• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۴۶۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
اجتماعی » جامعه و شهری
سیصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران ؛

ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گسترش قطار ملی و ورود یک رام قطار به خطوط در روز‌های اخیر به صورت آزمایشی، گفت: تعدادی دیگر نیز در ماه‌های پیش رو وارد می‌شوند که البته کافی نیست.

ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیربه گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  مهدی چمران امروز سه شنبه در  سیصد و دهمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه پیش از این راهکار‌هایی برای ترافیک تصویب شده که مهمترین آن توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: شهروند باید بداند که وقتی به مترو مراجعه می‌کند چند دقیقه بعد سوار قطار خواهد شد نه اینکه ۳۰ دقیقه منتظر بماند.
چمران افزود: امروز ایستگاه و ریل و خطوط داریم، اما تعداد قطار‌ها کم است. چند سال پیش قطار‌ها طراحی شدند و از آن سال تاکنون پیشرفت فراوان و افزایش جمعیت زیادی داشتیم که باید برای قطار‌ها و خطوط تدبیری اندیشیده شود.
به اندازه خودرو‌ها معبر نداریم 
وی در رابطه با وضعیت ترافیک و تردد سخت شهروندان با مترو در روز‌های پایانی سال، یادآور شد: از طریقی که رسانه‌ها انتظار دارند تا ۱۰ سال دیگر هم کمر ترافیک شکسته نمی‌شود. ترافیک با زندگی حداقل ۱۰ میلیون شهروند تهرانی ارتباط مستقیم دارد.
چمران گفت: زمانی می‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند که وسایل را به اندازه کافی در اختیار داشته باشیم و از سویی دیگر معابر و بزرگراه‌ها نیز کافی باشد؛ چراکه به اندازه خودرو‌ها معبر نداریم؛ لذا باید معابر را به حد کفایت برسانیم.
وی افزود: البته نباید بیشتر از حد معمول باشد چراکه هرچه معابر افزایش پیدا کند شهروندان هم بیش از قبل با خودروی شخصی تردد خواهند کرد که این موضوع نیز بستگی به شرایط شهر و کشور دارد.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که دو رام تراموای وارداتی دست دوم است یا خیر، نیز  تاکید کرد: بنده نمی‌دانم که تراموا دست دوم هست یا خیر، اما در مورد بازگشت نمونه تستی پیش از این هم صحبت شده بود.
خبری از سهم ۲۰ درصدی دولت برای خرید اتوبوس نیست
چمران در مورد خرید اتوبوس‌ها و پرداخت مبالغ از سوی شهرداری به شرکت‌های داخلی اتوبوسرانی هم گفت: شرکتی پول از ما گرفته و اتوبوس‌ها را به شهری دیگر فروخته است. حتما آن شهر هم نیاز داشته، اما ما هم قرارداد داشتیم. با توجه به این موضوع باید واردات نیز صورت می‌گرفت و انتقال تکنولوژی انجام می‌شد که نیاز‌های سالیانه تامین شود. 
رئیس شورای شهر ادامه داد: به دلیل مشکل در پرداخت‌ها اندکی دیر اتوبوس‌های خارجی وارد شدند؛ هرچند شهرداری هزینه آن را پرداخته است. امروز ۸۰ درصد سهم شهرداری و ۲۰ درصد با دولت است، اما خبری از این ۲۰ درصد هم نیست و شهرداری باید خودش اتوبوس بخرد. به همین دلیل دوره قبلی هم نتوانست تعداد زیادی اتوبوس بخرد.
اینکه عده ای علیه مصالح کشور خود اقدام می‌کنند،  بسیار زشت است
چمران  گفت: ما اتوبوس وارد کردیم، اما اقدام زشتی انجام شد و کاری کردند که همه سنگ روی یخ شوند و تعجب آور است که چرا عده‌ای علیه مصالح کشور خود اقدام می‌کنند و این بسیار زشت است؛ چه خبرنگار باشد چه رسانه و چه شخصی که دروغ‌پراکنی می‌کنند. آن هم در مورد چیزی که می‌دانند، اما باز هم ناامیدی ایجاد می‌کنند در حالی که ناامیدی برای مردم سمی مهلک است.
