پخش زنده
امروز: -
سامانه ۱۹۰ آماده دریافت و رسیدگی به شکایات بهداشتی شهروندان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، کارشناس بهداشت محیط گفت: سامانه ۱۹۰ به منظور دریافت، رسیدگی، کنترل و نظارت بر ارتباطات مردمی وزارت بهداشت، درمان در حوزههای مختلف سلامت (سلامت محیط - سلامت کار - امور بیمارستانی - انتقادات- پیشنهادات و ...) طراحی شده است.
زمانی افزود: سامانه ۱۹۰ در وزارت بهداشت قرار داشته و به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان میباشد.
وی ادامه داد:در این سامانه، شکایتهای مربوط به بهداشت محیط و حرفههای، غذا و دارو و ... ثبت شده وبرای بررسی به مراکز بهداشت شهرستانها به صورت تحت وب ارسال میشود.
کارشناس بهداشت محیط گفت: بازرسان بهداشت محیط بر اساس نوع شکایت نسبت به بازرسی اقدام و شرح اقدامات را در سامانه ثبت میکنند. شاکی میتواند با تماس مجدد با سامانه ۱۹۰ از طریق اپراتورها از نتیجه شکایت خود مطلع شود.
زمانی ادامه داد:همشهریان میتوانند تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتلها و مسافرخانهها وبیمارستانها، مطبها، آرایشگاهها، مساجد، مدارس وپمپ بنزینها، دانشگاهها و خوابگاهها سایر اماکن عمومی مشاهده تحلفات حرفهای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفهای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفهای را به این سامانه اطلاع دهند.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ میدهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی، استخرها، باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و هتلها، در تماس با این مرکز پیگیری میشوند.