• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
اقتصادی » صنعت

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می گوید: همکاری ۵ واحد تولیدی در صنعت ریلی و ۲۵ شرکت دانش بنیان به تولید قطار ملی منجر شد و با تولید انبوه آن بخشی از نیاز به واگن مترو در حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود.

همکاری صنایع ریلی و دانش بنیان‌ها در ساخت قطار ملی
 
آقای محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: در ماده ۵۴ و ۵۸ قانون برنامه ششم تکلیف کار مشخص شده است بر این اساس وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها مکلفند ۲ هزار دستگاه واگن برای تهران و کلانشهر‌ها تامین کنند که سهم تهران هزار و ۵۰ دستگاه است.
 
وی گفت: بر اساس این قانون، وزارت کشور مناقصه‌ای را در سال ۹۵ برگزار کرد و یک شرکت چینی و واگن سازی تهران با هم برنده این مناقصه می‌شوند.
 
آقای هرمزی گفت: قرار بر این شد که واگنی تولید شود که سهم داخلی سازی آن ۳۰ درصد باشد و از محل خط اعتباری بین ایران و چین این قرارداد انجام شود.
 
وی گفت: ما تعداد ایستگاه‌های مترو را برای توسعه حمل و نقل عمومی و رفاه مردم افزایش می‌دهیم، اما چون واگن به میزان کافی نداریم، رضایت مردم جلب نمی‌شود. 
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دولت قبل پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد با چینی‌ها پرداخت نشده و طبیعتا ۸۵ درصد فاینانس چین هم محقق نشد، اما در دولت اقای رئیسی این اتفاق افتاد و سهم ایران از قرارداد پرداخت شد.
 
آقای هرمزی گفت: سهم داخلی سازی هم از ساخت بدنه فراتر رفته و با انتقال فناوری، بوژی را در داخل کشور تولید میکنیم. 
 
وی گفت: در تهران ۱۵۰۰ دستگاه دیگر واگن نیاز است و این نیاز را تا حدودی پوشش داده ایم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در متروی تهران کارگروه قطار علمی تشکیل شد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت صمت، ۵ شرکت تولیدکننده شامل واگن سازی تهران، مپنا، جهاد دانشگاهی، تیوان ترمز و صدرافن و همچنین ۲۵ شرکت دانش بنیان در این کارگروه عضو هستند. 
وی افزود: قرار شد هر کدام از این شرکت‌ها بخشی از قطار را تولید کنند تا به یک قطار ملی برسیم. 
 
آقای هرمزی گفت: در دوسال اخیر روند ساخت واگن مترو را به صورت علمی پیش بردیم، آزمایش‌های استاتیک، دینامیک و ترمز را انجام دادیم و ایرادات را برطرف کردیم و در هفته گذشته تایید سیر ایمن قطار صادر شد. 
 
وی گفت:  هم اکنون کشور توان دارد تا ۸۵ درصد یک قطار مترو را تولید کند. بر این اساس بوژی، سیستم رانش، درب‌ها، ترمز و بدنه در شرکت‌های داخلی تولید شد و به نوعی همه شرکت‌ها میتوانند در تولید این قطار همکاری کنند. 
 
هرمزی افزود: اکنون ساخت ۷ دستگاه بدنه واگن تکمیل شده و ۲۱ دستگاه بدنه در متروی تهران در حال تولید است و پس از تکمیل، تولیدکنندگان، دیگر تجهیزات را بر روی این بدنه نصب می‌کنند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در این بخش، دولت تخصیص ۷۷ میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت را مصوب کرد و برداشت انجام شد و در حساب شهرداری تهران این رقم موجود است.
 
آقای هرمزی در پایان گفت: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران به ۷۹۱ دستگاه رسید و با اضافه شدن ۱۱۳ دستگاه قطار ملی به ۹۰۰ دستگاه میرسد و تا حدودی نیازمندی به واگن مترو مرتفع می‌شود همچنین همه شرکت‌های تولید کننده تجهیزات واگن می‌توانند در تولید قطار ملی مشارکت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نشست مدیران امور دانشجویی کشور در سمنان
بزرگداشت زنده یاد نوشیروانی نیکوکار بزرگ در بابل
احیای یک طرح فولادی در تربت‌حیدریه پس از ۱۴ سال 
پایان مسابقات مینی‌فوتبال کارگری بوکان
برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز در عجب‌شیر
تفرقه در امت اسلام، خواست صهیونیسم جهانی است
پیش بینی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از قطعه ۲ _ج محور ارومیه - مهاباد- میاندوآب
عرضه رایگان زمین حذف می شود؟!
تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر برخورد با قبح زدایی و هنجارشکنی هدفمند
بازدید استاندار آذربایجان‌غربی از طرح ساماندهی و زیباسازی ساحل زرینه‌رود
همه اصناف مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند
جشنواره برگ‌های رنگارنگ سرکان در قاب دوربین عکاسان
آغاز حملات گسترده هوایی به جنوب لبنان
افتتاح مرحله سوم کارخانه نوآوری زاهدان با حضور وزیر علوم
برگزاری مانور استانی مقابله با پشه آئدس در بندرگز
ستاد اربعین ۱۴۰۵ استان کرمانشاه کار خود را آغاز کرد
علت کمبود نهاده‌های دامی، خشکسالی و هشداری که باور نشد
افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی در افغانستان
آغاز ساخت زیر گذر شهدا در بوکان
رایزنی غریب آبادی با مقامات عربستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
واکنش چین به تهدید نظامی آمریکا علیه نیجریه
فاصله قیمت زعفران از تولید تا مصرف
استعفا در شرایط حساس
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
زهران ممدانی، اولین شهردار مسلمان نیویورک شد
عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوز‌های کسب و کار
کشف ۱۵۶ دستگاه خودروی لوکس قاچاق به ارزش ۸۸۵ میلیارد تومان
روزنامه‌های فردای ۱۳ آبان
آغاز دهمین سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» در مشهد
وزیر خارجه ارمنستان: روابط ما با ایران راهبردی است
هدف از جنگ ۱۲ روزه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود
ایروانی: اظهارات ترامپ تهدید علیه صلح‌وامنیت بین‌المللی است
پخش زنده والیبال ایران و بحرین در شبکه ورزش
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۲ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)