ارائه ۲۲ خدمت غیر حضوری شرکت آبفای استان قزوین به شهروندان 	    	 			
 		 		 			 			 				 				مدیر خدمات مشترکان شرکت آبفا: با فعال شدن نرمافزار مدیریت خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب قزوین تمام خدمات به صورت غیرحضوری برای مردم قابل دسترس است.
 				 			  		 	  	 		
 
به گزارش
 خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسینی در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: سه سامانه پورتال شرکت آبفا، یار آب و سامانه تلفنی 122 برای ارائه خدمات غیر حضوری شرکت آبفا طراحی شده است و کلیه خدمات ۲۲ گانه فروش و پس از فروش انشعاب آب و فاضلاب این شرکت به شکلی آسان و سریع در این سامانه ها ارائه می شود.
 
 
وی اضافه کرد: اپلیکیشن “یار آب” که قابل دانلود از بانک نرم افزاری مایکت، بازار و سایت این شرکت است، ارائه خدمات را در قالب نرم افزار موبایلی در اختیار مشترکین قرار داده است.
 
به گفته مدیر خدمات مشترکان شرکت آبفا؛ مشترکین با نصب این نرم افزار می توانند خدماتی چون سوابق پرداخت آب بها، پرداخت آب بها، اعلام شماره کنتور و همچنین  پیگیری و اطلاع از روند کلیه درخواست ها را دریافت کنند.
 
حسینی افزود: مشترکان همچنین میتوانند با ورود به سامانه portal.abfaqazvin.ir ضمن ثبت نام در این پورتال، از خدمات مورد نیاز خود برخوردار شوند.
 
وی تصریح کرد: دریافت خدمات مذکور از طریق منوی میز خدمت سایت مذکور و ثبت نام در پورتال مشترکین امکان پذیر است.
 
به گفته این مسئول، علاوه بر این سامانه ها، هر فرد یا مشترکی می تواند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرد و علاوه بر گزارش حوادث و اتفاقات، خدمات کسب کند.
 
در ادامه رئیس گروه سیستم های نرم افزاری و خدمات الکترونیک هم در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به مزیت های این طرح، عدم نیاز به مراجعه های حضوری و مکرر، صرفه جویی در وقت و زمان، سادگی و سرعت ارائه خدمات، امکان پیگیری پرونده ها و امکان ثبت هرگونه پیشنهاد، انتقاد و شکایت را از جمله ویژگی های استفاده از اپلیکیشن “یارآب” عنوان کرد.
 
حکاکیان بیان کرد: در نرمافزار طراحی شده تمام درخواستها ازجمله درخواست انشعاب جدید و پرداختها به صورت غیرحضوری قابل انجام بوده و بعد از ثبت و دریافت کد رهگیری، در یک کارتابل تمام مراحل قابل مشاهده است و تمام مدارک حتی با گوشی تلفن همراه قابل بارگذاری است.
 
وی ادامه داد: یکی از مزایای این نرمافزار، ارتباط مستقیم و مرحلهای با مشترکین است، بهعنوان مثال اگر مدارک ناقص باشد، در لحظه به متقاضی پیامک ارسال میشود.
رئیس گروه سیستم های نرم افزاری و خدمات الکترونیک همچنین گفت: علاوه بر این سامانه ها، برای خدمات غیرحضوری با بیش از 90 درصد دفاتر پیشخوان دولت همکاری داریم و شهروندان می توانند با مراجعه به این دفاتر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.