پخش زنده
امروز: -
مشاور اشتغال رئیس سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور گفت: بازار دیجیتال فرصت بزرگی برای جوانان و مهارتآموختگان است تا بدون نیاز به سرمایهگذاریهای سنگین وارد عرصه تولید و فروش شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فاطمهالسادات غفوریان در آیین افتتاحیه رویداد آموزشی مشترک با پلتفرم دیجیکالا که در اهواز برگزار شد، بر نقش محوری مهارتآموزی در تحقق اشتغال پایدار تأکید کرد و گفت: بازار دیجیتال فرصت بزرگی برای جوانان و مهارتآموختگان است تا بدون نیاز به سرمایهگذاریهای سنگین وارد عرصه تولید و فروش شوند. همکاری با پلتفرمهایی مانند دیجیکالا میتواند پلی میان مهارت و بازار ایجاد کند.
وی افزود: در سازمان آموزش فنی و حرفهای، ظرفیت بالایی برای ایجاد زنجیره تأمین محصولات خانگی وجود دارد. مراکز آموزشی این سازمان، از تولید تا بستهبندی، عکاسی، دیجیتالیسازی و فروش میتوانند یک حلقه کامل از فرآیند عرضه محصول را پوشش دهند. غفوریان تأکید کرد: خانههای ما میتوانند به مثابه کارخانههایی عمل کنند که در آنها تولید، بستهبندی، بازاریابی و فروش به صورت همافزا و هدفمند صورت میگیرد.
غفوریان با اشاره به ضرورت توجه به نیاز بازار و رفتار مصرفکننده، اظهار کرد: اگر محصول ما مانند یک داروی ضروری مورد نیاز مشتری نباشد، در بازار رقابتشده امروز جایی نخواهد داشت. شناخت دقیق ذائقه بازار و بهروزرسانی مداوم سلیقه تولیدکنندگان از ضرورتهاست.
مشاور اشتغال رئیس سازمان فنی و حرفهای در ادامه از راهاندازی فروشگاههای دائم در مراکز فنی و حرفهای خبر داد و اضافه کرد: این فروشگاهها نهتنها محل فروش محصولات مهارتآموختگان هستند بلکه به عنوان کارگاههای عملی کارورزی نیز عمل میکنند تا مهارتآموز با فضای واقعی بازار آشنا شود و ترس از فروش را از بین ببرد.
وی همچنین از راهاندازی شبکه مشاورهای با عنوان "کارا" خبر داد و گفت: در این برنامه، مشاوران کسبوکار و کوچهای تخصصی در کنار مهارتآموختگان قرار میگیرند تا فرآیند ورود آنها به بازار دیجیتال تسهیل شود. در صورت موفقیت، پس از سه هفته، به این افراد تخصیص قطب فروش در پلتفرم دیجیکالا داده خواهد شد.
غفوریان ضمن اشاره به اجرای پایلوت این طرح در استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان تصریح کرد: تلاش ما بر آن است تا الگویی موفق برای پیوند مهارت، تولید و بازار ایجاد کنیم و از ظرفیت بدنه توانمند سازمان، مربیان متخصص و بازارهای دیجیتال برای توانمندسازی اقتصادی استفاده کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات با کیفیت مهارتآموختگان در صورت تأیید، میتوانند برند فنی و حرفهای را دریافت کنند و این خود یک تضمین برای ورود موفق به بازارهای بزرگتر خواهد بود.