زیست
اجلاسیه مجمع شهر‌های تاریخی، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های یزد
برگزاری رزمایش اورژانس به مناسبت هفته‌ی پدافند غیر عامل در همدان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتی ۸ شهرستان هرمزگان؛ ۱۴ آبان
اعمال محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی ۱۳ آبان زنجان
درگذشت پزشک گچسارانی
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند
بازگشت پرواز‌های لوفت هانزا به ایران
کشت موز در اراضی جنوب سیستان و بلوچستان
تسخیر لانه جاسوسی، تصمیمی ملی برای استقلال ایران
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین
آغاز راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار، متحد و استوار مقابل استکبار،در مشهد
واکنش عراقچی به تمجید برنده جایزه صلح نوبل از جنایتکاران
گوترش: جنگ سودان از کنترل خارج شده است
تقویم و اوقات شرعی سه شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
سپاهان در ثانیه های پایانی از شکست فرار کرد
گیجگاه ۱۴۰۴/۰۸/۱۳
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
عراقچی: غنی سازی صفر امکان ندارد  (۲ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در آسیا  (۱ نظر)
بازتاب درخشش طلایی والیبال دختران ایران در تارنمای شورای المپیک آسیا  (۱ نظر)
انتقاد افغانستان از نقض حریم هوایی این کشور از سوی آمریکا  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: ما غافلگیر نشدیم و آرایش سپاه جنگی بود  (۱ نظر)
گلنور به دیدار پاس کردستان می‌رود  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)