• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۱۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
اقتصادی » صنعت

تامین نیاز داخل به اتوبوس؛ تولید داخل یا واردات؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری می‌گوید: ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به ۷ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که اکنون فقط این ناوگان با ۲ هزار و ۵۰ دستگاه خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ تولیدکننده داخلی می‌گوید اگر مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند نیاز داخل را تامین کنند. 
 
آقای مهدی توسلی‌مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل، با تاکید بر اینکه به تعداد سفارش، می‌توانیم اتوبوس به مشتری تحویل دهیم، افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی، نیاز بازار را تامین کنند؛ ضمن اینکه می‌توانیم سالانه ۳ هزار اتوبوس دیزلی و هزار دستگاه اتوبوس برقی تولید کنیم. 
 
۱۰ شرکت تولیدکننده اتوبوس در کشور فعال هستند که به گفته آقای هرمزی، شهرداری تهران تاکنون قرارداد تولید ۳ هزار دستگاه اتوبوس و ون را با تولیدکنندگان داخلی امضا کرده است. 
 
این در حالیست که تولیدکنندگان می‌گویند: توان تولید دارند، اما شهرداری به آنها سفارشی نمی‌دهد؛ آقای توسلی مهر با بیان اینکه شهرداری هیچ سفارشی به این خودروساز داخلی نداده است، گفت: تاکنون قرار داد سفارش ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با وزارت کشور امضا شده که هزار دستگاه از این تعداد را تحویل داده ایم. 
 
به گفته مدیرعامل ایران خودرو دیزل، دو مدل اتوبوس تولیدی داریم که یکی تولید داخل و دیگری مونتاژی است؛ در نسخه داخلی می‌توانیم سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید کنیم، از طرفی نمایندگی شرکت یوتانگ (بزرگترین تولیدکننده اتوبوس و میدل باس جهان) را داریم که می‌توانیم سالانه تعداد قابل توجهی اتوبوس به صورت CBU تحویل دهیم، مشروط بر اینکه قرار داد ببندیم. 
 
آقای توسلی مهر با اشاره به تفاوت قیمت اتوبوس‌های وارداتی با داخلی، گفت: اتوبوس‌های وارداتی خدمات پس از فروش ندارند، از نظر قیمتی بالاتر از خودرو‌های داخلی هستند همچنین اتوبوس‌های وارداتی با عوارضی که دارند ارزانتر از نسخه‌های داخلی نمی‌شود. 
 
به گفته توسلی‌مهر، این خودروساز فقط با یک شیفت کاری می‌تواند سالانه هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس تولید کند و با افزایش شیفت کاری (۲ شیفت)، توان تولید سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس تولید داراست.
 
حالا شهرداری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، برای ۳ هزار دستگاه با تولیدکنندگان داخلی قرار داد امضا کرده و قرار است تعدادی هم وارد شود. 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
 
گزارش از فائزه شعبانی اصل خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
بررسی روند پیشرفت طرح‌های راه سازی جنوب استان
واژگونی سرویس مدرسه در نهاوند و مصدومیت ۶ دانش آموز
خاک سیاهى که چرخ فولاد کشور را مى چرخاند
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ شکست تکواندوکار ایران مقابل نایب قهرمان جهان
کمک مالی بیش از یک میلیاردی به خانواده‌های زنان زندانی
بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌غربی
تبریز میزبان پیکرهای مطهر شهدای گمنام
تساوی تیم ملی فوتسال بانوان ایران مقابل لهستان در دیداری دوستانه
ایران جان، روایتی از هویت و فرصت‌های خراسان جنوبی
دستگیری متخلفان شکار و صید در بندرعباس
تجلیل از تلاشگران عرصه جی آی اس در سنندج
کلاهبرداری با سوء استفاده از برنامه شاد
اطفای حریق جنگل دراکینگ با دو فروند بالگرد
برنامه ریزی برای اجرای دهها برنامه فرهنگی -اجتماعی درهفته زن در آذربایجان غربی
اجرای پویش اصفهان منهای ۲۰ تا پایان سال
روند کاهشی وضعیت بیکاری در کردستان
ولی نژاد در آستانه کسب نشان طلا
اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی گلبال
مجوزهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
عملکرد شوراها در مدیریت شهری اثر گذار است
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استقبال از شناگر شیرازی تاریخ‌ساز کشور در فرودگاه شیراز
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان
شیراز لرزید
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی
برگزاری قرعه کشی فروش فوق العاده سایپا
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود
بارش باران با ورود سامانه بارشی به کشور
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد
با پیروزی مقاومت؛ عراق در آستانه استقلال بیشتر
خانه حکیمیان؛ روایت معماری و اصالت در قلب زنجان
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران
نتایج قرعه‌کشی سایپا فردا اعلام می‌شود
سودجویی دلالان و قاچاقچیان از ناترازی انرژی!
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۸/۲۴
انتخاب کریدور ریلی چابهار- زاهدان- بیرجند به عنوان طرح پیشران وزارت راه و شهرسازی
اجرای طرح تعریض آزادراه کرج قزوین  (۳ نظر)
اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی  (۳ نظر)
نیروی دریایی سپاه پاسداران یک نفتکش را توقیف کرد  (۲ نظر)
رفاهیات در فیش‌های حقوقی بازنشستگان، مشمول کسور نمی‌شود  (۲ نظر)
بارش باران در برخی از مناطق خوزستان  (۱ نظر)
گروسی: ایران دسترسی به سایتهای غیرهدف را فراهم کرده است  (۱ نظر)
تولد نهمین فرزند سرگرد یزدی  (۱ نظر)
تجدید دیدار استاد و دانشجویان پس از ۳۴ سال در مشهد  (۱ نظر)
میدری: شیوه جدید کالابرگ از آذرماه اجرایی می‌شود  (۱ نظر)
دشمن را در صورت هرگونه خطا به زانو درخواهیم آورد  (۱ نظر)
رد ادعا‌های بی‌اساس گروه ۷ در رابطه با جمهوری اسلامی ایران  (۱ نظر)
ولایتی: آینده‌ای روشن در انتظار ایران و عراق است  (۱ نظر)
افتتاح طرح‌های نوین گردشگری در هفته کیش  (۱ نظر)
صیانت از مرز‌ها با استقرار دستگاه‌های اپتیکی و الکترونیکی  (۱ نظر)
پیش بینی بارش باران و رگبار در استان تهران  (۱ نظر)