وی ادامه داد: بنده بار‌ها گفته‌ام اگر دست انداز‌ها نبود زودتر شاهد واردات اتوبوس بودیم، اما نامه‌نگاری‌ها معطل می‌شود و کار اصلی عقب می‌افتد و باید انرژی زیادی برای آن صرف کنیم؛ هرچند سعی کردیم تلاش‌ها به صورت موازی دنبال شود.
امسال از کاشت ۲ میلیون درخت در اطراف تهران عبور خواهیم کرد
چمران درخصوص جان باختن یک شهروند در پله برقی خیابان دماوند در روز‌های گذشته نیز گفت: هیچ‌کسی نباید در این فضا‌ها آسیب ببیند و ما حتما موضوع را دنبال و پیگیری خواهیم کرد.
رئیس شورای شهر همچنین با بیان اینکه امسال از کاشت ۲ میلیون درخت در اطراف شهر عبور خواهیم کرد، گفت: باید برای آبیاری این فضا نیز تدابیری اندیشیده شود. هرچه درخت بکاریم باز هم برای تهران کمبود داریم. تهران شهر پردرخت و خوش آب و هوایی بوده و با افزایش جمعیت به این شرایط رسیده است.ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیرشهروندان برخورد مسئولانه نسبت به موضوعات داشته باشند
در ادامه  نشست شورا، مهدی عباسی ،  رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مراجعه فردی به کمیسیون و سوء استفاده مالی از وی، گفت: پلیس اقتصادی و یکی از نهاد‌های امنیتی کمک کرد و توانستیم فردی که خارج از مدیریت شهری است و به عنوان یک فرد فاسد در صحنه عمل می‌کند، شناسایی کنیم.
وی افزود: خوشبختانه مجموعه همکاران در شورای ششم عزم خود را بر سلامت اداری و شفافیت به کار گرفتند. از شهروندان می‌خواهیم همچون این شهروند برخورد مسئولانه نسبت به موضوعات داشته باشند.
عباسی با بیان اینکه وظیفه ما صیانت و احقاق حق شهروندان است که مسئولان را از اتفاقات آگاه می‌کنند، یادآور شد: تلاش ما یکسان نگاه کردن به پرونده‌ها و نظارت بر ساختار است و همین روند کمک می‌کند که فساد ریشه کن شود. اخطار ما به کسانی است که نسبت به مراجعه کنندگان به شهرداری و شورا نیاتی فاسد دارند.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه باید اینگونه فرهنگسازی کنیم که تبدیل شدن زمین افراد به باغ باعث کاهش قیمت آن نشود و مردم به درختکاری تشویق شوند، گفت: امروز کسی جرأت نمی‌کند در حیاط خانه خود درخت بکارد. باید کاشت درخت در محوطه مسکونی یک امتیاز محسوب شود.
وی ادامه داد: کمی تأخیر در طرح جدید را شاهد بودیم و از کمیسیون درخواست می‌کنیم سریع‌تر طرح خود را به درستی ارائه دهد. ما هم باید از قطع درختان جلوگیری و هم آنها را به کاشت درخت تشویق کنیم.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر مردم ببینند درختکاری به نفع آنها تمام خواهد شد هیچ وقت سعی نمی‌کنند راه دیگری را بروند، یادآور شد: بلافاصله بعدی از اینکه یک پلاک، باغ تشخیص داده شود تماس‌ها با مالکین آغاز می‌شود که وضعیت را درست می‌کنند.
چمران همچنین تصریح کرد: ما تا ریاست قوه قضاییه نیز پیش می‌رویم که بگوییم آن ملک باغ است، اما نباید فرد بیچاره شود و باید بتواند از فضای موجود استفاده کند و ساخت و ساز انجام دهد؛ به شرطی که به درختان آسیب نزند. خشک کردن ریشه خلافکاری‌ها بررسی هرچه سریع‌تر لایحه باغات در صحن شوراست.
وی با بیان اینکه چندین بار از اساتید دانشگاه به شورا دعوت کردیم که در مورد این طرح تحقیقات انجام دهند، تصریح کرد: تلاش این بود که به بهترین نتیجه در این زمینه برسیم.ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیرشهرداری بدهی خود را در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیمانکاران و سازمان‌ها و شرکت‌ها تلاش می‌کنند در پایان سال مطالبات خود را دریافت کنند و شهرداری هم طبیعتاً بدهی خود را در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند.
