• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۲۳۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
علمی و فرهنگی » فضای مجازی
نتایج یک پژوهش نشان داد؛

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند

یک مطالعه علمی نشان داده که شبکه‌های اجتماعی تاثیر قابل توجهی بر بازدید مردم آمریکا از پارک‌های ملی این کشور داشته‌اند.

شبکه‌های اجتماعی بر افزایش بازدید از مناظر طبیعی موثر هستند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وبسایت «منز ژورنال» نوشت: به نظر می‌رسد دیدن تصاویر پارک‌های ملی در رسانه‌های اجتماعی، افراد بیشتری را به حضور در طبیعت سوق داده و ترغیب کرده است.
 
مطالعه منتشر شده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences این پدیده را با بررسی ارتباط احتمالی پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره پارک‌های ملی آمریکا و افزایش تعداد بازدیدکنندگان، به‌ویژه برای پارک‌های کمتر شناخته‌شده بررسی می‌کند.
 
«کیسی ویچمن» نویسنده این مقاله گفت: مطالب و پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکی از محرک‌های اصلی در افزایش بازدید مردم از پارک‌های ملی آمریکا بوده است. 
 
این مطالعه، میزان قرار گرفتن در معرض تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و تعداد بازدیدکنندگانِ بیش از ۶۰ پارک ملی را قبل و بعد از رونق رسانه‌های مجازی در آغاز دهه اخیر مقایسه کرد.
 
برای انجام این کار، «ویچمن» پنج معیار موثر از رسانه‌های اجتماعی از جمله دنبال کننده‌ها، پیام‌های متنی، پست‌های مجدد، نظرات و پسند‌ها (لایک‌ها) را بررسی کرد. 
 
وی سپس پارک‌ها را بر اساس میانگین این ارقام رتبه‌بندی کرد.
 
«ویچمن» دریافت که پارک‌هایی با بیشترین افزایش بازدیدکنندگان، عمدتاً در غرب آمریکا از جمله منطقه کوه «راکی»، «یوتا» و همچنین «آلاسکا» واقع شده‌اند.
 
این پژوهش نشان داد که پارک‌هایی که در کانون تبلیغات رسانه‌های اجتماعی قرار دارند، تا ۲۲ درصد بازدیدکنندگان بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۰ جذب کرده‌اند.
 
در یک نمونه، برخی پارک‌های ملی شاهد جهش ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان در همین دوره بودند که نشان می‌دهد در برخی موارد، آگاهی از وجود پارک‌ها برای برانگیختن تمایل مردم به دیدن آنها کافی است.
 
«ویچمن» اظهار کرد: به نظر می‌رسد ممکن است مکان‌هایی که مردم مایل به بازدید از آنها هستند، به مرور تغییر کند، زیرا پارک‌های زیادی وجود دارند که علیرغم جالب توجه بودن، بازدیدشان افزایش نمی‌یابد.
 
به گفته او، مردم در نهایت از پارک‌هایی بازدید می‌کنند که تصاویرشان بیشتر در فضای مجازی به چشم می‌خورد.
 
«ویچمن» تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزار تبلیغاتی برای پارک‌ها عمل می‌کنند، هر چند باید توجه داشت که همه تبلیغات، بازدید‌ها را افزایش نمی‌دهند بلکه این تبلیغات و حضور در شبکه‌های مجازی باید به شیوه درستی انجام شود.
 
او این را هم گفت که به عنوان نمونه، تعداد بازدیدکنندگان از پارک ملی «آلاسکا» در مقایسه با بسیاری از پارک‌های دیگر بسیار کمتر است، بنابراین احتمال افزایش بازدیدکنندگان آن بعد از به اشتراک گذاشتن پست‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد خواهد بود. 
 
 او معتقد است که برخی از مردم فقط از طریق رسانه‌های اجتماعی مطلع می‌شوند که اساسا در منطقه «آلاسکا» پارک‌های ملی هم وجود دارند!
 
«ویچمن» می‌گوید: جالب است که فضای مجازی بر بازدید مردم از پارک‌هایی که برای عموم آمریکایی‌ها نسبتاً ناشناخته هستند، تأثیرگذار است.
 
وی افزود: دیدن مناظر و جلوه‌های حیات‌وحش، یکی از علایق مردم است و آنان از به اشتراک‌گذاشتن تصاویر بازدید خود از این جاذبه‌های طبیعی در رسانه‌های اجتماعی بسیار لذت می‌برند.
 
وبسایت «منز ژورنال» در پایان نوشت: اگر به مقالات خبری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی به عنوان عاملی در توجه بسیار بیشتر مردم به یک موضوع و یا حتی نگاه منفی به آن تاثیر دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
داستان یک نردبان
صعود نیما زاهدی به جدول اصلی جام جهانی شمشیربازی
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
غرب پشت اعتراضات صربستان
آغاز ساخت زیر گذر شهدا در بوکان
خبر‌هایی از بررسی مشکلات بهداشت و درمان دامغان
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
اختصاص ۲۵ همت اعتبار برای زیرساخت‌های عمرانی و آموزشی کردستان
افزایش قابل توجه اخراج‌ها در آمریکا
دومین پیروزی پیاپی تیم ملی والیبال مردان ایران
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
برادران خدایاری، شانه‌به‌شانه تا جاودانگی
برد چوکا در برابر شایان دیزل در تالش
مصاف تیم والیبال شهید املاکی لنگرود در برابر افق قم
گلایه اهالی شهر جعفریه قم از آسفالت نبودن مسیر مدرسه شهید سلیمانی
شورای حل اختلاف ظرفیتی برای کاهش پرونده‌های قضایی
احداث اولین زمین والیبال ساحلی در شهرکرد
روایت همدلی در دفاع ۱۲ روزه با اولین رویداد رسانه‌اى «هما»
ابلاغ ترخیص ۱۰۰ درصدی چای وارداتی
تساوی ملوان مقابل شمس آذر در بندرانزلی در خانه
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت
واکنش چین به تهدید نظامی آمریکا علیه نیجریه
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
فاصله قیمت زعفران از تولید تا مصرف
کشف ۱۵۶ دستگاه خودروی لوکس قاچاق به ارزش ۸۸۵ میلیارد تومان
استعفا در شرایط حساس
آغاز دهمین سوگواره نمایش آیینی «نگین شکسته» در مشهد
پاسخ اعضای دولت به پرسش خبرنگاران
عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوز‌های کسب و کار
زهران ممدانی، اولین شهردار مسلمان نیویورک شد
روزنامه‌های فردای ۱۳ آبان
وزیر خارجه ارمنستان: روابط ما با ایران راهبردی است
هدف از جنگ ۱۲ روزه براندازی نظام جمهوری اسلامی بود
ایروانی: اظهارات ترامپ تهدید علیه صلح‌وامنیت بین‌المللی است
تعطیلی مدارس برخی مناطق هرمزگان  (۳ نظر)
نتایج قرعه کشی طرح عادی ایران خودرو اعلام شد  (۲ نظر)
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع می‌کنیم  (۱ نظر)
به جزایر ایران حمله شود همانجا پاسخ کوبنده می‌دهیم  (۱ نظر)
ارتش رژیم اشغالگر محور «فیلادلفیا» را بست  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، متمرکز در میدان شهدا  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۱ نظر)