پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهها میکنیم که اکثر آنها سود دهی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، کاپیتان رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: هر سازهای یک عمر مفید دارد و در این رابطه سالانه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف بهسازی و نوسازی تجهیزات فرودگاهی میکنیم، زیرا در یک دوره زمانی نرخ ساخت فرودگاه در کشور بالا رفت و پیش بینی میشود در آینده نزدیک هزینه بهسازی به یک باره افزایش یابد.
وی همچنین گفت: رویکرد اساسی شرکت فرودگاهها چند محور دارد که از آن جمله میتوان به تکمیل طرحهای نیمه تمام، استفاده از سرمایه گذاری داخلی و خارجی و استفاده از توان داخلی در تولیدات صنعت هوانوردی اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای افزایش درآمد شرکت فرودگاهها یک سری اقدامات در دستور کار قرار دارد که ساخت هتل در اطراف فرودگاهها و ساخت بیمارستان برای گردشگری درمانی از جمله فعالیتهایی است که میتوان به آن اشاره کرد و فرودگاه شیراز یکی از فرودگاههای کشور است که این قابلیت را دارد.
نخجوانی با بیان اینکه هیچ برنامهای برای ساخت فرودگاه جدید نداریم افزود: فعالیت تاکسیهای هوایی میتواند کمک به سزایی در حمل و نقل هوایی ویژه داشته باشد.
وی تصریح کرد: مرکز وارسی پرواز با سابقه بیش از ۸۰ سال مجوز آموزش خلبانی و آموزشهای صنعت هوانوردی میتواند برای فعالیت تاکسی هوایی مناسب باشد و افرادی که هواپیماهای زیر ۲۰ نفر دارند میتوانند مسئولیت کنترل ایمنی و عملیاتی را برعهده شرکت فرودگاهها بگذارند و فروش صندلی برعهده صاحب هواپیما باشد.
رشد و توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی از جمله حمل مسافر و بار به افزایش تردد به این فرودگاهها و سودآوری آنان کمک خواهد کرد، هواپیما مسافری و باری کم داریم وگرنه تقاضا برای سفر وجود دارد
زیر ساخت هایی چون راه راه اهن کشتی رانی فرودگاه را نباید با چرتکه ارزیابی کرد درست این است که این زیر ساخت ها را با توجیه اجتماعی ارزیابی کرد در بم اگر فرودگاه نبود بیش از 17 هزار کشته باقی می ماند...