ناصر امانی در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه معمولاً اسفندماه شهرداری محل مراجعه طلبکاران حقوقی و حقیقی می‌شود، اظهار کرد: پیمانکاران و سازمان‌ها و شرکت‌ها تلاش می‌کنند در پایان سال مطالبات خود را دریافت کنند و شهرداری هم طبیعتاً بدهی خود را در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند.
وی افزود: به اعتقاد بنده در این میان اولویت اول پرداخت حقوق، عیدی و مزایای کارمندان و کارگران است. سازمان بوستان ها، آتش نشانی، بهشت زهرا، شرکت بهره برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان ورزش و دیگر سازمان‌ها و همچنین کارگران خدمات شهری باید در اولویت قرار بگیرند.
امانی با بیان اینکه هنوز حقوق و عیدی برخی سازمان‌ها به ویژه نیرو‌های خدماتی و نگهبان انجام نشده است، تصریح کرد: البته نمی‌خواهیم زحمات را نادیده بگیریم، اما درخواست می‌کنیم که حقوق و مزایای کارگران که درگیر کار‌های سخت هستند، پرداخت شود تا سال را به خوبی به پایان ببرند.
وی در خصوص قطع درختان خشک و آفت زده در خیابان ولیعصر، یادآور شد: آیا از ضرورت قطع درختان در ایامی که فصل کاشت درخت است، اطلاع پیدا کرده‌اید؟ آیا کمیسیون خدمات شهری این روند را تأیید می‌کند؟ برخی دانشگاهیان ابراز نگرانی می‌کنند که این اقدام با شتاب انجام می‌شود. باید این میراث طبیعی و ارزشمند را به درستی حفاظت کنیم.
امانی گفت: برخی مسائل مطرح می‌شود که اگر درختان با قطر بالا جایگزین شوند، با وجود عدم شناسایی علل خشکی و آفت زدگی، در آینده نزدیک خشک خواهند شد. با توجه به این موضوع درخواست می‌شود که بازدید میدانی صورت بگیرد.‌ای کاش پیش از این درختان قطع شده بود و امروز جایگزین می‌شد.
وی با بیان اینکه این خیابان یک میراث طبیعی است، تصریح کرد: در سالیان سال زحمات زیادی کشیده شده که این میراث طبیعی حفظ شود.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: ما نیز موضوع را پیگیری کردیم و گفتند که اقدام تخصصی صورت گرفته و باید گزارش آن را در شورا ارائه دهند. تأکید ما این بود که درختان با بن بالا کاشته شود که سریعتر رشد کنند.ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیراحداث ۱۲۹ بوستان در دوره ششم مدیریت شهری در تهران
در ادامه نشست شورا مهدی پیرهادی ، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای  شهر تهران هم  گفت: ۱۲۹ بوستان در دوره ششم مدیریت شهری ایجاد شده و با اتمام این طرح‌ها تعداد بوستان‌های تهران به ۲ هزار و ۴۲۳ بوستان می‌رسد.
پیرهادی با بیان اینکه در طول این هفته اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه فضای سبز رخ داده که در همین راستا ۳۰ هکتار در شهرری، ۲۰ هکتار در پادگان ۰۶ راه اندازی و کمربند سبز تکمیل می‌شود.
ساخت ۶.۵ کیلومتر فضای سبز در مسیر سرزندگی
عضوشورای شهر تهران با بیان اینکه ۶.۵ کیلومتر ایجاد فضای سبز در مسیر سرزندگی و ۵۳ هکتار اجرای فاز اول روددره فرحزاد صورت گرفته است، یادآور شد: ۱۲۹ بوستان در دوره ششم مدیریت شهری ایجاد شده و با اتمام این طرح‌ها تعداد بوستان‌های تهران به ۲ هزار و ۴۲۳ بوستان می‌رسد.
پیرهادی با بیان اینکه می‌توان در سه محله فاقد بوستان حتی اراضی و ملک مسکونی را تملک کرد، یادآور شد: باغ راه حضرت زهرا (س)، مجموعه ساصد، باغ ایرانی و چهارباغ نیز از دیگر طرح هاست.
وی با اشاره به آبرسانی به فضای سبز بوستان چیتگر به عنوان اقدامی مثبت، خاطرنشان کرد: بنده چندین بار تذکر دادم که طرح جامع فضای سبز ناقص است و باید تکمیل شود. علت عدم تکمیل این طرح برای ما علامت سوال است. شهرداری باید ظرف چند ماه آینده این طرح را تکمیل کند.
تغییر اقلیم و کاهش عمق آب‌های سطحی باعث آسیب به درختان شده است
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ اصله درخت در منطقه یک اسکن و مشکلات آن‌ها شناسایی شده است، اظهار کرد: تغییر اقلیم و کاهش عمق آب‌های سطحی باعث آسیب زدن به درختان شده است. یکصد درخت که خشک شده بود و تنها کنده آن باقی مانده بود، قطع شدند؛ چراکه بدون برداشت کنده امکان درخت جدید نیست. در همین راستا ۱۰۰ درخت دیگر با بن بالا در حال جایگزینی است.
وی با بیان اینکه سال‌های قبل ۱۰۰ ساعت اضافه کار به کارکنان خودروسرویس شهر ارائه می‌شد، گفت: امسال کارت هدیه و بن شهروند ارائه شده که درخواست ما این است با توجه به اینکه شاید کارکنان نخواهند از این بن‌ها استفاده کنند، کارت هدیه برای آنها در نظر گرفته شود.
پیرهادی همچنین اعلام کرد: نامه‌ای درخصوص موضوع آب و فرونشست‌ها را رئیس شورای شهر تهران امضا و به رؤسای سه قوه ارسال کرد. روز گذشته نیز با رئیس مجلس در این خصوص گفت و گویی داشتم.ورود آزمایشی یک رام قطار ملی به خطوط مترو در روز‌های اخیر

جزئیات بودجه مدیریت شهری در سال  ۱۴۰۴
در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تصویب ۲۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: منابع بودجه شامل ۴۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد پایدار، ۱۰۷ همت شهرسازی، ۲۹.۳ همت اموال منقول و غیرمنقول، ۲۱.۵ تسهیلات و اوراق مشارکت، ۱۰.۷ همت اسناد دریافتنی، ۱.۶ همت درآمد حاصل از سود سهام سازمان‌ها و شرکت ها، ۶.۵ همت مازاد درآمد بر هزینه سال قبل و ۷.۱ همت سایر بخش هاست.
۵۷۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری به تصویب رسیده است
وی افزود: در حوزه عمرانی ۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان برای توزیع آسفالت، ۲ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل بزرگراه ها، ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان برای تقاطع‌های غیرهمسطح، ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی و احداث پارکینگ، ۶۹۸ میلیارد تومان برای پل‌های عابر پیاده، ۲۰ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان برای مترو، ۱۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی، پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان برای بهره برداری مترو، ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان برای بهسازی و خرید دوربین و ۲ هزار میلیارد تومان برای جایگزینی و بهسازی ناوگان تاکسیرانی در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: برای شبکه آب‌های سطحی ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان، تملک باغات و فضای سبز هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان، سازمان نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و احداث مراکز فرهنگی- ورزشی هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
شرایط ما در طول چهار سال آینده مطلوب خواهد بود
آخوندی با بیان اینکه ۵۷۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری به تصویب رسیده است، تصریح کرد: شهرداری تا امروز در تحقق این درآمد‌ها موفق بوده، اما باید در نظر گرفت که ۴۰ درصد از این رقم مربوط به سال آینده است.
وی با اعلام اینکه اگر تحقق همچون امسال باشد، شرایط ما در طول چهار سال مطلوب خواهد بود، یادآور شد: در بخش درآمد‌ها نیز در سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ هزار میلیارد تومان، سال ۱۴۰۲ رقم ۸۵ همت، سال ۱۴۰۳ رقم ۱۳۷ همت و سال آینده ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده است.
سهم بخش حمل و نقل و ترافیک در سال آینده به ۵۰ درصد رسیده است
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه در بخش مصارف اعتبارات هزینه‌ای ۴۸ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده بود که در سال بعد از آن به ۴۰ درصد رسید، خاطرنشان کرد: منابع حاصل از تملک دارایی سرمایه‌ای نیز از ۳۸ درصد به ۵۴ درصد افزایش پیدا کرد و مردم باید بدانند که بودجه به گونه‌ای تنظیم شد که پروژه‌ها اجرایی شود.
وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل و ترافیک در سال ۱۴۰۰ تنها ۳۰ درصد کل بودجه به این حوزه اختصاص یافته بود، اما در سال آینده به ۵۰ درصد رسیده است. در حوزه خدمات شهری نیز نوساناتی داشتیم، اما ۱۳ درصد امسال به ۱۵ درصد کل بودجه در سال آینده افزایش یافته است.
۳۸ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس اختصاص یافته است
آخوندی با بیان اینکه هشت هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان برای تعمیر تجهیزات سیار مترو در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در مترو نیز در طول این چند سال برای تکمیل خطوط ۱ تا ۵ بالغ بر پنج هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان پیش بینی شده بود. همچنین شورا ۳۸ هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در طول این چند سال اختصاص داده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه بودجه مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰ رقم ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این بودجه در سال آینده به ۴۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.
آخوندی با بیان اینکه شورا به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کرده و شهرداری هم تلاش کرده بودجه را عملیاتی کند، اظهار کرد: گزارشاتی که ماهانه از درآمد و هزینه ارائه می‌شود، در کنار گزارشات حسابرسی، تفریغ بودجه و گزارش پیشرفت پروژه‌ها اقداماتی است که در راستای نظارت بر شهرداری صورت می‌گیرد، اما نظارت‌ها باید مستمر باشد تا شهرداری بر اساس مصوبات پیش برود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا جایی که ممکن است به اهداف برنامه چهارم توسعه دست پیدا کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نصب بیش از ۱۶ کیلومتر نیوجرسی در جاده‌های بروجن
بازیکن استقلال به تیم فوتبال امید دعوت شد
وضعیت آب و هوای کشور ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
کمبود پزشکان متخصص و تجهیزات مشکل اصلی بیمارستان گرمی
حل تنش‌های افغانستان و پاکستان محور گفتگوی تلفنی متقی و عراقچی
اختصاص ۴ همت به بخش زیر ساخت و مرمت آثار تاریخی
درخشش پرتوماکاران مراغه ای در مسابقات کشوری کونگ فو
حضور داور چهارمحال و بختیاری درمسابقات کشوری دوی کوهستان
آغاز اصلاح ۱۰ کیلومتر شبکه آب شرب سرخس
حجت‌الاسلام رستمی به‌عنوان رئیس ستاد ازدواج دانشگاهیان منصوب شد
اجرای طرح ملی «عدالت ورزشی» ویژه بانوان کم‌برخوردار در همدان 
وضعیت نامطلوب ذخیره آب سد کرج
«هانی‌پات»، ظاهری فریبنده، اما خطرناک
بازدید شبانه دادستان اردکان از صنایع آلاینده
شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ نماد حضور مردم در حکمرانی و پیشران توسعه محلی
حضور رئیس جمهور در جسه علنی سه شنبه مجلس
برپایی نمایشگاه صنعت و ابزار مازندران با حضور ۵۰ برند داخلی و خارجی
اعزام دومین گروه زائران عمره گزار به سرزمین وحی + فیلم
اینترنتی شدن ثبت‌نام کارت سوخت المثنی
نسل جدید مخاطبان یوسف پیامبر
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استخدام در سازمان صداوسیما
آغاز گازسوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
سرلشکر صفوی: کلید ساخت ایران قدرتمند سواحل مکران است
افشای حمله موشکی ایران به منطقه‌ای سری در سرزمین‌های اشغالی در جنگ ۱۲ روزه
پایان اسکان آسیب‌دیدگان دفاع مقدس ۱۲ روزه در هتل‌ها
افزایش قیمت برخی از داروهای بیماران خاص
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۸/۱۷
آغاز رویداد ملی ایران جان، خراسان جنوبیِ ایران
کشور با همراهی مردم و نیرو‌های مسلح، پیروز جنگ ۱۲ روزه شد
جایزه صلح نوبل را به حامی جنایات رژیم صهیونیستی دادند
سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد
آغاز رسمی رویداد ملی ایران جان در خراسان جنوبی
نشست سران قوا برگزار شد
فرآیند حذف چهار صفر از پول ملی آغاز شد
تسهیلات وام ازدواج  (۲ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)